مهدی صمدی

مهدی صمدی

25 غذای معمولی ترکی که باید میل کنید!

25 غذای معمولی ترکی

غذاهای ترکی همیشه به عنوان یکی از غذاهای اصلی در جهان طبقه بندی شده اند. آشپزی ترکی با وجود سادگی، به داشتن طعمی بسیار غنی و خالص شهرت خود را به دست آورده است.

 

 

احتمالاً یکی از رایج ترین غذاهای آنها که کباب است را شنیده اید یا حتی امتحان کرده اید. آنها گوشت های ساده یا ترشی هستند که بسته به ذائقه شما می توانند خورش یا کبابی شوند.

 

با وجود کباب های معروف و خوشمزه اش، غذاهای ترکی اغلب تنها به این غذا محدود می شود. اگرچه موارد بیشتری وجود دارد، اما در اینجا برخی از غذاهای ترکی معمولی را به شما نشان می دهیم که باید آنها را امتحان کنید.

 

فهرست

دونر (بوریتو ترکی)

Döner که به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی شناخته می شود، لفافی شبیه بوریتو است که با گوشت گاو، بره یا مرغ درست می شود. همچنین شامل ادویه جات، سبزیجات مختلف و ماست سیر است. بنابراین اگر خود را در تنگنا قرار می دهید و می خواهید چیزی بخورید که مطمئنا معده شما را پر می کند، این وعده غذایی برای شما مناسب است.

 

Kuzu Tandır (بره کبابی)

کوزو تاندیر به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی در ترکیه شناخته می شود. همچنین به خاطر گوشت لطیفش معروف است و به طور سنتی در فر مخصوص پخته می شود. بره را روی ذغال ها آویزان کرده و ساعت ها می پزند تا برشته شود. این روش پخت و پز معروف است که قرن ها پیش توسط ترکان سلجوقی آسیای مرکزی استفاده می شده است. Kuzu Tandır بهتر است با ماست ترکی و سیب زمینی سرو شود. این غذا به غیر از ترکیه، در هند، پاکستان، قفقاز، یونان و افغانستان نیز یافت می شود.

 

پیلاو (برنج)

پیلاو (برنج)

برنج ترکی آنقدر خوشمزه است که می توان آن را به تنهایی خورد. چیزی که آن را از غذاهای معمولی برنج متمایز می کند، چاشنی فراوان آن با مواد ساده مانند پیاز و ادویه های ترکی است. مرغ و سبزیجات مختلف نیز اغلب اضافه می شود. برای اینکه مطمئن شوید که یک پیلاو خوشمزه است، ابتدا باید برنج را با کره برشته کنید. می توانید مقداری ماست نیز اضافه کنید تا اشتها آورتر شود.

 

کوفته (کوفته گوشت گاو)

 

اگر ایتالیایی ها کوفته دارند، ترک ها کوفته دارند. نسخه ترکی کوفته، کوفته، گلوله‌هایی هستند که از گوشت چرخ کرده یا بره کمی پخته شده ساخته می‌شوند. اغلب در بسته بندی سالاد و مقداری نان پیتا فروخته می شود. حتی می توانید یک غذای گیاهی ترکی با نخود و سبزیجات تهیه کنید. کوفته بخش مهمی از هر خانه ترکیه ای است. بنابراین در تمام خیابان های اغذیه فروشی ها و خانه های روستایی آن را خواهید یافت.

 

چیگ کوفته (کوفته تند)

چیگ کوفته توپ‌هایی تند هستند که با بلغور، پیاز، فلفل و رب گوجه‌فرنگی، ادویه جات و گیاهان درست می‌شوند - همه با هم ورز داده شده و پخته می‌شوند. برای رفتن روی برگ کاهو فروخته می شود. این تارتار گوشت گاو به سبک ترکی را امتحان کنید که از گوشت چرخ کرده بدون چربی درست شده است. اصالتاً از جنوب ترکیه است، جایی که محبوبیت بیشتری دارد، تاریخچه زیادی در پشت خود دارد. شما همچنین می توانید غذاهای نسخه گیاهی را انتخاب کنید، که ممکن است فقط در چند مکان در ترکیه موجود باشد.

 

مانتی (کوفته ها)

 

به کوفته های چینی فکر کنید، اما با ادویه های ترکی. به راویولی فکر کنید، اما نه به پر کردن ایتالیایی. مانتی یک غذای عالی است که ترک‌ها به آن تسلط دارند، زیرا یک مانتی کامل نیاز به طعم و بافت منحصر به فردی دارد. این غذای لذیذ از انواع مختلف گوشت پیچیده شده در خمیر نرم تشکیل شده است و این انتخاب شماست که بخواهید گوشت را بجوشانید یا سرخ کنید. مانتی بهتر است با کره یا ماست سرو شود. اگر به دنبال چیزی آشنا و خوشمزه هستید، مانتی را امتحان کنید، این غذای عالی برای خوردن است.

 

پیده (پیتزا ترکی)

 

پید که به پیتزای ترکی معروف است، یک نان مسطح پر از مواد گوشتی مانند سوچوک (سوسیس ترکی)، پاسترامی و گوشت بره است. مانند یک پیتزا معمولی، پید نیز با پنیر و سبزیجات پوشیده شده است. چیزی که این پیتزا را "ترکی" می کند، جدا از مواد مختلف گوشتی، آخرین لمس آن است که در آن آشپز معمولاً بلافاصله پس از بیرون آوردن پیتزا از فر، تخم مرغ را می شکند.

 

Lahmacun

صاف و ترد، Lahmacun مانند یک پیتزا است که با یک لایه گوشت چرخ کرده، سالاد و آب لیمو روی نان سرو می شود و می توان آن را پیچید، از وسط تا کرد یا برای خوردن جدا کرد. همتای ترکی پیتزا پر از طعم است. بره چرخ کرده و ادویه های مدیترانه ای در دهان مهمانی می کنند. این غذای خیابانی معروف در سراسر کشور است. بنابراین، شما باید این را در سفر بعدی خود به ترکیه امتحان کنید.

 

منمن (تخم مرغ مخلوط با سبزیجات)

Menemen که کمتر در منوی رستوران دیده می شود، می تواند یک صبحانه سریع از تخم مرغ های همزده پخته شده در سبزیجات سرخ شده باشد. اگر می خواهید طعم ترکی بودن تخم مرغ های آنها را بچشید، منمن پاسخگوست. این اساساً تخم مرغ همزده استeltos به آرامی با پیاز، فلفل، پاپریکا و پونه کوهی پخته می شود. شبیه شاکشوکا است، تنها تفاوتش این است که تخم‌مرغ‌های این غذا هم زده می‌شوند.

 

 

یاپرک سرما (برگ تاک پر شده با برنج)

برگ‌های انگور که دور یک برنج و پیاز با طعم نعناع، ​​توت، فلفل و دارچین پیچیده شده‌اند، بخارپز می‌شوند تا یک یاپراک سرما بسیار سالم درست شود. این یک غذای سنتی در ترکیه است که با طعم های بسیار زیادی پر شده است. این کشور تحت تأثیر امپراتوری عثمانی است و از خاورمیانه تا جنوب شرقی اروپا مشهور است. آماده سازی کمی کند است، اما ارزش آن را دارد.

 

دلمه

سبزیجات تازه یا بادمجان خشک، فلفل، گوجه فرنگی یا کدو سبز را قبل از پختن در آب و کره با مخلوطی از برنج و پیاز پر می کنند. آنها معمولا در دمای اتاق سرو می شوند. این یک غذای محبوب مدیترانه ای است و در مناطقی فراتر از ترکیه یافت می شود. اعتقاد بر این است که این خوراک از کاخ توپکاپی عثمانی در قرن هفدهم سرچشمه گرفته است.

 

İmam Bayıldı (بادمجان شکم پر)

این پیش غذای بادمجان که با مخلوطی از گوجه فرنگی، پیاز و سیر پر شده است، با برنج، بلغور و سایر سبزیجات پر شده است. این شیرینی ترکی با پلو پخته و سرو می شود. حکایت جالبی در رابطه با نام آن وجود دارد که امامی با شنیدن هزینه مواد اولیه تهیه این غذا بیهوش شد. همچنین حکایات سرگرم کننده دیگری در رابطه با تاریخچه این نام وجود دارد که به غذا طعم می بخشد.

 

بورک (شیرینی شکم پر ترکی)

 

این شیرینی ترکی که همیشه پوسته پوسته و خوشمزه است، با گوشت چرخ کرده یا اسفناج و پنیر پر می شود. می توان آن را گرد کرد، به عنوان پفک سرو کرد یا مانند لازانیا لایه لایه کرد. این غذای معروفی است که در مناطق بالکان، شام و مدیترانه یافت می شود. این خمیر پف دار را می توان به صورت کامل در تابه یا به صورت تکی در پاستاهای کوچک درست کرد. دانه های کنجد که روی آن پاشیده شده اند، به ظرف غذا کمک می کنند. قدمت این غذا به دوران کلاسیک باز می گردد و مهمترین عناصر یک غذای ترکی را دارد.

 

دوروم

نسخه ترکی بوریتو، Dürüm، مرغ، بره یا گوشت گاو آهسته پخته شده است که در داخل بسته بندی سرو می شود. با لواش، نان پهن ترکی درست می شود. نان استفاده شده در این لفاف بسیار نازکتر از نان مورد استفاده برای دونرز و سایر ظروف است. تقریباً مواد مشابهی دارد که در تهیه دونر مانند گوشت و سبزیجات دونر استفاده می شود.

 

کومپیر

 

کومپیر

یکی دیگر از غذاهای خیابانی که در شهرها و استراحتگاه های ساحلی محبوب است. این محصول از سیب زمینی با پوست بیرونی ترد و فضای داخلی نرم ساخته شده است، و با انواع مواد از جمله پنیر، سوسیس، غوره و سالاد روسی در دسترس است.

 

شیش کباب (سیخ گوشت یا ماهی)

آیا می‌دانستید که جستجوی شما برای کباب از ترکیه آغاز شده است؟ گوشت بره را به لیست مرغ یا ماهی های سرو شده روی میله چوبی یا فلزی اضافه کنید و از کیش کباب لذت خواهید برد. به محض اینکه گوشت‌ها را بو می‌کنید و وقتی گوشت‌ها را روی سیخ می‌بینید، وقتی داغ روی زغال سرو می‌شوند، دهانتان شروع به آب‌ریزش می‌کند. ترکیه کشوری است که گوشت سیخ یا کباب را به دنیا معرفی کرد. یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در ترکیه است که در سفر به ترکیه چیزی نخواهید داشت.

 

اسکندر کباب (نوار بره)

اسکندر کباب نوارهای بلند گوشت بره است که در سس گوجه فرنگی پخته شده و روی برنج و نان پیتا با ماست سرو می شود. این نام به نام استاد اسکندر (اسکندر افندی) از امپراتوری عثمانی که در بصره زندگی می کرد، گرفته شده است. از گوشت رنده شده دونر درست شده و روی آن با سس گوجه فرنگی تند و کره ذوب شده پوشانده شده است. این یک وعده غذایی محبوب در ترکیه است که بهتر است با نان پیتا سرو شود.

 

شاه بلوط قندی (Kestane şekeri)

اگر به شیرینی‌هایی مانند ترک‌ها علاقه دارید، شیرینی‌های Kestane şekeri ممکن است برای شما ایده‌آل باشد. اینها شاه بلوط قندی هستند. این دسرها بسیار خاص هستند زیرا قدمتشان به قرن چهاردهم می رسد. کستان şekeri نیز یک هدیه رایج برای مناسبت های خاص است و در جعبه های تزئینی قرار می گیرد. در آشپزی فرانسوی، این دسر به «گلاسه مارون» معروف است. خوردن این دسر بسیار آسان است، بنابراین می توانید آن را در هر زمان و هر کجا که بخواهید میل کنید.

 

خمیر موزایک (کیک شکلاتی)

این کیک شکلاتی یک غذای اصلی در هر کافه ترکیه است. آنها همچنین می گویند که اکثر مادران ترک می توانند نسخه خود را از این دسر در کمترین زمان درست کنند. یک لایه بیسکویت شکسته و سس شکلاتی، پاستا موزایک برای دوستداران کیک ضروری است. اگر به دنبال یک دسر آشنا هستید، اما می خواهید در عین حال چیز جدیدی را امتحان کنید، پاستا موزایک برای هوس های شما عالی است. خود شیرین.

 

باقلوا

مسلماً محبوب ترین دسر ترکی، باقلوا خانه خود را در هر کسی که شیرینی دارد پیدا می کند. از لایه های پاستا پر شده با گردو تشکیل شده است.

 

لوکم

این دسر نوقا که به نام لذیذ ترکی نیز شناخته می‌شود، مکعبی سفت و ژلاتینی است که با گلاب، لیمو یا ماستیک طعم‌دار می‌شود و با پودر قند پودر می‌شود، اما انواع مختلفی دارد. چشیدن این دسر در محلی که منشا آن است، یک امتیاز واقعی است. مردم حتی جعبه‌های کلاهک را به عنوان سوغاتی می‌آورند، زیرا خوب است.

 

گولاک

گولاک

در میان غذاهای اصلی ترکی، گولاک یک دسر سنتی است که در ماه رمضان سرو و میل می شود. این یک غذای لذیذ با بافت منحصربه‌فرد است که از خمیر، شیر، گلاب، گردو و دانه‌های انار درست می‌شود. حتی اگر در زمانی غیر از ماه رمضان به سفر می آیید، سعی کنید به دنبال این دسرها بگردید زیرا چیزی است که کام شما را عاشق می کند.

 

Künefe (دسر با پنیر)

Künefe مانند آنتی تز ماکارونی Mozaik است. این دسر به گفته اکثر مردم محلی آسان ترین دسر برای تهیه آن نیست، بنابراین معمولا از فروشگاه های محلی خریداری می شود. در تابه فلزی گرد پخته می شود و حوصله زیادی می خواهد. Künefe به دلیل "یک غذای لذیذ رایج در شب‌های بیرون" شناخته می‌شود. از پنیر و پسته تهیه می شود که از بیرون ترد و داخل آن نرم و جویدنی است. این دسر بهتر است گرم سرو شود.

 

سالپ (شیر گرم)

آیا تا به حال فکر کرده اید که نوشیدنی ساخته شده از ارکیده چه طعمی دارد؟ سالپ یک نوشیدنی گرم است که از ارکیده تهیه می شود و روی آن را دارچین می پوشانند. این نوشیدنی فقط در داخل مرزهای ترکیه قابل مصرف است زیرا عرضه ارکیده بسیار محدود است. بنابراین افزایش تقاضا برای این نوشیدنی نیز به این معنی است که ارکیده ها در ترکیه رو به انقراض هستند. سالپ به عنوان یک نوشیدنی سنتی در فصل سرما نیز شناخته شده است. اگر در ترکیه هستید، Salep را برای خودتان امتحان کنید تا متوجه شوید که این نوشیدنی منحصر به فرد چه ویژگی خاصی دارد.

 

قهوه ترک

 

نکته جالب در مورد قهوه ترک این است که بیشتر از یک نوشیدنی معمولی است. در ترکیه فال و قهوه دست به دست هم می دهند. با توجه به فرهنگ آنها، اشکال به جا مانده از تفاله های قهوه چیزهای زیادی در مورد گذشته و آینده قهوه خور می گوید. و وقتی قهوه خود را تمام کردید متوجه خواهید شد زیرا این تفاله های قهوه در انتهای فنجان شما ظاهر می شود. اگر این اتفاق بیفتد، مردم محلی به شما توصیه می کنند که فنجان را ببندید، آرزو کنید و سپس آن را برگردانید. واقعیت دیگر در مورد این نوشیدنی این است که یک قهوه ترکی واقعی آنقدر قوی است که قابل تحمل نیست. با این حال، اگر اینجا هستید تا جوانه های چشایی خود را کشف کنید، شاید بتوانید جرعه ای از قهوه سنتی ترک میل کنید.

مرتبط:

30 غذاي لذيذ جهان(قسمت اول)

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋