سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

کم دردسر و کم استهلاک مثل هیوندای i۲۰ و کیا پیکانتو

i۲۰ هم روی کاغذ و هم در زمینه عملکرد فنی و طراحی بر پیکانتو برتری دارد. البته پیکانتو هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد که i۲۰ را هاچ‌بکی جمع‌و‌جور به حساب نمی‌آورند. قیمت مدل ۲۰۱۵ این دو خودرو در بازار بین ۴۵۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان است.

کم‌دردسر و کم‌استهلاک مثل هیوندای i۲۰ و کیا پیکانتو

اگر به دنبال خرید خودرویی کم‌دردسر، کم استهلاک و باکیفیت در بازه قیمتی زیر ۵۰۰ میلیون تومان هستید می‌توانید روی هیوندای i۲۰ و کیا پیکانتو حساب باز کنید. هیوندای i۲۰ که هاچ‌بکی سایز متوسط محسوب می‌شود، نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی عرضه شد و به لحاظ ابعاد بین دو خودروی هیوندای i۱۰ و هیوندای i۳۰ قرار می‌گیرد.

به گزارش روزنامه هفت صبح، این خودرو با مدل ۲۰۱۱ وارد بازار ایران شد. با موفقیت i۲۰، نسخه فیس‌لیفت آن نیز از مدل ۲۰۱۳ وارد ایران شد که به لحاظ طراحی بهبود چشم‌گیری پیدا کرده بود. پیکانتوی نسل دوم نیز از سال ۲۰۱۲ به ایران راه یافت که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دو فیس‌لیفت را تجربه کرد.

طراحی

در نمای روبه‌روی هیوندای i۲۰ شاهد چراغ‌های به اصطلاح عقابی شکل هستیم که با وجود نبود جلوپنجره‌ای بزرگ در میان آن‌ها باز هم به خوبی توانسته‌اند چهره‌ای هجومی به این خودرو ببخشند. جالب آنکه جلوپنجره بزرگ نقطه مشترکی میان اغلب محصولات هیوندای محسوب می‌شود، اما این موضوع در هیوندای i۲۰ به چشم نمی‌خورد و در عوض سپر این خودرو وظیفه تامین هوای مورد نیاز پیشرانه و ایجاد تعادل در نمای روبه‌رو را برعهده دارد.

نمای جانبی هیوندای i۲۰ نیز با وجود سادگی از جلوه مناسبی برخوردار است و به لطف دستگیره‌های براق کرومی، آینه بغل‌های راهنمادار و نوار‌های سیاه‌رنگ پایین در‌ها از حالت یکنواختی خارج شده است. چراغ‌های عقب کشیده آن هم نمای اسپورت به خودرو داده‌اند. در قسمت جلو، طراحان کیا از اصول طراحی نوین خود موسوم به بینی ببر استفاده کرده‌اند تا ظاهر کیا پیکانتو همچون دیگر محصولات این شرکت جذاب و خشن باشد.

نمای جانبی نیز با استفاده از خطوط شکسته و حجم‌های فانتزی به تقویت حس اسپورت خودرو کمک کرده است. در نمای عقب، اما کیا از اصولی کاملا متفاوت استفاده کرده و به‌جای چراغ‌های افقی، از لامپ‌های عمودی بهره گرفته است که برای یک هاچ‌بک کوچک قابل‌قبول به‌نظر می‌رسند.

آپشن‌ها

کابین i۲۰ نسبت به پیکانتو از طراحی زیباتری بهره می‌برد و با استفاده از داشبورد حجیم و کنسول دورنگ دلبری می‌کند. اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر، دوربین عقب، نمایشگر دنده‌عقب روی آینه، USB، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، کول باکس، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیمات برقی و گرمکن و سانروف آپشن‌های i۲۰ هستند.

در پیکانتو نیز می‌توانید صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک)، صندلی‌های عقب تاشو، آینه‌های جانبی راهنمادار، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینه میانی الکتروکرومیک، ترمز ضد قفل ABS و EBD و VSM و ESC و سانروف را پیدا کنید. آپشن‌های i۲۰ نسبت به پیکانتو بیشتر است و این خودرو عملکرد بهتری در تست‌های ایمنی داشته است.

پیشرانه فنی

هیوندای از موتور ۱٫۴ لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند ۹۸ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتو ر کیا با حجم ۱٫۲ لیتر قادر به تولید ۸۵ اسب بخار نیرو و ۱۲۱ نیوتن مترگشتاور است. مصرف سوخت ترکیبی i۲۰، ۵.۹ لیتر و پیکانتو ۵٫۵ لیتر است.

برنده

i۲۰ هم روی کاغذ و هم در زمینه عملکرد فنی و طراحی بر پیکانتو برتری دارد. البته پیکانتو هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد که i۲۰ را هاچ‌بکی جمع‌و‌جور به حساب نمی‌آورند. قیمت مدل ۲۰۱۵ این دو خودرو در بازار بین ۴۵۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان است.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋