reza niri

reza niri

آسانسورهای هیدرولیک و خواص آنها

آسانسورهای هیدرولیک نسل جدیدی از آسانسورها هستند که جزء آسانسورهای موتورخانه یا MRL هستند. تجهیزات اصلی آنها جک و واحد محرک است که نیروی محرکه را در آسانسور هیدرولیک ایجاد می کند.

در آسانسورهای هیدرولیک ضریب حرکتی کابین شامل مجموعه ای از سیلندرها و پیستون های متحرک است که می توانند وزنه تعادل نیز داشته باشند. در نوع مستقیم، جک مستقیماً به پناهگاه یا یوغ کابین جانبی متصل می شود، در نوع غیر مستقیم، حرکت از طریق سیم بکسل به زنجیر خودرو منتقل می شود.

در ابتدا، آسانسورهای هیدرولیک از مایع آب برای تغذیه جک استفاده می کردند، اما از سال 1945 استفاده از آب با استفاده از روغن به عنوان سیال در جک منسوخ شد.

در تئوری، از هر مایعی، حتی آب، می توان برای انتقال انرژی فشار استفاده کرد.

از آنجایی که سیال مورد استفاده در ماشین آلات هیدرولیک باید دارای خواص متعددی باشد، استفاده از آب مشکلاتی مانند نقطه جوش پایین، ویسکوزیته بسیار پایین، دمای انجماد بالا و مشکلات زنگ زدگی را به همراه داشت و کاربردهای وسیع تری دارد.

آسانسورهای هیدرولیک بسته به موقعیت مکانی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

سیستم هیدرولیک مستقیم: لرزش مستقیم پیستون مستقیماً به کابین متصل می شود و سرعت حرکت جک همیشه با حرکت کابین برابر است و روش مستقیم ساده ترین و مطمئن ترین راه برای نصب جک و در ارتفاع بالا است. - ظرفیت آسانسورهای باربری و فواصل کوتاه از این روش استفاده می شود. نصب سیستم هیدرولیک مستقیم خود را می توان به دو روش مختلف اجرا کرد که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که به اختصار به آنها خواهیم پرداخت.

هیدرولیک مرکزی مستقیم: هنگامی که جک مستقیماً به کابین متصل می شود به آن هیدرولیک مرکزی مستقیم می گویند.

مزایای :

دارای قطعات کمتر نسبت به سیستم های غیر مستقیم، وزن کمتر، حداکثر استفاده از فضای شفت و تخصیص به کابین، قابلیت قرار دادن درب کابین در فضای محدود، سهولت در نصب و اجرای ایمنی مناسب.

معایب:

نیاز به حفر چاه عمیق برای دفن سیلندر، بازرسی سیلندر محدود، وجود سنگ های آب در زیرزمین و مشکلات حفر چاه به دلیل تعادل پیستون و خطر شکستگی آن محدود است. به یک ارتفاع حدود 18 متر.

با توجه به راندمان پایین، نیاز به موتور با قدرت بالاتر و هزینه اولیه بالاتر اجتناب ناپذیر است.

هیدرولیک جانبی مستقیم:
اگر سوکت مستقیماً به یوک بالای کابین وصل شود به آن سمت مستقیم می گویند

مزایای:

   نیازی به کندن زمین و دفن جک نیست، جک کاملا در معرض دید قرار می گیرد، احتمال خوردگی و خرابی سیلندر را کاهش می دهد، امنیت بسیار بالا، هزینه کمتر.

معایب آسانسور هیدرولیک
سرعت پایین یکی از مهم ترین معایب آسانسور هیدرولیکی است و به همین خاطر است که اغلب برای ساختمان های تا پنج طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.
نیاز به اتاق کنترل. روغن هیدرولیک تحت تاثیر دما تغییر می کند و به همین خاطر، نیاز به اتاق کنترل می باشد.
تولید حرارت زیاد
نیاز به قدرت و نیروی بیشتر

ویژگی های آسانسور هیدرولیک:
در این روش پیستون باعث حرکت قطعه ای می شود که توسط چندین رشته سیم بکسل که یک سر آن به کابین وصل شده و سر دیگر آن در پایین چاله آسانسور در جای خود نگه داشته شده است. این روش نصب به سیستم 2:1 معروف است و نسبت به روش های نصب مستقیم مزایای زیادی دارد. با نصب غیرمستقیم جک امکان استفاده از جک نیم ضرب میسر می شود که صرفه جویی اقتصادی و از طرفی مزایایی مانند امکان استفاده از طبقات بیشتر با مسیر طولانی تر، امکان نصب در مواقع اضطراری را به همراه دارد. ترمز، سرعت بالاتر و عملکرد مناسب تر. همچنین راندمان بالاتر از مشخصات ثبت شده این نوع آسانسور هیدرولیک شرکت الماس آسانسور از طراحی و مهندسی حرفه ای و خلاصه درخشان پروژه های هیدرولیک بهره می برد.

کاربردهای مناسب آسانسورهای هیدرولیک:
آسانسورهای هیدرولیک یک روش عالی برای حمل و نقل عمودی در ساختمان های کم ارتفاع هستند، به خصوص زمانی که نیاز به بلند کردن اجسام سنگین داریم و سرعت آسانسور مهم نیست.

مثال های کاربردی مناسب:
دفاتر 2 تا 4 طبقه، ساختمان های مسکونی تا 5 طبقه، بیمارستان ها یا کلینیک های کوچک، شرکت های صنعتی نیازمند جابجایی بار، پارکینگ طبقاتی، آسانسورهای خانگی و پانوراما با برق تک فاز، آسانسورهای ویژه با سکوهای مختلف از جمله تئاترها و فرودگاه ها

نمونه هایی از استفاده نادرست:
فروشگاه های بزرگ چند طبقه با ترافیک بالا، برج های مسکونی، مکان هایی که سرعت آنها بیش از یک متر است مهم است.

اطلاعات مهم هنگام انتخاب آسانسور هیدرولیک خانگی
آسانسورهای هیدرولیکی، پیکربندی و کابین های مختلفی دارند. هنگام برنامه ریزی برای این نوع آسانسور، نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:

هزینه آسانسور هیدرولیکی
آسانسور و نصب
تجهیزات، طراحی و اتاق دستگاه
مدل کابین و دیگر جزئیات
تعمیر و نگهداری آسانسور

نگهداری آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسور هیدرولیک باید به طور منظم و سالانه و از لحاظ وضعیت عملکرد و نگهداری بررسی شود. این در حالی است که این نوع آسانسور بسیار قابل اعتماد است و می تواند طول عمر تجهیزات شما را افزایش دهد.

آسانسور هیدرولیک به مراقبت خاصی نیاز دارد و بررسی های مربوطه باید توسط متخصصین انجام شود. تعمیر و نگهداری آسانسور شامل: بررسی کامل آسانسور، سیستم های کنترل، بررسی پمپ هیدرولیک، کیفیت ریل ها و سرعت آسانسور می باشد.

آسانسور هیدرولیکی ویلچر بر

یکی دیگر از کاربردهای رایج آسانسورهای هیدرولیکی چه در منزل و چه در مشاغل، آسانسورهای هیدرولیک ویلچربر می باشد. روشی ایمن و قابل اعتماد در بالا بردن و پایین آوردن ویلچر.

آسانسور هیدرولیک تجاری

گرچه، ساختمان های بلند به آسانسورهای کششی نیاز دارند، اما آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان های تا پنج طبقه مناسب خواهند بود. علاوه بر نصب آسان، این آسانسورها قادر به حمل بار و اشیای سنگین تر نیز هستند و افراد را نیز می توانند جابجا کنند.

آسانسور هیدرولیک، همانند آسانسور حرکت می کند، اما اغلب برای جابجایی بار و محموله و یا اشیای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، گرچه می توانند افراد را نیز بالا و پایین ببرند.

شایع ترین موارد استفاده آسانسورهای هیدرولیک در مغازه ها، برداشت زباله، حمل و نقل، انبارداری و معدن می باشد.

اجزای آسانسور هیدرولیک:
کنسول کنترل هیدرولیک، مدار سوپاپ، سوئیچ فشار، ترموستات روغن، سنسورهای دما، بخاری روغن، سوپاپ اضطراری، جک، سیلندر، پیستون، صفحه نگهدارنده شیلنگ انتقال فشار روغن، زنجیر خودرو، کابین لوازم جانبی و ریل راهنما، همه این قطعات مهم و انتخاب کیفیت مناسب قطعات در نگهداری آسانسورهای هیدرولیک بسیار موثر است. طراحی آسانسورهای هیدرولیک می تواند بسیار حیاتی باشد، بنابراین عدم توانایی در طراحی و اجرای آسانسورهای هیدرولیک می تواند هزینه های بسیار بالایی را برای کاربران به همراه داشته باشد. بر این اساس برای نصب آسانسورهای هیدرولیک حتما از کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید. برای خرید می توانید از لینک زیر اقدام کنید. 

خرید آسانسور هیدرولیک

reza niri
reza niri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋