مهدی صمدی

مهدی صمدی

چه غذاهایی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند؟

یک رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه مفید باشد، اما چیزی که ما با اطمینان می دانیم این است که برای کاهش وزن، باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بسوزانید. این تنها با ورزش کردن یا یافتن راه هایی برای کاهش کالری قابل دستیابی است.

 

ترفند یک برنامه رژیم کاهش وزن خوب، یافتن غذاهایی است که نه تنها به کاهش کالری دریافتی کمک می کند، بلکه گرسنگی را نیز برطرف می کند، سرشار از فیبر و عناصر محرک در بدن ما.

 

می‌توان گفت غذاهایی هستند که برای ما کار می‌کنند، حتی اگر نتوان گفت که مصرف یک غذای خاص می‌تواند برای ما چربی بسوزاند. اما همه قبول دارند که با خوردن غذاهایی که متابولیسم شما را افزایش می دهد، هضم غذا را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند احساس سیری کنید، می توانید نتایج را مشاهده کنید.

 

ترکیب غذاهای زیر به شما کمک می کند تا با یک رژیم غذایی سالم و یک دوز هفتگی خوب ورزش یا ورزش به طور کلی با چربی های شکم مبارزه کرده و از بین ببرید.

 

کدام غذاها به شما اجازه می دهد تا چربی های شکم را بسوزانید

چربی سوزی با مکمل های غذایی طبیعی: با خلاص شدن از شر چربی های ذخیره شده در بدن به راحتی و به سرعت چربی های خود را بسوزانید.

 

چه غذاهایی به شما امکان می دهد چربی شکم را از بین ببرید؟

فهرست

بیایید با هم ببینیم غذاهایی که به شما پیشنهاد می کنیم در رژیم غذایی فعلی خود ادغام کنید و چه خواصی هستند که به ما در کاهش چربی شکم کمک می کنند.

 

سیب

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است. یک سیب به طور متوسط ​​حاوی 4 گرم فیبر است که معادل 17 درصد فیبر مورد نیاز برای یک روز است. فیبر موجود در سیب باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید و به طور موثری از کاهش وزن حمایت کرده و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. مقدار ویتامین C موجود در سیب به همراه پتاسیمی که به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند، پوست شما را سالم تر می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

 

سیب یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن است.

 

توصیه این است که 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی یک عدد سیب بخورید. مقدار فیبر موجود در سیب به کاهش گرسنگی و هوس کمک می کند. بنابراین، مقدار غذایی که مصرف می کنید را کاهش می دهد. مقدار ایده آل 2-3 سیب در روز است.

 

لیمو

لیمو، پرتقال و به طور کلی مرکبات به دلیل داشتن ویتامین C که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، شناخته شده اند، اما آیا به فواید متابولیک این میان وعده کم کالری نیز توجه کرده اید؟

 

مرکبات بدن را قلیایی می کنند، که برای ترویج از دست دادن چربی و تقویت سلامت کلی کلیدی است. پرتقال سرشار از فیبر محلول است و به حفظ باکتری های روده سالم کمک می کند، هوس را کاهش می دهد و به چربی سوزی کمک می کند.

 

لیمو و پرتقال تنها کسانی نیستند که این عملکردهای مهم را انجام می دهند. به عنوان مثال، گریپ فروت به همان اندازه خوشمزه است و آنزیم های موجود در میوه به بدن شما در تجزیه قند کمک می کند.

 

این میوه تأثیر بسیار مثبتی بر متابولیسم شما دارد و سرشار از فیتوکمیکال‌ها است که به چربی سوزی موثر کمک می‌کند.

 

مارچوبه

مارچوبه برای سلامت کلی بسیار عالی است: حاوی تعدادی ترکیبات ضدالتهابی است که مستقیماً از دیابت نوع 2 و چندین نوع بیماری قلبی محافظت می کند.

 

آنها سرشار از ویتامین E هستند که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که به پوست شما کمک می کند و از سلول های بافت آسیب دیده محافظت می کند.

 

اما مهمتر از همه، به کاهش وزن کمک می کند: مارچوبه سرشار از فیبر رژیمی است و می تواند متابولیسم شما را شروع کند. فیبر باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و وجود پتاسیم باعث می شود که از نظر کاهش وزن حتی کارآمدتر شود.

 

چای سبز

چای سبز یکی از تنها نوشیدنی های چربی سوز طبیعی موجود است. مقادیر بالای اپی گالوکاتچین گالات آنزیم هایی را تحریک می کند که سلول های چربی را وادار می کند تا چربی ذخیره شده خود را آزاد کرده و میزان چربی مورد استفاده برای انرژی را افزایش دهد.

 

چای سبز همچنین توانایی چربی سوزی کبد و ترموژنز، فرآیند تولید گرما در بدن را بهبود می بخشد.

 

چای سبز همچنین به بدن کمک می کند تا بعد از تمرینات با شدت بالا سریعتر بهبود یابد.

 

برای موثر بودن به عنوان یک ابزار کاهش وزن، نوشیدن سه تا پنج فنجان (حدود یک لیتر) چای سبز توصیه می شود.

 

دارچین

باورنکردنی به نظر می رسد، اما یک مخلوط ساده از دارچین و آب می تواند به کاهش وزن در هنگام مبارزه با چربی شکم کمک کند. چربی هایی که در ناحیه شکم رسوب می کنند با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان مرتبط است و خلاص شدن از شر آن آسان نیست.

 

دارچین به شما در روند از بین بردن چربی شکم کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند. خواص ضد میکروبی و ضد انگلی Cآنلا آن را به یکی از سالم ترین ادویه های تمام دوران تبدیل کرده است. به کاهش فشار خون، کلسترول، تحریک عملکرد انسولین و همچنین متابولیسم کمک می کند.

 

آناناس

این میوه استوایی فوق العاده خوشمزه است و همچنین به شما کمک می کند تا حالت بدن را افزایش دهید، همچنین متابولیسم و ​​در نتیجه کاهش وزن را افزایش می دهد. این یک ماده جادویی است و باید هر روز صبح مصرف شود تا دستگاه گوارش شما بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

شما همچنین می توانید آن را با میوه های دیگر مانند لیمو و سرکه سیب ترکیب کنید. به این ترتیب به شما کمک می کند تا سریعتر چربی بسوزانید و معده خود را از چربی خارج کنید و همچنین به شما انرژی می بخشد و همچنین خوشمزه است.

 

زنجبیل

زنجبیل نه تنها یک کمک کننده طبیعی گوارشی است که به حالت تهوع و درد معده کمک می کند، بلکه گرمازا نیز است، به این معنی که دمای بدن را افزایش می دهد تا چربی ها را به طور موثرتری بسوزانند.

 

زنجبیل همچنین تولید کورتیزول را که یک هورمون استرس است سرکوب می کند. استرس می تواند افزایش وزن را تسریع کند، بنابراین زنجبیل می تواند از این مکانیسم جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک کند.

 

 

نوشیدن هر روز چای زنجبیل واقعا می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

 

بادمجان

بادمجان یک غذای عالی برای کاهش وزن است.

 

بادمجان یک غذای کم کربوهیدرات، غنی از مواد مغذی و کم کالری است، به این معنی که حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی است اما کالری یا کربوهیدرات زیادی ندارد.

 

یک فنجان بادمجان حاوی تنها هشت گرم کربوهیدرات است که دو گرم آن از فیبر است. همچنین یک غذای با گلیسمی پایین است، به این معنی که مقدار کمی کربوهیدرات در بادمجان تأثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد (کلید دیگری برای کاهش وزن).

 

پاپایا

پاپایا یک انتخاب کم کالری خوب برای رژیمی است که هدف اصلی آن کاهش وزن است. یک فنجان پاپایای خرد شده حدود 60 کالری، 16 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر دارد. در مقام مقایسه، همان وعده آناناس 75 کالری و انبه 100 کالری دارد. در حالی که همه این میوه‌ها افزودنی سالم به هر رژیم غذایی هستند، از جمله پاپایا اغلب می‌تواند به شما کمک کند کالری بیشتری ذخیره کنید.

 

پاپایا همچنین یک منبع عالی از ویتامین‌های A و C است و یک فنجان آن بیش از یک روز کامل ویتامین C را تامین می‌کند.

 

 

این میوه همچنین منبع خوبی از فولات است که یک ویتامین B مهم برای زنان در سنین باروری است زیرا به پیشگیری از بیماری های رحمی کمک می کند.

 

آووکادو

چربی "خوب" موجود در آووکادو همچنین می تواند به شما در سوزاندن چربی های ناسالم کمک کند. آنها مملو از چربی‌ها و فیبرهای مفید برای قلب هستند، بنابراین شما را سیر نگه می‌دارند و از هوس‌های غذایی جلوگیری می‌کنند، و همچنین پتاسیم که از احتباس آب و نفخ جلوگیری می‌کند.

 

دکتر و متخصص طبیعی، کارولین دین، خواص چربی سوزی آووکادو را به منیزیم نسبت می دهد: "منیزیم برای کاهش وزن سالم ضروری است، زیرا صدها آنزیم را فعال می کند که هضم، جذب و استفاده از پروتئین ها، چربی و کربوهیدرات ها را کنترل می کنند." می گوید.

 

 

منیزیم همچنین توسط انسولین برای باز کردن غشای سلولی برای گلوکز مورد نیاز است، در نتیجه قند خون را متعادل نگه می دارد، که برای کاهش وزن حیاتی است. وقتی قند خون از تعادل خارج می شود، گلوکز اضافی به عنوان چربی ذخیره می شود.

 

نکته حرفه ای: تعویض نان و مربا با نان تست آووکادو می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

 

چربی شکم چگونه از بین میرود؟

از دست دادن چربی شکم برای سلامتی شما بسیار مفید خواهد بود، زیرا یک عامل خطر برای دیابت نوع دو، بیماری قلبی و برخی سرطان ها است.

 

چربی هایی که در ناحیه شکم رسوب می کنند و به اصطلاح شکم را تشکیل می دهند، خطر ابتلا به این بیماری های خطرناک را افزایش می دهد، زیرا نشان دهنده سطح بالای چربی در اطراف اندام ها است. چربی احشایی نسبت به چربی عمومی (چربی زیر جلدی) مواد التهابی بیشتری تولید می کند و این مواد التهابی هستند که خطر ابتلا به بیماری های جدی را افزایش می دهند.

 

 

همانطور که دیدیم راه های زیادی برای تحریک بدن از این نظر وجود دارد.

 

میوه‌ها و سبزیجات زیادی وجود دارند که می‌توانند بدن ما را تحریک کنند تا روی چربی‌ها عمل کند.

 

بدیهی است که ما باید این تلاش ها را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل و دوز مناسب ورزش یا ورزش همراه کنیم: نتیجه را در کوتاه ترین زمان خواهید دید!

همین حالا رژیم درمانی آنلانین خودت بگیر و به سرعت به سمت سلامتی حرکت کن...

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋