reza niri

reza niri

ماژول های بالابر عمودی در مقابل ماژول های چرخ فلک عمودی: کدام فناوری برای شما مناسب است؟

آیا به این فکر می کنید که با یک ماژول چرخ فلک عمودی (VCM) یا ماژول بالابر عمودی (VLM) به فضای ذخیره سازی خودکار جهش کنید ؟ خبر خوب - وضعیت ذخیره سازی شما قطعاً بالا خواهد رفت.

فقط اکنون وظیفه دلهره آور انتخاب یکی از این فناوری ها برای سرمایه گذاری، نصب و استفاده روزانه بر عهده شماست. با این حال، نیازی نیست که برای مداخله الهی برای کمک به تصمیم گیری به آسمان خیره شوید. من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا تفاوت های بین این دو فناوری را به عنوان اولین بخش تصمیم گیری خود درک کنید.

مزایای ماژول های چرخ فلک عمودی و ماژول های بالابر عمودی چیست؟
به عنوان دو نوع ماشین ذخیره سازی و بازیابی خودکار کالا به شخص، ماژول های چرخ فلک عمودی و ماژول های بالابر عمودی هر دو ارائه می دهند:

- ذخیره سازی با چگالی بالا اقلام با سرعت کم تا متوسط. یک دستگاه با ارتفاع 20 فوت می تواند از 5000 تا 7000 مکان (هر کدام تقریباً 6 اینچ × 6 اینچ در 4 اینچ) فراهم کند.

- تحویل خودکار اقلام مورد نیاز به یک پنجره تا کمر برای برداشت ارگونومیک و با توان بالا تنها در چند مرحله.

- محفظه های کامل و دسترسی قابل قفل برای امنیت.

- حداکثر ذخیره سازی در فضای جمع و جور با استفاده از فضای بالای یک مرکز.


چگونه اقلام را ذخیره می کنند؟
ماژول های چرخ فلک عمودی با مجموعه ای از حامل ها ساخته شده اند که در مکان های ثابت به یک درایو زنجیره ای متصل شده اند. حرکت توسط یک موتور نیرو می گیرد، که حامل ها را در یک حلقه عمودی به دور یک مسیر در جهت جلو و عقب می فرستد - مشابه چرخ و فلک.

ماژول‌های بالابر عمودی از دو ستون سینی با یک درج/کشنده مکانیکی در مرکز تشکیل شده‌اند. درج/کشنده بین سینی های ذخیره شده بالا و پایین حرکت می کند، به طور خودکار آنها را در صورت نیاز مکان یابی و بازیابی می کند - شبیه آسانسور با درهایی که هم در جلو و هم در عقب باز می شوند.

چگونه اندازه گیری می کنند؟
رد پا
هر دو فناوری تقریباً یک محدوده از عرض را در بر می گیرند، و تفاوت چندانی در آنجا وجود ندارد. وقتی صحبت از اعماق به میان می‌آید، ماژول‌های بالابر عمودی می‌توانند تقریباً دو برابر عمق ماژول‌های چرخ فلک عمودی باشند که به VCM‌ها ردپای کلی باریک‌تری می‌دهند. برای جزئیات، بیایید همه اعداد را برای هر فناوری تجزیه کنیم.


یک واحد استاندارد ماژول بالابر عمودی تقریباً 5 تا 15 فوت عرض و 7 تا 10 فوت عمق دارد. سینی هایی که موجودی را ذخیره می کنند از 4 تا کمی بیش از 13 فوت عرض و 2 تا 3 فوت عمق دارند و حداکثر ارتفاع محصول کمی بیش از 28 اینچ است. (به ارگونومی فکر کنید: نمی خواهید سینی ها خیلی عمیق باشند یا اپراتور نتواند با حداقل تلاش به اقلام دسترسی پیدا کند.)

در مقایسه، ماژول های چرخ فلک عمودی از 6 تا 13 فوت عرض و 4 تا کمی بیش از 5 فوت عمق دارند. برای اندازه‌های کوچک‌تر محصول طراحی شده‌اند، حامل‌هایی که موجودی را ذخیره می‌کنند از عرض 4 تا 12 فوت و عمق 16 تا 24 اینچ با ارتفاع محصول تا 18.5 اینچ اندازه‌گیری می‌کنند.


ارتفاعات
ماژول های بالابر عمودی از ارتفاع 8 فوت شروع می شوند و می توانند تا ارتفاع 98 فوت نصب شوند. در مقابل، ماژول‌های چرخ فلک عمودی کمی کوتاه‌تر شروع می‌شوند، کمی بیشتر از ۷ فوت، و می‌توانند تا ۳۲ فوت ارتفاع هم برسند.

اگرچه هر دو دستگاه می توانند مستقیماً تا سقف شما برسند، به این معنی نیست که همیشه باید این کار را انجام دهند. اغلب، هرچه دستگاه بلندتر باشد، سرعت عملیات کندتر است . بنابراین تعیین ارتفاع دستگاه که ترکیب کاملی از صرفه جویی در فضا و توان عملیاتی را به شما می دهد واقعاً به عهده شماست. (نگران نباشید، شما تنها نیستید. متخصصان زیادی در زمینه جابجایی مواد وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا نرخ توان ماشین‌های با اندازه‌های مختلف را بفهمید.)


ظرفیت های بار
جدیدترین ماژول های چرخ فلک عمودی تا 1430 پوند در هر حامل را تحمل می کند. ماژول‌های بالابر عمودی را می‌توان با سینی‌هایی مجهز کرد که هر کدام تا 2200 پوند را تحمل می‌کنند. برای کاربردهایی با بارهای سنگین تر، تجهیزات کمکی بالابر را می توان به VLM اضافه کرد. این یک تفاوت عمده بین این دو ماشین است: VCM ها با بالابرها و جرثقیل های ارگونومیک سخت تر هستند - بنابراین اگر بارهای سنگین است، احتمالاً گزینه ای برای شماست که VLM را ذخیره کنید.

 

سرعت آنها چقدر است؟
همانطور که احتمالا تا به حال شنیده اید، مانند هر سیستم خودکاری، نرخ توان عملیاتی در ماژول های چرخ فلک عمودی و ماژول های بالابر عمودی وابسته به برنامه هستند. بسته به پیکربندی هر دستگاه (عمدتا ارتفاع واحد)، مشخصات سفارش مشتری (تک خط در مقابل چند)، انتخاب تک سفارشی یا دسته‌ای، و غیره، هر دو واحد می‌توانند با نرخ‌های توان عملیاتی بسیار مشابهی کار کنند (VCM می‌تواند تا 400 مورد در ساعت برسد در حالی که VLM ها - بسته به پیکربندی - می توانند تا 350 مورد در ساعت کارکرد داشته باشند.)

برای مشاهده قیمت کارسلینگ کلیک کنید. 


انتخاب به نور
برای دستیابی به آن سرعت‌های توان عملیاتی، هر دو نوع ماشین‌ها باید به فناوری‌های چیدن هدایت‌شده نور ، مانند پیک به نور مجهز شوند. این دستگاه‌ها که در پنجره دسترسی قرار دارند، روشن می‌شوند تا به اپراتور نشان دهند که آیتم مورد نیاز برای حذف زمان جستجو در کجای سینی یا حامل ذخیره می‌شود.

ماژول بالابر عمودی یا ماژول چرخ فلک عمودی - کدام یک برای شما مناسب است؟
بنابراین اکنون با تفاوت های فیزیکی بین ماژول های چرخ فلک عمودی  و ماژول های بالابر عمودی آشنا شده اید . اکنون زمان آن است که بفهمید کدام یک برای عملیات شما و اقلام ذخیره شده شما مناسب است.


ترکیب محصول…
اندازه و وزن اقلامی که قصد دارید در دستگاه ذخیره کنید - و تعداد دفعاتی که ترکیب محصولات شما تغییر می کند - عوامل اصلی تصمیم گیری هنگام انتخاب بین VLM و VCM هستند. دلیل آن این است که هر سیستمی موارد را به طور متفاوت ذخیره می کند.

پیچیده‌تر از ماژول‌های چرخ فلک عمودی، ماژول‌های بالابر عمودی از یک سنسور ارتفاع استفاده می‌کنند که هر بار که در هر سینی ذخیره می‌شود ارتفاع آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. نرم‌افزار یکپارچه آن اعداد را خرد می‌کند، سپس VLM را هدایت می‌کند تا سینی‌ها را به صورت پویا - به فاصله یک اینچ از هم - ذخیره کند تا تراکم ذخیره‌سازی را به حداکثر برساند.


برای مثال، اگر بلندترین موردی که روی سینی قرار می‌دهید 6.2 اینچ است، ماژول‌های بالابر عمودی آن را در فضایی 7 اینچی در داخل دستگاه ذخیره می‌کنند. اگر آن محصول انتخاب شود و بلندترین محصول بعدی که در سینی باقی مانده است قد 3.5 اینچ داشته باشد، VLM به طور خودکار سینی را در مکانی با ارتفاع 4 اینچ قرار می دهد. دستگاه ذخیره سازی فشرده را در اولویت قرار می دهد تا بیشترین تراکم ذخیره سازی ممکن را به شما بدهد.

فاصله سینی ماژول بالابر عمودی امکان ذخیره سازی پویا را فراهم می کند.


برعکس، در ماژول های چرخ فلک عمودی، حامل ها به طور مساوی در موقعیت های ثابت قرار می گیرند. سطوح قفسه در حامل را می توان برای فشرده سازی فضای عمودی به بالا یا پایین تنظیم کرد - اما نه به طور خودکار، تنظیم یک کار دستی است. از آنجایی که هیچ‌کس نمی‌خواهد به هوای موجودی پول پرداخت کند، مهم است که هنگام تعیین دستگاه، ارتفاع اقلام ذخیره‌شده خود را بدانید تا آن قفسه‌ها تا حد امکان به هم نزدیک شوند. این VCM را به انتخابی ایده‌آل برای نگهداری محصولاتی با ارتفاع مشابه (معمولاً زیر 8 اینچ) تبدیل می‌کند و اندازه‌های آنها اغلب تغییر نمی‌کند.


گفته می شود، هر حامل در یک ماژول چرخ فلک عمودی را می توان بیشتر (هم به صورت عمودی و هم افقی) تقسیم کرد تا تراکم ذخیره سازی در واحد به حداکثر برسد. در واقع، آنها اغلب به دو یا سه قفسه تقسیم می شوند تا مواردی را برای شکاف و سازماندهی از هم جدا کنند. تنظیم این تقسیم‌کننده‌ها - در حالی که امکان انجام آن وجود دارد - یک کار خسته‌کننده است که نیاز دارد ابتدا تمام محصول برداشته شود، سپس جداکننده‌ها باز شوند، جابجا شوند و دوباره در موقعیت جدیدی وصل شوند.

در حالی که تغییر یک حامل کار بزرگی نیست، اگر موجودی به قدر کافی تغییر کند که اغلب به پیکربندی حامل جدید نیاز باشد، ساعات کار زیادی برای به حداکثر رساندن تراکم ذخیره سازی دستگاه صرف می شود. به همین دلیل است که اگر ترکیب محصول شما از نظر اندازه کاملاً ثابت باشد، ماژول‌های چرخ فلک عمودی یک انتخاب عالی هستند.


بنابراین، به کدام یک نیاز دارید؟
VCM ها و VLM ها به دلیل تفاوت های ساخت، عملکرد و مدیریت محصول، برای کاربردهای مختلف ایده آل هستند. هنگامی که تصمیم می گیرید کدام سیستم برای شما مناسب است، موارد زیر را در نظر داشته باشید…


ماژول های چرخ فلک عمودی در شرایط زیر بهترین عملکرد را دارند:

  - ارتفاع سقف کمتر از 25 فوت
  - قطعات ذخیره شده با ابعاد نسبتا مشابه
  - اقلامی که می توان آنها را بدون کمک آسانسور دستچین کرد

ماژول های بالابر عمودی در شرایط زیر بهترین عملکرد را دارند:

  - ارتفاع سقف تا 100 فوت
  - اندازه و وزن قطعات ذخیره شده بسیار متغیر
  - تغییر مکرر ترکیب موجودی
  - وسایل سنگینی که برای جابجایی ایمن اپراتور نیاز به کمک بلند کردن دارند

در نتیجه...
در حالی که تعیین فناوری جابجایی مواد مورد نیاز دقیقاً علم موشک نیست، بلکه نوعی علم است. آیا می‌خواهید بدون مشورت با یک متخصص، خانه خود را تغییر دهید - من این کار را نمی‌کنم. بنابراین از پرسیدن سؤال و استخدام یک متخصص رسیدگی به مواد در جستجوی خود دریغ نکنید - ما افرادی را داریم که بیش از 30 سال است که این کار را انجام می دهند (وای این تعهد است!). آنها یک یا دو چیز در مورد آنچه شما به دنبال انجام آن هستید می دانند و آنها اینجا هستند تا به شما کمک کنند.

به بینش بیشتری در مورد اینکه آیا ماژول بالابر عمودی یا ماژول چرخ فلک عمودی برای عملیات شما مناسب است، نیاز دارید؟

reza niri
reza niri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋