مهدی صمدی

مهدی صمدی

نکات برتر مراقبت از مو از حرفه ای ها

موهای زیبا و سالم یکی از تزئینات اصلی هر خانمی است. اما به دلیل تأثیر عوامل خارجی مختلف: تغییرات دما، تغییرات آب و هوا و مراقبت نادرست، موها درخشش خود را از دست می دهند، ساختار آنها آسیب می بیند، شکننده، نازک و خشک می شوند. به همین دلیل مراقبت از موهای خود بسیار مهم است.

 

متخصصان سالن یین یانگ تعدادی توصیه ارزشمند را برای شما آماده کرده اند که به بازگرداندن زیبایی، درخشندگی، درخشش شاداب به موهای شما و جلوگیری از آسیب احتمالی آنها در آینده کمک می کند. به روشی پیچیده از موهای خود مراقبت کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به نتیجه عالی برسید.

قوانین شستشو

پاکسازی مو مرحله اصلی مراقبت از مو است و رویکرد نادرست به آن است که اغلب باعث شوره سر، شکننده شدن موها و دو شاخه شدن موها می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید قوانین ساده و توصیه های متخصصان را دنبال کنید:

 

موها باید با آب گرم، اما نه داغ شسته شوند - این از لایه برداری بیش از حد اپیدرم، پوست خشک و فر جلوگیری می کند.

شستن موها به دلیل کثیف شدن با در نظر گرفتن نوع مو ضروری است (معمولی و خشک - هر 2-3 روز یک بار، روغنی - روزانه یا هر 2 روز یک بار).

شامپو را نباید مستقیماً روی مو بمالید، باید در دست ها کف شود یا در ظرف رقیق شود.

شامپو خشک نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود.

نرم کننده باید از وسط طول مو استفاده شود و با آب خنک شسته شود.

با آسیب شدید به رشته ها، بهتر است از شامپوهای مخصوص فروخته شده در داروخانه ها استفاده کنید.

یک عامل مهم در زیبایی مو، رویکرد شایسته به انتخاب محصولات است. بهتر است شامپوی بدون سولفات و پارابن انتخاب کنید، باید با نوع موهای شما مطابقت داشته باشد: شکننده، رنگی، معمولی، خشک، چرب، مجعد، نازک. توجه به فصل بسیار مهم است، به عنوان مثال، در زمستان موها نیاز به مراقبت ویژه دارند.

 

آبرسانی و تغذیه

بالم ها، ماسک ها و نرم کننده های مو در صورت استفاده منظم می توانند مو را تغذیه و تقویت کنند. بهتر است از سری های ویژه محصولات تولید کنندگان پیشرو لوازم آرایشی حرفه ای استفاده کنید. آنها به مو نرمی، ابریشمی، خاصیت ارتجاعی و درخشندگی می بخشند.

 

پس از شامپو کردن موها، توصیه می شود از نرم کننده یا مومیایی کننده مرطوب کننده یا احیا کننده استفاده کنید. اما ماسک باید حدود 2 بار در هفته استفاده شود. یک انتخاب خوب سرم های مخصوصی است که نیازی به آبکشی ندارند. چنین محصولاتی حاوی بسیاری از مواد فعال است که ساختار مو را بازسازی، التیام و محافظت می کند. برخی از آنها نتایج فوری را ارائه می دهند.

خشک کردن و حالت دادن به مو

دستکاری های نادرست هنگام خشک کردن مو نیز بر وضعیت آنها تأثیر منفی می گذارد. با پیروی از قوانین ساده، می توانید از ظاهر مشکلات مختلف موهای خود محافظت کنید:

 

رشته های مرطوب را با حوله مالش ندهید، باید آنها را با دقت فشار دهید، در غیر این صورت شکننده، نازک، کسل کننده می شوند.

توصیه نمی شود موهای مرطوب را شانه کنید، به ساختار آنها آسیب می رساند، ممکن است ریزش افزایش یابد، ممکن است انتهای شکاف ظاهر شود.

با استفاده از سشوار، هوای گرم باید از بالا به پایین هدایت شود، زیرا اگر فلس ها را آب بندی کنید، در پایان خشک کردن، می توانید رشته ها را با هوای سرد باد کنید، این باعث درخشش آنها می شود.

هرگز موهای خیس و مرطوب را با اتو فر یا حالت دهنده درمان نکنید، بهتر است از عوامل حرارتی محافظ (روغن های ضروری، محصولات با کریستال های مایع) استفاده کنید.

برای یک ظاهر طراحی بهتر است از محصولات حرفه ای از همان سری استفاده کنید و آنها را حدود یک بار در سال تغییر دهید.

اگر می‌خواهید هر چه زودتر از شر موها خلاص شوید، باید ماهیانه حدود 1 سانتی‌متر کوتاه شوند. برش دادن با قیچی داغ یا پولیش کردن، انتهای موها را محکم می‌بندد. از استفاده از سنجاق و شانه های بابی با دندانه های فلزی یا پلاستیکی خودداری کنید.

 

روش های سالن - اثر فوری، زیبایی و سلامت مو

روش های سالن می تواند سریع ترین اثر را برای بازگرداندن زیبایی و سلامت مو به دست آورد. متداول ترین روش هایی که می توانند موهای مجلل ایجاد کنند عبارتند از لمینت، لعاب دادن، صاف کردن تارها با کراتینه، کروترمی، محافظ، روشن کردن و غیره. اما سریعترین نتیجه توسط روشهای مو مانند:

 

پلاسمولیفتینگ؛

مزوتراپی؛

قیچی داغ؛

درمان رشته ها با آتش - پیروفورز؛

جلا دادن

برای دوره زمستان، محبوب ترین و موثرترین روش ها عبارتند از:

لمینیت با پروتئین های ابریشم - یک پوشش داغ است که ساختار مو را بازیابی می کند، درخشش، قدرت، سلامت و کشش را بازیابی می کند (اثر تا 1 ماه طول می کشد).

بوتاکس برای ترمیم موهای بسیار آسیب دیده استفاده می شود و مخصوصاً برای مو بورها و دختران با موهای نازک مناسب است (اثر آن تا 2 ماه باقی می ماند).

کراتین برای موهای متراکم و ضخیم مناسب است و آن را صاف می کند (اثر از 4 تا 6 هفته طول می کشد).

مرتبط:چه مدت طول می کشد تا روغن کرچک روی موها اثر کند؟

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋