مهدی صمدی

مهدی صمدی

غذاهای ژاپنی - غذاهای معمولی ژاپن

غذاهای ژاپنی - غذاهای معمولی ژاپن

بهترین غذاهای ژاپنی را بیاموزید، کشف کنید که معروف ترین غذاهای معمولی در ژاپن کدامند.

 

غذای ژاپنی

 

غذاهای ژاپن را در سفر خود کشف کنید

یکی از بزرگترین جاذبه های هر سفر به ژاپن، لذت بردن از غذاهای غنی و متنوع آن است. غذاهای ژاپنی در ریشه‌های تاریخی این کشور فرو می‌روند، زیرا به لطف انزوای فرهنگی که برای مدت طولانی وجود داشت، به روش خاص خود تکامل یافته و غذاهای ژاپنی را در تمام آسیا منحصر به فرد کرده است.

 

 

 

 

غذاهای ژاپنی، غذاهای معمولی غذاهای ژاپنی را بشناسید

همانطور که به شما گفتیم، غذای ژاپنی بسیار گسترده و سرشار از طعم است. از تمام غذاهای معمولی ژاپن، موارد زیر را برجسته می کنیم:

 

سوشی

شما نمی توانید لیستی از غذاهای معمولی ژاپنی را بدون سوشی معروف، معروف ترین غذا در تمام غذاهای آن، شروع کنید. سوشی از گلوله های برنج چسبناک پوشیده شده با ماهی و صدف تشکیل شده است. برای طعم دادن به طعم بیشتر، با سس سویا و واسابی همراه می شود.

 

رامن

یکی دیگر از بین المللی ترین غذاها، سوپ های رامن یا نودل معمولی ژاپن است. رشته فرنگی با انواع مواد همراه است زیرا تنوع انواع رامن بسیار زیاد است. بهترین راه برای لذت بردن از یک رامن خوب این است که به دنبال رستوران های محلی تخصصی باشید.

 

اودون و سوبا

Udon و Soba 2 مورد از رایج ترین انواع نودل برنج در ژاپن هستند. Udon غلیظ است، در حالی که سوبا نازک است (با آرد کامل تهیه می شود). آنها را می توان هم در سوپ و هم به صورت سرد مصرف کرد.

 

GYUDON

Gyudon یکی از رایج ترین غذاها در بسیاری از فست فودهای ژاپنی است. این شامل یک کاسه برنج با گوشت گاو پخته شده در بالا است.

 

تونکاتسو و کاتسودون

مانند Gyudon، Tonkatsu و Katsudon نیز با رستوران های فست فود معمولی مرتبط هستند. تونکاتسو تکه ای از گوشت خوک نان شده است در حالی که کاتسودون گوشت گاو است. آنها با برنج پخته همراه هستند.

 

دما

تمپورا روش معمولی در ژاپن برای تهیه خمیر است. تمپورا را می توان از سبزیجات یا غذاهای دریایی تهیه کرد. روش سنتی این است که آن را با سس Tentsuyo همراه کنید که با آبگوشت، سس سویا، ساکه و کمی زنجبیل تهیه می شود تا طعمی تند به آن بدهد. این یک غذای ایده آل برای اشتراک گذاری است.

 

ساشیمی

ساشیمی روش سنتی خوردن ماهی خام در ژاپن است. به لطف تازگی ماهی (بهترین آن ماهی است که با ماهی تن آبی تهیه شده است). برای افزایش طعم، با سس سویا، واسابی و تربچه رنده شده همراه است.

 

TERIAKI

یکی از معروف ترین مارینادهای گوشت و ماهی در غذاهای ژاپنی تریاکی است. پس از ترشی کردن، پخت روی گریل به پایان رسید.

 

OKONOMIYAKI

Okonomiyaki املت معروف ژاپنی است. غذای ستاره ای فست فود ژاپنی، Okonomiyaki. غذایی است که در حال حاضر برای شما درست می کنند و معمولاً بسته به موادی که می خواهید استفاده کنید انواع مختلفی دارد.

 

KOBE BEEF

اگر عاشق گوشت هستید، نباید فرصت خوردن یک تکه گوشت گوساله اصیل کوبه را از دست بدهید. کیفیت گوشت گاو کوبه به لطف سنگ مرمر بودن (مرمرکاری) آن در جهان بی نظیر است. تنها مشکل این است که یکی از گران ترین غذاهایی است که می توانید در طول سفر امتحان کنید.

 

سوپ میسو

یکی از سنتی ترین سوپ های ژاپنی. تهیه شده با آب سبزیجات، خمیر میسو و همراه با تکه های سبزیجات. معمولاً همراه با هر غذای اصلی است.

 

بنتو

غذای ستاره ای از غذاهای ژاپنی. بنتو به این ترتیب جعبه ای است با قسمت های مختلف، یکی از برنج و بقیه معمولاً گوشت و ترشی است. این بهترین گزینه برای خوردن در روزهای سفر است. مغازه های بنتو به راحتی قابل یافتن هستند.

 

دسرهای معمولی در ژاپن

اگر از طرفداران شیرینی جات در ژاپن هستید، از انواع مختلف موچی یا کیک های ساخته شده از برنج چسبناک لذت خواهید برد. رایج ترین موچی ها واگاشی، موچیگاشی هستند.

 

 

 

غذاهای دریایی، یکی از لذت های ارائه شده توسط غذاهای ژاپنی.

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، در ژاپن به سادگی احساس می کنید که در بهشت ​​هستید. به لطف آب های سرد دریای ژاپن، تولید، تنوع و کیفیت غذاهای دریایی ژاپنی در جهان بی نظیر است. این تنوع در اندازه بسیاری از این گونه ها نیز منعکس شده است. از جمله غذاهایی که نباید از دست بدهید می توان به خروس جوجه تیغی، خرچنگ غول پیکر، صدف غول پیکر اشاره کرد. در بازارهای تازه غذاهای دریایی توکیو، هوکایدو و اوزاکا می توانید از غذاهای مختلف لذت ببرید.

 

غذاهای ژاپنی - غذاهای گیاهی و وگان

اگر گیاهخوار یا وگان هستید، برای لذت بردن از غذاهای ژاپنی مشکلی نخواهید داشت. در بسیاری از رستوران ها می توانید غذاهایی با توفو یا فقط سبزیجات سفارش دهید. اگر ایده شما بازدید از کیوتو است، نباید فرصت خوردن غذای شوجین ریوری یا غذاهای معمولی راهبان بودایی را از دست بدهید. این را می توان در بسیاری از رستوران های موجود در این کشور امتحان کرداطراف معابد اصلی شهر. یکی دیگر از گزینه های بسیار رایج، تنقلاتی است که می توانید در هر فروشگاه 24 ساعته (Konbini) تهیه شده با جلبک دریایی (Konbu) پیدا کنید.

 

غذای ژاپنی چگونه غذای خود را در رستوران سفارش دهید

یکی از اولین چیزهایی که وقتی در ژاپن هستید متوجه خواهید شد این است که در بسیاری از رستوران ها نه کارکنان و نه منو به زبان انگلیسی است. برای اینکه هنگام سفارش غذا دیوانه نشوید، ژاپنی ها (همیشه حواسشان به همه جزئیات است) یک ترفند عالی ابداع کرده اند... ماکت های پلاستیکی هر ظرفی که در ورودی رستوران نشان می دهند. به این ترتیب، جدا از اینکه بدانید چه چیزی می توانید بخورید، می توانید به گارسون بگویید که غذای انتخابی چیست. این ماکت ها به عنوان Sanpuru شناخته می شوند و شما تعجب خواهید کرد که چقدر می توانند واقعی باشند.

 

مانند ماشین‌های فروش سریع و سریع ژاپنی - جایی که در ژاپن ارزان می‌توان غذا خورد.

با فست فود ژاپنی، ما در مورد غذاهای معمولی غربی، پیتزا، همبرگر و غیره صحبت نمی کنیم. مفهوم فست فود در ژاپن با موسسات ( رستوران های زنجیره ای) متخصص در یک نوع غذا و جایی که تهیه آن سریع است مرتبط است. از این زنجیره ها، شناخته شده ترین آنها یوشینویا یا ماتسویا هستند که در خدمت به گیودون تخصص دارند. خوبی این موسسات این است که معمولا ارزان ترین گزینه ها برای خوردن در ژاپن هستند و کیفیت غذا بسیار خوب است.

 

یکی دیگر از گزینه های ارزان برای غذا خوردن در ژاپن، ماشین های فروش معروف هستند. اولین چیزی که هنگام حضور در کشور شما را شگفت زده می کند مقداری است که در همه جا وجود دارد. در این نوع ماشین آلات می توانید نوشیدنی و غذا بخرید. در Konbini معمولی می توانید سینی های غذا (بنتو، سوشی) و غذاهای از قبل پخته شده را نیز پیدا کنید.

 

رستوران های TEPPANYAKI، کباب پز معروف ژاپنی

یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید در ژاپن برای صرف غذا پیدا کنید، رستوران معروف تپانیاکی با غذاهای کبابی است. در این رستوران ها ویژگی اصلی این است که کباب پز در معرض دید افراد ناهار است که از مهارت آشپزها در تهیه غذاهای مختلف با انواع گوشت، غذاهای دریایی یا سبزیجات و به خصوص Okonomiyaki معروف لذت می برند.

مرتبط:

ايتاليا و غذاهاي بي نظيرش!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋