مهدی صمدی

مهدی صمدی

روغن های مو: چه هستند و چرا از آنها استفاده کنید

روغن مو یکی از با ارزش ترین متحدان برای بازیابی نرمی، درخشندگی و آبرسانی موهای شماست. این یک محصول آرایشی طبیعی است که قادر به تغذیه عمیق فیبر مو و بازگرداندن سطح صحیح هیدراتاسیون است. موها بلافاصله در لمس نرم تر، تغذیه شده و بدون نوک شکاف می شوند.

 

علیرغم فواید ارزشمندی که دارد، آنچنان محصول محبوبی در روال زیبایی افراد نیست: این به این دلیل است که در صورت استفاده نادرست، خطر چرب شدن بیش از حد موها وجود دارد.

 

به همین دلیل است که دانستن نحوه انتخاب مناسب برای موهای خود و نحوه استفاده صحیح از آن ضروری است.

 

روغن های مو: چگونه آنها را انتخاب کنیم؟

 

به طور کلی روغن های مو برای افرادی که موهای آسیب دیده، شکننده و خشک دارند به شدت توصیه می شود. زیرا به دلیل فرمولاسیون غنی از ویتامین ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها، روغن های مو برای ترمیم آسیب های وارد شده به ساختار مو و مقابله با پیری پیش رونده مو ایده آل هستند.

 

 

عمل ترمیم کننده و تغذیه کننده در همه روغن های مو مشترک است، اما هر کدام خواص درمانی خاصی دارند. روغن هایی برای موهای خشک، روغن هایی برای موهای آسیب دیده توسط عوامل خارجی (مانند آفتاب، نمک و آلودگی) و روغن هایی برای موهای شکننده که می شکند وجود دارد. هیچ "بهترین" روغن مو وجود ندارد، اما هر نوع نیاز راه حل خاصی دارد.

 

نارگیل: روغن اصلی مو

 

روغن نارگیل یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین روغن های جهان چه در لوازم آرایشی و چه در آشپزی است. با فشار دادن سرد گوشت خشک نارگیل (که کوپرا نیز نامیده می شود) به دست می آید.

 

 

 

خواص نرم کننده و مغذی باورنکردنی این روغن گیاهی را می توان در ترکیب آن جستجو کرد که عمدتاً از اسیدهای چرب تشکیل شده است که ویتامین K و ویتامین E نیز به آن اضافه شده است.روغن نارگیل برای موهای خشک و کم آب ایده آل است

 

. چند قطره روی موهای مرطوب برای بازگرداندن سطح مناسب هیدراتاسیون به ساقه مو کافی است.

 

برای یک درمان صاف و ضد موخوره، روغن نارگیل را به موهای خشک بمالید. آیا موهای مجعد دارید؟ مشکلی نیست. همچنین برای تعریف موهای موج دار و مجعد ایده آل است.

 

روغن جوانه گندم برای موهای شکننده

 

روغن جوانه گندم از پرس سرد قسمت نجیب گندم به دست می آید. مانند روغن نارگیل، هم در آشپزی و هم در لوازم آرایشی قابل استفاده است: در مورد اول، خوب است بدانید که عطر و طعم خاصی دارد و به دلیل فاسد شدنی بودن آن باید در یخچال نگهداری شود. از سوی دیگر، در مورد استفاده از لوازم آرایشی، به ویژه در صورت خشکی پوست نشان داده می شود.

 

 

به طور خاص، پروتئین‌های گندم و اسیدهای آمینه دارای خواص حالت‌دهنده قوی هستند که می‌توانند مواد ضروری را که ساقه مو از آن ساخته شده است، احیا کنند. به همین دلیل، روغن جوانه گندم برای درمان موهای آسیب دیده و رهایی از موهای آسیب دیده ایده آل است. گره‌زدایی مو را بهبود می‌بخشد و موهای صاف و مجعد را قابل کنترل‌تر می‌کند. فرمولاسیون غنی از ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E این روغن مو را به یک تقویت‌کننده طبیعی قدرتمند تبدیل می‌کند: مو را تقویت کرده و با ریزش مو مقابله می‌کند.

 

 

روغن آرگان برای موهای درخشان تر

 

روغن آرگان یکی دیگر از روغن‌های پرکاربرد مو برای تغذیه عمیق مو و درخشان‌تر کردن آن است. قرن هاست که برای صاف کردن و احیای هر قسمت از بدن استفاده می شود. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 امگا 6 و ویتامین E، یکی از مناسب ترین روغن های مو برای روشن کردن و تغذیه موهای کدر و آسیب دیده است.

 

 

برای داشتن موهایی براق و صاف تر، کافی است پس از پاکسازی روزانه، چند قطره از آن را در تمام انتهای موها بمالید. مانند همه روغن های مو، روغن آرگان را نباید آبکشی کرد و بنابراین بهتر است از مقدار توصیه شده استفاده بیشتر نشود.

 

 

روغن آرگان را به پوست سر بمالید: این یک نوشداروی واقعی برای درمان و جلوگیری از ظاهر شدن شوره سر و پوسته پوسته شدن است.

 

روغن کرچک برای موهای چرب و آسیب دیده

 

روغن کرچک یک روغن مو است که از گیاه لوبیا کرچک استخراج می شود و خواص متعادل کننده و مرطوب کنندگی ثابت شده دارد. در گذشته عمدتاً به عنوان ملین استفاده می شد، اما با توجه به اثر شدید آن، امروزه این استفاده کمتر رایج است. با این حال، در لوازم آرایشی، روغن کرچک یک نوشداروی واقعی برای مو در نظر گرفته می شود.

 

 

به طور خاص، این روغن مو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و متعادل کننده آن استفاده می شود. موها را عمیقا تغذیه می کند، آسیب های ناشی از عوامل خارجی را ترمیم می کند و آبرسانی می کند و در لمس آن را نرم می کند. برای موهای آسیب دیده، وز و چرب ایده آل است.

 

روغن کرچک با توجه به قرابتی که با کراتین دارد، می تواند یک عمل حجم دهنده و بازسازی کننده روی مژه ها نیز انجام دهد. استفاده از این روغن قبل از خواب بر روی مژه ها باعث بهبود ساختار و افزایش حجم آنها می شود.

روغن کرچک با عملکرد تنظیم کننده آن بر تولید سبوم مشخص می شود و به یک متحد در درمان اختلالات خفیف پوست سر تبدیل می شود. با متعادل کردن PH پوست سر از چربی مو و شوره سر جلوگیری کرده و آن را درمان می کند.

 

روغن موی مخصوص بعد از کاشت

 

روغن های مو که تاکنون دیده شده است، همه با پرس سرد از گیاهی به همین نام به دست می آیند. آنها برای موهای خشک، آسیب دیده، شکننده و کدر ایده آل هستند. با این حال، روغن های آرایشی مو نیز وجود دارد که فرمول آنها برای درمان مشکلات خاص طراحی شده است.

مرتبط:6 روغن طبيعي که به رشد مو کمک مي کند

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋