مهدی صمدی

مهدی صمدی

اساس اصول: محصولات اولیه مراقبت از مو

به عنوان یک آرایشگر حرفه ای، می دانید که هر خلاقیت عالی با یک پوست سر سالم و موهای زیبا و براق شروع می شود. اما حتی سالم‌ترین و قوی‌ترین فرها نیز تحت تأثیر عوامل خارجی، چه شست و شوی مکرر یا استفاده از سشوار، می‌توانند زیبایی و درخشندگی خود را در صورتی که استحکام آن‌ها جبران نشود، از دست می‌دهند.

 

در این مقاله، در مورد اینکه مراقبت مناسب مو شامل چه مواردی می شود صحبت خواهیم کرد، ابزارهای اصلی را که باید در زرادخانه هر دختر باشد و همچنین قوانین انتخاب آنها را در نظر بگیرید.

 

مراقبت اولیه مجموعه ای از روش ها با هدف پاکسازی، تغذیه و محافظت از فرها از اثرات منفی است. برنامه سلامت و زیبایی به صورت فردی انتخاب می شود و در درجه اول به وضعیت مو و کارهایی که باید حل شوند بستگی دارد.

 

مراقبت مناسب از مو شامل استفاده از محصولاتی که به خوبی انتخاب شده اند (شامپو، نرم کننده، ماسک، اسپری های محافظ و غیره)، خدمات آرایشگاهی (ماساژ، کراتینه درمانی) و درمان های خانگی (مصرف ویتامین ها، ماسک های طبیعی و آبکش های گیاهی) می باشد. ما در مورد برخی از نکات با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد و توصیه های عملی ارائه خواهیم داد.

 

محصولات مراقبت از مو: آنچه در مجموعه اجباری گنجانده شده است

 

تغذیه نامناسب، استرس، استفاده فعال از سشوار و اتو مو - همه اینها بر وضعیت خط مو تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، شستشوی استاندارد مو دیگر برای حفظ سلامت کافی نیست. تنها مراقبت جامع می تواند به نتیجه مطلوب برسد. چه چیزی در مجموعه اصلی گنجانده شده است؟

 

شامپو. وظیفه اصلی پاکسازی پوست سر و مو از ناخالصی ها و چربی اضافی است. تولید کنندگان محصولات مدرن بازار انبوه، عملکرد جهانی محصولات خود را تضمین می کنند. شامپویی که نه تنها پوست سر را تمیز می کند، بلکه آسیب را نیز از بین می برد، درخشش و حجم باورنکردنی را اضافه می کند - یک رویا، اینطور نیست؟ با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که اولویت را به ابزارهای حرفه ای که اثر جهت دار دارند، بدهید.

 

شامپو Care Vital Nutrition خود را به خوبی ثابت کرده است، شامل فرمول پنج ماده معدنی و پروویتامین B5. این ابزار تغذیه با کیفیت بالا و آبرسانی مو را فراهم می کند.

 

نرم کننده ها و مومیایی کننده ها. توصیه می شود بسته به مشکل، محصول مراقبتی را انتخاب کنید. وظایف اصلی که لوازم آرایشی با آن مقابله می کنند محافظت از آسیب و تأثیرات محیطی، تغذیه، مرطوب کردن، از بین بردن شوره سر و غیره است. در هنگام استفاده از نرم کننده، پوسته های مو "لحیم می شوند"، در نتیجه فرها انعطاف پذیرتر می شوند. به لطف استفاده از لوازم آرایشی، شانه زدن بسیار آسان تر است. نتیجه پس از اولین استفاده قابل مشاهده است. برای رسیدن به اثر، باید ترکیب را روی مو نگه دارید.

 

متخصصان آکادمی بین المللی KEUNE DESIGN توصیه می کنند که به نرم کننده Care Vital Nutrition توجه کنید که موهای خشک، آسیب دیده و شکننده را تغذیه می کند. فرمول صاف کننده این ابزار به شما امکان می دهد در کمترین زمان ممکن حالت ابریشمی و ظاهری سالم را به فرها برگردانید.

 

ماسک ها لوازم آرایشی حرفه ای بر اساس اجزای طبیعی گیاهی تولید می شوند. به لطف مواد مغذی و روغن های شفابخش موجود در ترکیب، این محصولات اثر درمانی بر ساختار مو و پوست سر دارند. برای دستیابی به اثر مثبت ماسک، توصیه می شود 1-2 بار در هفته استفاده شود. همچنین باید با در نظر گرفتن نوع مو و مشکل واقعی اعم از خشکی یا ریزش، انتخاب شود.

 

موهای ضعیف و مستعد موخوره به ماسک مخصوص Care Keratin Smooth Mask کمک خواهند کرد. یک ماسک فشرده مو را با کراتین و کراویس غنی می کند و به آن استحکام و درخشندگی می دهد و هر تار را مرطوب می کند.

 

محصولات اضافی مراقبت از مو. این گروه می تواند شامل اسپری های مرطوب کننده، سفت کننده، سرم ها، کرم ها و اسکراب ها و غیره باشد.

متخصصان توصیه می کنند که از همه لوازم آرایشی به طور همزمان استفاده نکنید، بلکه یک برنامه کاربردی مناسب را انتخاب کنید.

 

نکات کلی مراقبت از مو

 

همانطور که تمرین نشان می دهد، استفاده از محصولات مراقبت از خانه برای حفظ موهای سالم کافی نیست. توصیه کارشناسان توجه به تغذیه، از بین بردن استرس، کاهش دفعات استفاده از سشوار و اتو مو یا استفاده از لوازم آرایشی محافظ حرارتی و آموزش صحیح شانه زدن فر است. همچنین توصیه هایی از آرایشگران وجود دارد که به شما امکان می دهد لوازم آرایشی مناسب را انتخاب کنید.

 

موهای ضعیف نازک و همچنین موهای متراکم تر، به عنوان یک قاعده، به سختی مدل می شوند و نمی توانند از حجم خوبی برخوردار باشند. برای مراقبت از آنها، استادان استفاده از محصولات صاف کننده و مرطوب کننده را توصیه نمی کنند. بهترین راه حل استفاده از ماسک های مغذی قبل از شستن موهایتان است. با تشکر از این، مو برای مدت طولانی از نظر بصری "تمیز" باقی می ماند.

برعکس، موهای مستعد وز شدن، ضعیف شانه می شوند و به دلیل تخلخل، رطوبت اضافی را جذب می کنند. برای آنها می توانید از مواد صاف کننده استفاده کنید که درخشندگی را افزایش می دهند ونرم کننده های مغذی

فرهای مختلط که به سرعت در ریشه کثیف می شوند و انتهای آنها شکافته می شود، توجه ویژه ای را می طلبد. شامپو موهای چرب برای مراقبت مناسب مناسب است. توصیه می شود انتهای آسیب دیده را قطع کرده و روغن ها و سرم های مرطوب کننده را روی آنها بمالید.

فرهای رنگی نیاز به رطوبت رسانی و نگهداری رنگ دارند. هر گونه ماسک مغذی و نرم‌کننده سایه را می‌شوید، بنابراین توصیه می‌شود محصولاتی را با علامت "محافظت از رنگ" انتخاب کنید.

از مراقبت های فصلی غافل نشوید. در تابستان موها به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیاز دارند، در حالی که در زمستان به دلیل افزایش خشکی هوا باید به محافظت از پوست سر در برابر هیپوترمی و رطوبت رسانی توجه شود.

اگر تمام روش ها و وسایل توصیف شده کار نمی کنند و فرها هنوز شکافته می شوند، درخشندگی و اطاعت خود را از دست می دهند، توصیه می شود از متخصصان کمک بگیرید. اگر سوالی دارید، لطفا از مشاوره متخصصان آکادمی بین المللی KEUNE DESIGN استفاده کنید. آنها اسرار مراقبت صحیح از مو را به اشتراک می گذارند و به شما کمک می کنند دوره یا کلاس کارشناسی ارشد را انتخاب کنید که در آن تمام مهارت های مفید را از ابتدا به دست آورید.

مرتبط:چند بار در هفته از روغن برای موهایم استفاده کنم؟

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋