مهدی صمدی

مهدی صمدی

چگونه در خانه از موهای خود مراقبت کنیم

آیا در میان مشغله کاری فراموش کرده اید که از موهای خود مراقبت کنید؟ یا در مورد اینکه مراقبت اولیه صحیح از مو باید در میان گزینه های متعدد چه باشد، بسیار گیج شده اید؟ سپس به صفحه سمت راست آمده اید. مراقبت صحیح از مو تضمین می کند که موهای شما تغذیه، سالم، قابل کنترل و قوی می مانند و زمان زیادی طول نمی کشد. برای یافتن درمان مناسب برای نوع موهای خود به خواندن ادامه دهید.

 

 

 

قبل از انتخاب هر نوع رژیم مراقبت از مو، مهم است که نوع موهای خود را تجزیه و تحلیل کنید و علل مشکلات مو را شناسایی کنید. بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل، رژیم مراقبت از مو و درمان لازم مشخص خواهد شد. همچنین، توجه داشته باشید که درمان های شیمیایی مو می تواند برای موهای شما خشن باشد.

 

 

 

 

 

 

چرا پیروی از یک روال مراقبت از مو مهم است؟

 

 

حفظ یک رژیم خوب مراقبت از مو به اندازه پیروی از رژیم مراقبت از پوست مهم است - موهای شما را نرم، سالم، عاری از عفونت، چربی و سایر شرایط نگه می دارد. دفعات شامپو زدن به نوع پوست سر و بافت مو بستگی دارد.

 

 

 

 

چگونه نوع موی خود را تعیین کنیم

 

 

1. موهای صاف

 

موهای صاف به خوبی فر نمی شوند و از ریشه تا نوک آن حالت داده می شود. آنها معمولا نرم و ابریشمی هستند. خانم‌هایی که این نوع موها را دارند معمولاً پوست سرشان چرب است که باعث می‌شود موها به طور یکنواخت چرب شوند.

 

 

 

2. موهای موج دار

 

این نوع مو بین موهای صاف و مجعد است. ممکن است در حین حرکت از ریشه به سمت انتها، کمی و یا زیاد مواج نرم در فرها مشاهده کنید. این نوع مو معمولاً بافتی درشت دارد. او می تواند موهای خود را به خوبی نگه دارد. بنابراین، اگر می خواهید موهای خود را به هر طریقی صاف، فر یا حالت دهید، این نوع مو راحت ترین و آسان ترین آزمایش است.

 

 

 

3. موهای مجعد

 

این نوع مو با فرهای واضح از ریشه به پایین مشخص می شود. موهای مجعد در مقایسه با انواع موهای صاف و موج دار، خشک تر و وزتر هستند.

 

 

 

4. موهای مجعد

 

این نوع مو که به آن "آفریقایی آمریکایی" نیز می گویند، با فرهای بسیار تنگ و در واقع کاملا شکننده هستند. اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، به راحتی می شکنند.

 

 

 

 

 

عواملی که بر تعداد دفعاتی که باید موهای خود را بشویید تأثیر می گذارد

 

 

شستن هر روز موها توصیه نمی شود. شامپوها روغن های ضروری و رطوبتی را که موهای شما برای هیدراته ماندن و تغذیه نیاز دارند، از بین می برد. فقط اگر در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرید، می‌توانید موهای خود را اغلب شامپو بزنید:

 

 

 

1. محتوای چربی

 

موهای چرب تمایل به جذب کثیفی و آلودگی دارند. این می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد بیماری های مختلف مانند شوره سر شود. سن، ژن ها، سبک زندگی و تغییرات هورمونی تعیین کننده میزان چرب بودن پوست سر شماست. اگر به دلیل هر یک از این عوامل پوست سر شما بیش از حد چرب است، ممکن است نیاز به شستشوی موهای خود تقریباً هر روز داشته باشید.

 

 

 

2. نوع موی شما

 

هر چه موهای شما صاف تر باشد سریعتر چرب می شود. موهای صاف و نازک باید بیشتر از موهای ضخیم یا مجعد شسته شوند.

 

 

 

3. گرد و غبار و کثیفی

 

اگر بیشتر اوقات در خارج از منزل کار می کنید یا به فعالیت هایی مانند باغبانی مشغول هستید، ممکن است لازم باشد موهای خود را بیشتر بشویید زیرا پوست سر شما بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی است.

 

 

 

4. سبک زندگی

 

اگر زیاد سفر می کنید یا به طور منظم ورزش می کنید، ممکن است متوجه شوید که پوست سرتان بیشتر عرق می کند و ممکن است لازم باشد هر یک یا دو روز یکبار بشویید.

 

 

 

شامپو را می توانید از اینجا انتخاب و خریداری کنید.

 

 

اگر هر گونه شرایط پزشکی مانند شوره سر یا چربی بیش از حد پوست سر را تجربه می کنید، می توانید با پزشک خود صحبت کنید و رژیم توصیه شده او را دنبال کنید.

 

 

 

 

مراقبت از مو برای نوع موی شما توصیه می شود

 

 

1. از موهای صاف مراقبت کنید

 

بسیاری از ما فکر می کنیم که نگهداری از موهای صاف آسان است و نیازی به نگهداری زیادی ندارد. با این حال، موهای صاف به راحتی چرب می شوند و باید مانند سایر انواع مو از آنها مراقبت شود.

 

 

 

نحوه شستشو:

 

برای خلاص شدن از شر چربی اضافی و کثیفی از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. محصولات خاصی وجود دارند که به طور خاص برای جلوگیری از چرب شدن شدید پوست سر و مو فرموله شده اند. توصیه می شود هر 2 تا 3 روز یکبار موهای خود را بشویید، مگر اینکه پوست سر به دلایل دیگر بیش از حد چرب شده باشد.

 

 

 

نحوه مراقبت:

 

از نرم کننده های سبک استفاده کنید و از نرم کننده های باقی مانده خودداری کنید. آنها می توانند مو را سنگین کرده و آن را بیش از حد سنگین کنند. حتی می توانید نرم کننده ای را انتخاب کنید که حاوی روغن هایی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا باشد. این کار موهای شما را تغذیه و نرم می کند بدون اینکه سنگین شود.

 

 

 

نرم کننده مو خود را از اینجا انتخاب کنید.

 

 

 

نرم کننده را فقط در طول استفاده کنید و از ریشه ها اجتناب کنید. این اجازه می دهد تا وارد شودموهای ریشه نمی ریزند و از احساس چربی جلوگیری می کنند. استفاده از موس حجم دهنده از ریزش مو در ریشه جلوگیری می کند. قبل از خشک شدن، آن را روی موهای مرطوب بمالید.

 

 

2. موهای موج دار

 

با موهای موج دار، اگر از آنها مراقبت کنید، می توانید آزمایش کنید. این نوع مو جایی بین موهای صاف و مجعد است، بنابراین حالت دادن به آنها آسان است.

 

 

 

نحوه شستشو:

 

موهای موج دار به اندازه موهای صاف نیازی به شستن ندارند، زیرا خشک تر هستند. موهای موج دار باید هر 3-4 روز یکبار شسته شوند. شامپوی بدون سولفات که مخصوص موهای موج دار است، راه حلی است.

 

 

 

نحوه مراقبت:

 

تغذیه موهایتان با ماساژ روغن قبل از شستن، آن را سالم و هیدراته نگه می دارد. این کار را می توان تا یک ساعت قبل از شامپو انجام داد. هر بار که موهای خود را می شویید از نرم کننده مو استفاده کنید. انتهای موهای موج دار نسبت به موهای صاف خشک تر است. برای جلوگیری از این امر می توانید از روغن ها استفاده کنید و طول و انتهای موهای خود را تغذیه و هیدراته نگه دارید.

 

 

 

شما حتی می توانید از نرم کننده استفاده کنید تا موهای خود را موج دار و برجسته نشان دهید. پس از بیرون آمدن از حمام آن را روی موهای مرطوب بمالید و آن را به سمت جلو فر کنید. موهای خود را با مشت بفشارید تا به خوبی برآمده شود و بگذارید خشک شود.

 

 

 

3. موهای مجعد

 

فرها به هر مویی جان می بخشند و به هر دختری زیبایی می بخشند. با این حال، مراقبت از آنها دشوار است و خیلی سریع خشک می شوند.

 

 

 

نحوه شستشو:

 

موهای خود را با استفاده از شامپوی بدون سولفات بشویید. استفاده از شامپو را به پوست سر محدود کنید زیرا این پوست سر است که باید تمیز شود. شامپوها روغن‌های ضروری و رطوبت را نیز از بین می‌برند که در صورت استفاده طولانی می‌تواند موهای شما را بیش از حد خشک و وز کند. برای جلوگیری از خشکی بیش از حد موهای خود را فقط یک بار در هفته بشویید. استفاده از نرم کننده مو هر 3 تا 4 روز کمک می کند تا موهای شما نرم و تغذیه شود.

 

 

 

نحوه مراقبت:

 

مراقبت از مو مهمتر از شامپو زدن است. این باعث می شود آنها تغذیه شوند و کرکی نباشند. حتی می توانید چند قطره اسانس را به نرم کننده خود اضافه کنید تا از خشکی پوست سر و مو جلوگیری کنید. حالت دهنده عمیق مو می تواند بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از مو شما باشد.

 

 

 

با استفاده از نرم کننده موهای خود را در حمام باز کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از شکستن آنهاست. برای جدا کردن تارهای مو نیز می توانید از کرم فر کننده استفاده کنید. یک ضمیمه پخش کننده بخرید و از آن استفاده کنید تا موهای خود را بدون وز نگه دارید.

 

 

4. موهای مجعد

 

این نوع مو با فرهای بسیار سفت مشخص می شود. همچنین تمایل زیادی به خشکی دارد.

 

 

 

نحوه شستشو:

 

از یک شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده کنید تا موهایتان خشک نشود. روی ریشه ها تمرکز کنید و از طول خودداری کنید. شستشوی مشترک با نرم کننده را می توان هر ۲ تا ۳ روز در هفته انجام داد.

 

 

 

نحوه مراقبت:

 

حداقل هفته ای یکبار موهای خود را به صورت عمیق نرم کنید تا مواد مغذی و آبرسانی به آن ها تامین شود. این به جلوگیری از گره خوردن و خشکی کمک می کند. می توانید روزانه یک اسپری مرطوب کننده روی فرهای خود بمالید تا آنها را نرم و هیدراته نگه دارید. یک ساعت قبل از شستشو با شامپو و نرم کننده موهای خود را چرب کنید. وقتی زیر دوش هستید، بعد از حالت دادن به موهایتان، موهایتان را باز کنید. این از شکستگی جلوگیری می کند.

 

 

 

 

نکات کلی برای انواع مو

 

 

1. با روغن ماساژ دهید

 

روغن کاری مو با روغن هفته ای یکبار برای تامین مواد مغذی و رطوبت آنها ضروری است. حتی می توانید از روغن های ضروری برای مشکلات خاص مو استفاده کنید.

 

 

 

نحوه ماساژ دادن:

 

اسانس را با روغن مراقبتی انتخابی خود مخلوط کنید.

 

آن را کمی گرم کنید و روی پوست سر بمالید.

 

روغن را به آرامی روی پوست سر به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند.

 

با شامپو آب گرم بشویید.

 

 

از اینجا می توانید روغن مو را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

2. موهای خود را کوتاه کنید

 

نه، کوتاه کردن موهای شما باعث رشد سریعتر آن نمی شود! کاری که می‌تواند برای شما انجام دهد این است که موهای شما را سالم‌تر، نرم‌تر و بدون نوک‌های شکافی کند. هر 2-3 ماه یکبار هرس توصیه می شود.

 

 

 

3. موهای خود را زیاد نبندید

 

بستن مو می تواند منجر به شکستگی و حتی ریزش مو شود. دلیلش این است که ریشه ها دائماً بیرون کشیده می شوند که در نهایت باعث شکستن آنها می شود.

 

 

 

4. هنگام بیرون رفتن از کلاه استفاده کنید

 

آفتاب به پوست آسیب می رساند، اما می تواند باعث کم آبی و آسیب به مو نیز شود! علاوه بر این، کثیفی و گرد و غبار می تواند روی پوست سر جمع شود و باعث کثیف شدن آن شود. این می تواند منجر به شستن بیش از حد موهای خود شود که در دراز مدت می تواند مضر باشد.

 

 

 

5. موهای خود را با آب سرد یا گرم بشویید

 

آب داغ روغن‌های ضروری و رطوبت را از پوست سر می‌شوید. برای شستشوی موهای خود از آب سرد یا گرم استفاده کنید.

 

 

6. از استفاده از محصولاتی که گرمای بیش از حد تولید می کنند، خودداری کنید، یا استفاده از آنها را کاهش دهید

 

محصولات مولد گرما (سشوار، اتو مو و غیره) می توانند به موهای شما آسیب برسانند و به مرور زمان باعث شکننده شدن و خشک شدن آن ها شوند. مای، کسل کننده و بازدید. هر زمان که از چنین محصولی استفاده می کنید، برای کاهش آسیب حتما از محافظ حرارتی استفاده کنید.

 

 

 

مراقبت از مو

 

 

 

خلاصه کردن

 

 

یک رژیم مراقبت از مو را بر اساس نوع موی خود حفظ کنید. مهم است که آنها را تغذیه، نرم و سالم نگه دارید. همچنین از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند.

 

 

 

اینکه هر چند وقت یکبار موهایتان را بشویید بستگی به عواملی مانند سبک زندگی شما، دفعات چرب شدن موهایتان و تعداد دفعات و مدت زمانی که بیرون از خانه هستید دارد.

 

 

 

بدون توجه به نوع پوست سر و موهایتان، حداقل یک بار در هفته موهای خود را با روغن ماساژ دهید. این به تغذیه فولیکول های شما کمک می کند و موهای شما را تقویت می کند.

 

 

 

اگر شرایط پوست سر را تجربه می کنید که نیاز به استفاده از شامپوهای دارویی دارد، رژیم توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید.

مرتبط:آیا می توانم روغن رزماری را یک شبه روی موهایم بگذارم؟

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋