nezam majidy

nezam majidy

علائم خرابی لنت ترمز مرسدس بنز

خب زمانی که ما درمورد خودروی مرسدس بنز صحبت میکنیم در واقع یکی از بزرگترین و ایمن ترین گروه های تولید صنعت خودرو را به چالش میکشیم و در باره ان اظهار نظر داریم ولی خب امروز ما میخواهیم در مورد سیستم ایمنی این محصول بی نظیر و یکتاز در صنعت روز دنیا بپردازیم ! همه ما میدانیم که خودروی بنز جز ایمن ترین و بروزترین خودورها در زمینه ایمنی و سلامت مسافرین  و عابر پیاده است! اما یکی از مهم ترین قسمت های بنز که ما آن را سیستم ترمز مرسدس بنز مینامیم نقش اساسی در این زمینه ایفا میکند به قدری مهم است که کوچکترین اختلال در آن میتواند جان خیلی ها را بخطر بیندازد. 

سیستم ترمز مرسدس بنز 

در قسمت قبل به معرفی لنت ترمز بنز  پرداختیم در این قسمت به یکی از باکیفیت ترین محصولات شرکت دلفی بعنوان لنت ترمز مرسدس بنز پرداخته میشود

همانطور که در بالا اشاره شد ترمز های دیسکی از مکانیزم ترمز دیسکی از دو مجموعه اصلی دیسک ترمز (دیسک چرخ یا چرخ ترمز نیز نامیده می شود) و کالیپر ترمز تشکیل شده است.اجزای اصلی ترمز دیسکی:

  • روتور
  • لنت‎های ترمز
  • پیستون
  • کالیپر ترمز
  • سنسورها

 

لنت ترمز مرسدس بنز 

لنت ترمز یکی از موارد بسیار مهم در سیستم ترمز بنز است از طرفی با توجه به این که این مورد یکی از موارد مصرفی بنز است پس باید در زمان درست و صحیح تعویض شود نکته مهم در مورد زمان تعویض لنت ترمز بنز این است که از تمام شدن لنت مطلع باشیم و در زمان درست این موارد را تعویض نماییم 
 

اهمیت تعویض لنت ترمز بنز بر هیچکدام از ما پوشیده نیست بیشتر مرسدس ها دارای سنسور های هشدار فرسایش و سایش هستند تا زمانی که لنت ترمز جلو یا عقب به شدت فرسوده شوند را تشخیص می دهند این سنسور به این صورت عمل میکند که با استفاده از صفحه نمایش خودرو نشان داده می شود که حداقل یک مجموعه از لنت ها تقریباً فرسوده شده است و باید جایگزینی برای آن تعبیه شود.. البته علائم و روش های نیز وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید متوجه اتمام عمر لنت ترمز بنز شوید.

صدای جیر جیر لنت ترمز بنز

یکی دیگر از علائم فرسایش لنت ترمز صدای جیر جیر هنگام ترمزگیری است، این صدا یک علامت هشدار واقعی است که به لنت های ترمز جدید نیاز است، یا حداقل لنت های فعلی نیاز به بازرسی دارند.

اگر صدای خراش را می شنوید، احتمالاً لنت ترمز کاملاً فرسوده شده است. اگر این اتفاق افتاد، نباید خودرو را برانید و ترتیبی دهید که ترمزها در اسرع وقت بررسی و تعویض شوند.

nezam majidy
nezam majidy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋