مهدی صمدی

مهدی صمدی

در تابستان چه مقدار و چه بنوشیم؟

هیدراتاسیون عاملی اساسی برای سلامت و تندرستی بدن به خصوص در تابستان است. در واقع با گرما به دلیل افزایش تعریق و تعریق، مایعات بیشتری از دست می‌رود و بنابراین باید با نوشیدن کافی آن‌ها را پر کرد.برای همین در رژیم کاهش وزن در تابستان این مورد باید رعایت شود.

 

اما گاهی اوقات از نوشیدن آب همیشه و فقط خسته می شوید و می خواهید نوشیدنی های دیگری مصرف کنید.

 

در این مقاله مجموعه‌ای از نشانه‌ها را به شما ارائه می‌کنیم که برای آبرسانی و رفع نیاز به تشنگی به روشی سالم و صحیح چه و چه مقدار نوشیدنی توصیه می‌شود.

 

نوشیدنی های توصیه شده

نیاز روزانه به آب با توجه به سن، جنسیت، وضعیت سلامتی و نوع فعالیت انجام شده متفاوت است. به طور کلی، با این حال، حدود 1.5-2 لیتر مایعات در روز است. بهتر است اغلب و به مقدار کم بنوشید و از نوشیدن بیش از حد سرد خودداری کنید زیرا می تواند باعث اختلالات گوارشی مانند احتقان، درد و گرفتگی عضلات شود.

 

با توجه به هرم هیدراتاسیون فرموله شده توسط انجمن متخصصان تغذیه ایتالیا، نوشیدنی هایی که باید ترجیح داده شوند عبارتند از:

 

آب: اساس هیدراتاسیون ماست. چه مقدار آب در روز بنوشیم؟ آب باید به مقدار حداقل 1 لیتر در روز (تقریباً 5 لیوان) مصرف شود. اگر نیاز یا مشکل خاصی ندارید، می توانید هر نوع آب بنوشید: بطری، از شیر، با باقی مانده کم یا زیاد، ثابت یا گازدار.

عرقیات، دمنوش های گیاهی، چای (بدون تئین) و آب های معطر: دمنوش های گیاهی (همچنین دمنوش های گیاهی سرد)، عرقیات و آب های معطر بهترین نوشیدنی های بعد از آب هستند. آنها علاوه بر ادغام سهمیه آب باقیمانده در روز، باعث تامین مواد مفید برای بدن می شوند و حاوی کالری، مواد نگهدارنده و رنگ نیستند. توصیه این است که حداکثر 3 فنجان در روز بنوشید، ترجیحاً بدون افزودن شکر که می توان آن را با کمی عسل یا استویا جایگزین کرد. دمنوش‌های گیاهی لزوماً نباید به عنوان نوشیدنی گرم مصرف شوند، اما می‌توان آن‌ها را به‌صورت سرد نیز نوشید و به‌عنوان نوشیدنی‌های خنک‌کننده و رفع تشنگی عالی برای تابستان تبدیل می‌شود. توصیه ما این است که آنها را آماده کنید، بگذارید خنک شوند و در بطری یا قمقمه نگه دارید و در طول روز میل کنید. شما می توانید نوع چای یا دمنوش گیاهی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما از جمله دلپذیرترین آن ها می توان به انواع توت ها، نعناع، ​​کارکاد، رازیانه و بابونه اشاره کرد.

اسموتی میوه ها و سبزیجات، آب میوه ها و آب میوه ها: آنها راه خوب دیگری برای ادغام مایعات مورد نیاز بدن هستند. آنها در واقع سرشار از آب هستند و همچنین غلیظی از ویتامین ها و نمک های معدنی هستند، ناگفته نماند که بسیار خوشمزه نیز هستند. حداکثر مقدار مصرف 2 لیوان در روز است. بدیهی است که شما مجبور نیستید از انواع صنعتی استفاده کنید، بلکه انواع خانگی را با استفاده از میوه و سبزیجات تازه و فصلی مطابق با ذائقه خود مصرف کنید. به عنوان مثال، لیموناد یکی از عطش‌کن‌ترین و راحت‌ترین نوشیدنی‌ها است: فقط آب 3 تا 4 عدد لیمو را به 1.5 لیتر آب اضافه کنید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند.

نوشیدنی ها را محدود کنید

با توجه به هرم هیدراتاسیون فرموله شده توسط انجمن متخصصان تغذیه ایتالیا، نوشیدنی هایی که باید از آنها اجتناب شود یا حداقل محدود شود عبارتند از:

 

آب میوه‌های صنعتی: از جمله نوشیدنی‌هایی نیستند که می‌توان هر روز مصرف کرد، زیرا حاوی مقدار زیادی قند هستند اما میوه کمی دارند. آنها را فقط می توان گاهی اوقات خورد، ترجیح می دهند آنهایی که 100٪ میوه هستند و شاید با آب رقیق شده باشند.

نوشیدنی‌های صنعتی غیرالکلی: نوشیدنی‌هایی مانند کوکاکولا، نوشابه پرتقال، چای شیرین، مرکبات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا باید به حداکثر محدود شوند زیرا سرشار از قندهای افزوده، طعم‌دهنده‌ها، مواد نگهدارنده و رنگ‌ها هستند. موادی که اگر به طور معمول مصرف شوند می توانند برای سلامتی ما مضر باشند. همچنین باید از مصرف تمام نوشیدنی‌های "سبک" خودداری کرد، زیرا آنها با مواد مصنوعی مانند آسپارتام شیرین شده‌اند و اثرات مضر آنها بر بدن ثابت شده است.

نوشیدنی های ورزشی هیدروسالین: با وجود نمک های معدنی مشخص می شوند، اما در واقع حاوی رنگ، قند، مواد نگهدارنده و طعم دهنده نیز هستند. مصرف آنها برای ورزشکاران رقابتی یا کسانی که فعالیت های ورزشی شدید انجام می دهند توصیه می شود. آنها مطلقاً نوشیدنی نیستند که به طور معمول به جای آب مصرف شوند.

نوشیدنی های الکلی: بسیاری از مردم فکر می کنند که آبجو بسیار ناخوشایند است، اما در واقعیت اینطور نیست. در واقع، احساس طراوت به محض نوشیدن آن فقط آشکار است و در واقع به دلیل محتوای الکل باعث کم آبی بدن می شود. بنابراین شراب و آبجو باید فقط گاهی اوقات مصرف شوند. قطعا باید از مصرف ارواح پرهیز کرد.

این مقاله بر اساس استفاده سنتی عامیانه و ادبیات علمی است. اطلاعات و توصیه های ارائه شده ماهیت تجویزی یا درمانی ندارند، بلکه فقط برای اهداف اطلاعاتی هستند.

برای دریافت رژیم درمانی آنلاین همین حالا شروع کنید...

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋