مهدی صمدی

مهدی صمدی

دسته های عشق آن رسوبات زشت چربی

چطور انجام دادن... ؟

نحوه سوزاندن چربی شکم: ترفندهایی برای از بین بردن چربی های موضعی

وقتی فردی سعی می کند وزن کم کند، سخت ترین کار از بین بردن چربی های شکم است، به همین دلیل ما به شما نشان می دهیم که چگونه با چند ترفند بی اشتباه، چربی های شکم را بسوزانید.

برای چربی سوزی سریع، رعایت چهار نکته اساسی مهم است: ورزش بدنی کافی، نوشیدن مقدار زیادی آب، حداقل یک ساعت پیاده روی در روز و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب.

ما قبلاً ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به متابولیسم (و کاهش وزن آسان تر) دیده ایم. اکنون ترفندهای دیگری را در مورد نحوه سوزاندن چربی های شکم نشان می دهیم.

چگونه چربی شکمی را کم کنیم

سن، کم تحرکی، استرس، کم خوابی یا رژیم غذایی نامناسب از دلایل اصلی ظاهر شدن چاقی شکمی هستند. بنابراین باید دست به کار شویم و مراقب غذا خوردن با رژیم غذایی باشیم تا چربی کم کنیم، ورزش کنیم، تا حد امکان از بی تحرکی بیش از حد خودداری کنیم، حداقل 8 ساعت استراحت کنیم و سعی کنیم با آرامش بیشتری زندگی کنیم.

ورزش هایی برای از بین بردن چربی شکم

تمرینات قدرتی توده عضلانی و استخوانی را بهبود می بخشد، در حالت استراحت چربی می سوزاند و آمادگی کلی قلبی عروقی ما را بهبود می بخشد. برای انجام تمرینات قدرتی، بدن نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارد، بنابراین علاوه بر کارکردن همزمان چندین عضله، چربی های موضعی بیشتری را به راحتی می سوزانیم.

با توجه به اینکه هر چه بیشتر عضلات تمرین کنیم بهتر است، می توانیم با جلسات 30 دقیقه ای شروع کنیم. برخی از بهترین تمرینات برای کار کردن ناحیه شکم به شرح زیر است:

فشارهای کماندار: شبیه به فشارهای سنتی هستند، فقط در این حالت در هر فشاری ابتدا وزنه را روی یکی از بازوها و سپس روی دست دیگر قرار می دهیم. سینه ها، بازوها و شکم کار می شود.

اسکات: ایستاده و در حالی که پاها در ارتفاع شانه از هم جدا شده اند، تا زمانی که پاهایمان از خط فرضی موازی با زمین عبور کند، پایین می آییم، هر چه بیشتر، بهتر. زانوها نباید از نوک پا بیشتر شود.

بورپی: در حالت قائم ایستاده، چمباتمه می زنیم، دست هایمان را روی زمین قرار می دهیم، با یک پرش پاهایمان را به عقب دراز می کنیم و با یک پرش دیگر به حالت چمباتمه باز می گردیم. عضلات چهارسر ران، باسن، شکم، سینه ها و بازوها قدرت و توده عضلانی پیدا می کنند.

رژیم هفتگی برای از بین بردن چربی شکم

به طور کلی و مانند بسیاری موارد دیگر، برای جلوگیری از احتباس مایعات و دفع سموم از طریق ادرار، باید مقدار زیادی آب حداقل 2 لیتر در روز بنوشیم. همچنین از مصرف قندها، گوشت های فرآوری شده، نوشیدنی های حاوی شکر یا نوشابه هایی که باعث شناور شدن در شکم می شوند، خودداری می کنیم.

اما یک رژیم غذایی خاص اگر بخواهیم چربی شکم را کم کنیم رژیم کتوژنیک است. این یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است، بنابراین باید کربوهیدرات ها را به شدت کاهش دهیم و آنها را با چربی جایگزین کنیم. این رژیم غذایی بدن ما را قادر می سازد تا چربی را به انرژی تبدیل کند. افت قند خون نیز وجود خواهد داشت، بنابراین این نوع رژیم ها برای سلامت عمومی بسیار مفید هستند. علاوه بر این، آنها به کاهش وزن کمک می کنند.

یک رژیم استاندارد کتو شامل خوردن غذاهایی مانند غذاهای دریایی، کره و روغن زیتون، سبزیجات سطحی (کلم بروکلی، بادمجان، کدو سبز، فلفل)، گوشت بدون چربی و پنیر است. باید سعی کنیم از نوشابه، پاستا، برنج، شکلات، میوه و شیرینی جات پرهیز کنیم. و برای نوشیدن، آب، چای و قهوه.

درمان از بین بردن چربی های شکم

اول صبح باید یک صبحانه غنی از فیبر مصرف کنیم که ترانزیت روده ای را تسهیل می کند. این یک مرحله بسیار آسان است و نیاز به فداکاری زیادی ندارد. همچنین می توانیم به محض بلند شدن و با معده خالی یک لیوان آب گرم با لیمو بنوشیم و سپس به صبحانه خود ادامه دهیم.

بعد از صبحانه چند کفش ورزشی می پوشیم و پیاده روی سریع انجام می دهیم در حالی که روی زمین ثابت می مانیم، راه می رویم و سعی می کنیم زانو را تا حد امکان بالا ببریم تا عضلات گلوتئال و شکم را تمرین دهیم. ورزش های قلبی عروقی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری، حداقل به مدت نیم ساعت در روز، به سوخت و ساز بدن ما برای سوزاندن چربی کمک می کند.

مراقبت از آخرین وعده غذایی در روز بسیار مهم است، زیرا این می تواند به سوزاندن چربی های شکمی در مدت زمان کوتاهی کمک کند. در حالی که ما می خوابیم، متابولیسم به اندازه روز فعال نیست، بنابراین چربی های شکمی سوزانده نمی شوند. خوردن شام سبک و در ساعات اولیه هضم غذا را آسان می کند و افراط در بدن ما جمع نمی شود.

در نهایت، و اگر تجربه زیادی در انجام ورزش‌هایی که بیش از حد سخت هستند، نداریم، می‌توانیم برخی از ورزش‌های اساسی شکم را انجام دهیم که نیازی به انجام آن‌ها ندارند. تلاش بسیار، و این به ما کمک می کند تا چربی های شکم را بسوزانیم. ما روی یک سطح سخت دراز می کشیم، دست هایمان را پشت سر می گذاریم، زانوهایمان را خم می کنیم و پاهایمان را صاف روی زمین می گذاریم. با استفاده از عضلات شکم در حال بلند شدن هستیم، در حالی که قسمت پایین کمر را به زمین فشار می دهیم. سپس به حالت اولیه پایین می رویم، نفس می کشیم و حدود 20 بار تکرار می کنیم. نباید به گردن فشار بیاوریم بلکه به شکم فشار بیاوریم و احساس کنیم با ورزش این قسمت داریم ورزش می کنیم. اگر انجام 20 مورد از این تمرینات شکمی در ابتدا زیاد است، می توانیم با 10 تمرین شروع کنیم و به تدریج به سمت بالا برویم.

چربی های شکم به سختی سوزانده می شوند و باید بسیار ثابت باشیم تا به تدریج متوجه نتایج آن شویم. ما نباید ناامید شویم، بلکه یک عادت روزانه در برنامه غذایی خود داشته باشیم، انجام تمرینات بدنی با کمک ورزش های قلبی عروقی و تا زمانی که صبور باشیم و بخواهیم فداکاری کنیم، به تدریج چربی های ناراحت کننده شکم را از دست خواهیم داد.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋