مهدی صمدی

مهدی صمدی

غذا در آمریکا: اینها محبوب ترین غذاها هستند

غذا در آمریکا: اینها محبوب ترین غذاها هستند

 

 (سی ان ان اسپانیایی) -- غذا در قاره آمریکا همه انواع غذاها و آماده سازی ها را پوشش می دهد. هر یک از مناطق آن دنیایی با طعم های مختلف است.

 

 

به عنوان مثال، در سطح آمریکای لاتین، طبق فهرستی که در وب سایت غذا شناسی TasteAtlas وجود دارد، 12 غذا در میان 100 غذای محبوب در جهان قرار دارند.

 

12 غذای آمریکای لاتین که از محبوب ترین غذاهای جهان هستند کدامند؟

اما شناخت غذاهای آمریکای لاتین تنها به همین جا ختم نمی شود. TasteAtlas همچنین فهرست های دیگری از جمله لیست محبوب ترین غذاها در هر منطقه از قاره آمریکا را تهیه می کند.

 

این وب سایت بیش از 10000 غذا و نوشیدنی را بررسی کرده است که از بین آنها محبوب ترین ها انتخاب شده اند. به این ترتیب ما برای غذاهای آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی نیز رتبه بندی داریم.

 

در زیر، پنج غذای محبوب هر یک از این سه منطقه آمریکای لاتین را معرفی می کنیم.

 

 

این باعث می شود تالایودا بهترین غذای آمریکای لاتین 1:58 باشد

آمریکای شمالی

5. براونی - ایالات متحده

براونی

براونی ساخت آمریکا. (شانون اوهارا/گتی ایماژ برای پیتزا هات)

 

TasteAtlas می گوید: "براونی ها یکی از محبوب ترین دسرهای آمریکایی هستند. برخی ادعا می کنند که برتا پالمر، همسر صاحب هتل پالمر هاوس از سرآشپز خواسته تا دسر شکلاتی جدیدی برای سرو در نمایشگاه کلمبیا در سال 1893 اختراع کند."

 

این غذا که در رتبه پنجم آمریکای شمالی قرار دارد، دارای امتیاز 4.3 ستاره (از 5) است که توسط کاربران وب سایت داده شده است.

 

4. تورتیلا - مکزیک

آیا قیمت تاکو در مکزیک افزایش می یابد؟

تورتیلا، غذای سبد اصلی در مکزیک. (بایگانی)

 

TasteAtlas می گوید: «تورتیلا، در اصل یک نان تخت ذرت، یکی از انواع ضروری نان است که هزاران سال در فرهنگ مکزیک وجود داشته است. اولین تورتیلا از ماده اصلی فرهنگ های بومی ساخته شد: ذرت.

 

رتبه چهارم در منطقه، تورتیلاها دارای رتبه 4 ستاره هستند، اما محبوب تر از براونی های ایالات متحده هستند.

 

3. کیک کوچک - ایالات متحده

 

کاپ کیک ها حتی به نمایش های واقعیت هم راه یافته اند (عکس: http://www.peggyporschen.com/Georgia Glynn Smith)

 

"کاپ کیک یک کیک کوچک است که در یک تابه کاغذی نازک یا فنجان آلومینیومی پخته می شود. یک کیک کوچک اغلب به عنوان یک دسر شخصی سرو می شود. اولین ذکر "کاپ کیک" به یک کتاب آشپزی با عنوان آشپزی آمریکایی در سال 1796 برمی گردد که توسط آملیا سیمونز نوشته شده است. "، جزئیات وب سایت غذا.

 

امتیاز داده شده توسط کاربران TasteAtlas 3.4 ستاره است. با این حال، مانند مورد قبلی، محبوبیت آن بیشتر از تورتیلا است.

 

2. تاکو - مکزیک

تاکو آل کشیش

یکی از تاکوهای سنتی این کشور: ال پاستور تاکو. (عمر تورس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

 

تاکو غذای ملی مکزیک است که قدمت آن به معادن نقره مکزیک قرن هجدهم برمی‌گردد، زمانی که کلمه تاکو به باروتی اطلاق می‌شد که در یک تکه کاغذ پیچیده می‌شد و در سنگ‌ها رانده می‌شد. برای استخراج مواد معدنی گرانبها از معادن و TasteAtlas توضیح می دهد که امروزه این کلمه به عنوان خیابان اصلی و فست فود در مکزیک شناخته می شود: تورتیلا (...) با پر کردن های متعدد، تا شده و بدون هیچ ظروفی قابل خوردن است.

 

اگرچه از نظر محبوبیت رتبه اول را ندارند، اما بالاترین رتبه را در بین پنج رتبه برتر در آمریکای شمالی دارند: 4.5 ستاره از کاربران.

 

1. برگر - ایالات متحده آمریکا

 

برگر Shake Shack در نیویورک. (اندرو برتون/گتی ایماژ)

 

به گفته منتقد غذا، میمی شرایتون از نیویورک تایمز، غذای اصلی آمریکایی، همبرگر (به انگلیسی برگر)، از گوشت گوشت آلمانی Deutsches Beefsteak تکامل یافته است. TasteAtlas توضیح می دهد که از بندر هامبورگ.

 

این غذا که عملاً در سطح جهانی محبوبیت دارد، در وب سایت دارای امتیاز 4.3 ستاره بود.

 

آمریکای مرکزی

5. متاهل - کاستاریکا

کاسادوها که با نام «کمیدا تیپیکا» نیز شناخته می‌شوند، محبوب‌ترین غذای کاستاریکا هستند. در منوی شما هست کاسادو شامل برنج سفید، لوبیا، گوشت مانند مرغ، گوشت گاو یا ماهی، و سالاد با استفاده از کاهو یخ یا کلم است.

 

این غذای معمولی کاستاریکا دارای رتبه 4.3 ستاره در وب سایت است و با 5 غذای برتر در آمریکای مرکزی شروع می شود.

 

4. پوپوسا - السالوادور

 

دکه‌ای در خیابان Pupusas در السالوادور. (یوری کورتز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

 

پوپوسا غذای ملی السالوادور است، تورتیلای ذرت غلیظ، شکم پر و پخته شده در تابه که به طور سنتی با سس گوجه فرنگی و سالاد کلم سرو می شود. پوپوسا تقریبا همیشه با دست درست می شود، در گوشه و کنار کشور فروخته می شود و خورده می شود. با دست، این وب سایت توضیح می دهد.

 

این یکی از غذاهای با بالاترین امتیاز در TasteAtlas است: 4.8 ستاره از 5.

 

در هندوراس نیز پوپوسا می خورند.

 

3. کیک Tres leches - نیکاراگوئه

کیک سه شیر

یک تکه کیک ترس لچس. (بایگانی)

 

کیک Tres leches یک دسر متراکم و مرطوب است که از یک کیک اسفنجی تشکیل شده است که روی آن سه نوع شیر: تبخیر شده، تغلیظ شده و کامل. TasteAtlas خاطرنشان می کند که در سراسر آمریکای مرکزی، ایالات متحده و اروپا، جایی که در بسیاری از جشن ها و جشن ها نقش اساسی دارد.

 

این دسر، معمولی برای تولد، دارای امتیاز 4.2 ستاره است.

 

ممکن است این دسر را در کشورهای دیگر آمریکا پیدا کنید.

 

2. کورتیدو - السالوادور

پوپوساس

Pupusas با کورتیدو در کنار سرو می شود. (لین ترنر / بوستون گلوب / گتی ایماژ)

 

تورتیدو یک تهیه خوشمزه از السالوادور است که از کلم های تخمیر شده تشکیل شده است. به دلیل شباهت های بین این دو غذا، گاهی اوقات به آن کلم ترش سالوادور نیز می گویند. و quesadillas، جزئیات TasteAtlas.

 

امتیاز داده شده توسط کاربران وب سایت 4.6 ستاره است.

 

1. شات - هندوراس

 

هندوراس بزرگترین شلیک جهان را 2:44 انجام می دهد

Baleada یکی از معروف ترین غذاهای هندوراسی است. این یک تورتیلای غلیظ آرد گندم است که با پوره لوبیا سرخ شده و در صورت تمایل، مواد دیگری مانند پنیر، تخم مرغ، آووکادو، سس تند هندوراسی و خامه ترش که به کره معروف است پر شده است. "این وب سایت توضیح می دهد.

 

این غذا که محبوب ترین غذا در منطقه آمریکای مرکزی است، رتبه 4.1 ستاره را به خود اختصاص داد.

 

آمریکای جنوبی

5. گریل - آرژانتین

گریل آرژانتینی

رستوران سنتی گریل در آرژانتین. (ایتان آبراموویچ/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

 

"Parrilla یک کلمه آرژانتینی با دو معنی است: می‌توان آن را برای توصیف یک استیک‌خانه معمولی آرژانتینی استفاده کرد، یا می‌تواند نشان‌دهنده یک گریل فلزی باشد که برای تهیه گوشت استفاده می‌شود. گریل فلزی بخشی از asados ​​سنتی است. شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارد. اما معمولاً از یک کباب پز اصلی با یک گودال آتش (به نام منقل) در کنار آن تشکیل شده است." TasteAtlas می گوید.

 

گریل آرژانتینی، شماره پنج در محبوبیت در آمریکای جنوبی و همچنین به عنوان parrillada شناخته می شود، می تواند شامل انواع گوشت و سبزیجات باشد. امتیاز کاربر 4.3 ستاره را اضافه کنید.

 

4. کباب - آرژانتینی

کباب آرژانتینی

گوشت هایی که معمولاً در آرژانتین کباب را همراهی می کنند. (MIGUEL MENDEZ/AFP از طریق Getty Images)

 

آسادو که نمادی از غذا و فرهنگ آرژانتین در نظر گرفته می‌شود، بسیار بیشتر از یک وعده غذایی است. در آرژانتین، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، این یک رویداد آشپزی و اجتماعی است که دوستان و خانواده در آن شرکت می‌کنند تا شادی را به اشتراک بگذارند. آشپزی در فضای باز،" این وب سایت توضیح می دهد.

 

این سنت آرژانتینی (و سایر کشورهای آمریکای جنوبی) با گریل متفاوت است زیرا در مرحله اول فقط گوشت پخته می شود و در مرحله دوم می توانید لوازم جانبی مانند سبزیجات را نیز اضافه کنید. این سنج یکی از بالاترین رتبه‌بندی‌ها را دارد که تاکنون دیده شده است: 4.7 ستاره.

 

3. آلفاجور - آرژانتین

 

آلفاجور با dulce de leche. (بایگانی)

 

"الفاجور نوعی شیرینی است که بین دو بیسکویت شیرین پر شده با دولچه دو لچه یا مربای شیر، روی آنها را با یک لایه شکلات می پوشانند یا با شکر پودری می پاشند. نام الفاجور از کلمه عربی al-hasú به معنای پر کردن گرفته شده است. TasteAtlas می گوید.

 

یک غذای دیگر از آرژانتین. علاوه بر محبوبیت بالا، کاربران به alfajor 4.2 ستاره داده اند.

 

2. Churrasco - برزیل

استیک

تهیه چوراسکو در برزیل. (ماریو تاما/گتی ایماژ)

 

TasteAtlas می گوید: "Churrasco یک روش برزیلی برای کباب کردن است که در آن تکه های آبدار، برش ها، استیک ها و تکه های گوشت گاو، بره، خوک و مرغ را روی سیخ های بزرگ قرار می دهند و روی آتش هیزم کبابی می کنند."

 

به عنوان شماره دو در محبوبیت در آمریکای جنوبی، دارای رتبه 4.3 ستاره است.

 

1. Ceviche - پرو

cvایچه

قسمت های سرویچه پرو. (کارلوس ماندوجانو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

 

«Ceviche» غذای ملی کشور پرو است که از برش‌های ماهی خام یا صدف تشکیل شده است که با نمک، پیاز و فلفل چیلی چاشنی می‌شود و سپس در آب لیمو ترش می‌ریزند و به دلیل اسیدی بودن آب، بافت ماهی تغییر می‌کند. TasteAtlas، و همچنین رنگ آن: از صورتی تا سفید.

 

محبوب ترین غذا در تمام آمریکای جنوبی (و شماره 58 در سراسر جهان). امتیاز کاربر 4.3 ستاره است.

مرتبط:

غذاهای بی نظیر اسپانیا!!!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋