مهدی صمدی

مهدی صمدی

علائم بارداری و مراحل بعد...

بارداری ، مادران و نوزادان

علائم بارداری

 

اگرچه همه زنان علائم بارداری یکسانی ندارند، اما اگر مشکوک هستید که ممکن است در انتظار بچه‌دار شدن باشید، مطمئناً از خود می‌پرسید که چه تغییراتی باید در بدن خود مشاهده کنید تا بتوانید آن را تأیید کنید.

 

در زیر توضیح می‌دهیم که چه سرنخ‌هایی را بدنتان به شما می‌دهد تا بتوانید متوجه شوید که آیا باردار هستید یا خیر. در هر صورت، به خاطر داشته باشید که هر زن متفاوت است، لازم نیست در دو بارداری علائم یکسانی داشته باشید.

 

 

علائم اصلی بارداری

یکی از بارزترین آنها تاخیر در قاعدگی است، اگر معمولاً سیکل منظمی دارید. همچنین شایع است که 12 روز پس از لقاح از دست دادن خون خفیف ظاهر می شود که ممکن است به دلیل کاشت تخمک بارور شده باشد.

 

یکی دیگر از علائمی که اغلب زنان باردار تجربه می کنند، میل به ادرار کردن بیش از حد معمول به خصوص پس از هفته 6 بارداری است.

 

تغییرات هورمونی ناشی از بارداری نیز می‌تواند باعث شود که متوجه شکم متورم شوید، درست مانند سینه‌هایتان. در این صورت افزایش استروژن و پروژسترون در بدن شما باعث بزرگ شدن سینه ها می شود.در این موارد توصیه می شود از الکل رزماری استفاده کنید که به احساس سنگینی و تورم کمک می کند.

 

یکی دیگر از علائم بارداری رد کردن بوها و طعم هایی است که تا آن زمان دوست داشتید. عمدتاً بین هفته دوم و هشتم بارداری رخ می دهد و می تواند مقدار زیادی بزاق تولید کند. به همین ترتیب، تهوع و استفراغ در ابتدای بارداری، به ویژه در صبح، شایع است. علائم بیشتری که می توانید با بارداری مرتبط کنید؟

 

در چند هفته اول، افزایش قابل توجهی در سطح هورمون پروژسترون در بدن وجود دارد. این می تواند عواقبی به اندازه یبوست یا گاز در بارداری داشته باشد . یک رژیم غذایی سالم، مصرف ویتامین ها برای زنان باردار ، اسید فولیک و مواد معدنی، و همچنین ورزش منظم، حتی پیاده روی ساده، به شما کمک می کند تا عضلات روده خود را آرام کنید.

 

در نهایت، یکی دیگر از شایع ترین علائم بارداری، خستگی مفرط و خواب آلودگی است که به افزایش پروژسترون در بدن نیز مربوط می شود. در سه ماهه دوم، خستگی ناپدید می شود، اگرچه در کشش نهایی بارداری دوباره رخ می دهد.

 

فهرست مطالب

 

1 آیا در انتظار فرزند هستید؟ نمیدونی پسره یا دختر؟ سنت شرقی روش متفاوتی را برای سونوگرافی برای شناخت جنسیت کودک نشان می دهد: جدول بارداری چینی.

1.1 جدول چینی چیست؟

1.2 اثربخشی جدول چینی

1.3 محصولات توصیه شده

آیا در انتظار فرزند هستید؟ نمیدونی پسره یا دختر؟ سنت شرقی روش متفاوتی را برای سونوگرافی برای شناخت جنسیت کودک نشان می دهد: جدول بارداری چینی.

میز چینی چیست؟

این یک روش قرن ها پیش برای پیش بینی جنسیت نوزاد است. در واقع، افسانه ها آن را در مقبره ای از خانواده سلطنتی چین مربوط به بیش از 7 قرن پیش قرار می دهند. امروز، جدول اصلی در موسسه علوم پکن است.

 

 

عملکرد آن دو عامل را برای دانستن اینکه آیا پسر یا دختری به دنیا می آید ایجاد می کند: ماهی که در آن لقاح اتفاق افتاده و سن مادر. هم افزایی ایجاد شده بین هر دو پارامتر همان چیزی است که طبق سنت، جنسیت کودک را تعیین می کند.

 

استفاده از این میز بسیار ساده است. فقط باید در ستون عمودی برای ماه لقاح و در افقی برای سن مادر نگاه کرد. تقاطع آنها در جدول به ما می گوید که آیا قرار است پسری به دنیا بیاید یا دختری.

 

اثربخشی جدول چینی

اگر از سنت پیروی کنیم، جدول چینی در اکثر پرس و جوها موثر است. با این حال، اثربخشی آن به یادگیری استفاده صحیح از آن نیز بستگی دارد.

 

برای شروع، باید در نظر گرفت که سن مادر در حالت قمری محاسبه می شود. این بدان معناست که تا زمانی که در ژانویه یا فوریه متولد شده اید و در زمان بارداری تولد خود را جشن گرفته اید، باید 1 به سال های زیستی خود اضافه کنید. در صورتی که زن در این دو ماه به دنیا بیاید باید 2 عدد به سن بیولوژیکی او اضافه شود.

 

بدیهی است که اگر به هر دلیلی زمان دقیق لقاح مشخص نباشد، ممکن است تغییراتی نیز وجود داشته باشد. اما این شرایط خاص، قابلیت اطمینان آن را در موفقیت اکثر بارداری ها از بین نمی برد.

 

علاوه بر این، به ما کمک می کند که بدانیم اگر می خواهیم دختر یا پسر داشته باشیم، در کدام ماه باید اقدام به بارداری کنیم. فقط باید سن مادر و نتیجه جنسیت مورد نظر را بررسی کنیم تا بدانیم در کدام ماه باید برای یافتن بارداری تلاش کنیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که باید در  دوران بارداری از رژیم بارداری استفاده کنید.

همین حالا رژیم درمانی آنلاین خودتُ دریافت کن...

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋