مهدی صمدی

مهدی صمدی

سرویس پذیرایی چیست؟

شرکت های پذیرایی در مکزیک فرصت های تجاری زیادی را باز می کنند. پس از تأثیر اقتصادی همه‌گیری کووید-19، خدمات غذایی دستخوش تحولات اساسی شد. با این حال، برخلاف رستوران‌ها، شرکت‌های پذیرایی یا «ضیافت‌خانه‌ها» با سایر صنایعی که برای آنها غذا تهیه می‌کنند، از بیمارستان‌ها، مدارس، محل‌های کار، مکان‌های فیلم، هتل‌ها و غیره مرتبط هستند.

 

اگر از خود می‌پرسید که خدمات پذیرایی چیست و برای راه‌اندازی شرکت خود چه باید بکنید، در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که برای راه‌اندازی یک شرکت پذیرایی موفق، ایجاد یک طرح کسب‌وکار موفق، ایجاد یک منوی متفاوت، سازماندهی خود به چه چیزهایی نیاز دارید. هزینه ها و مزایای مناسب و رشد برند شما برای دستیابی به مشتریان بیشتر.

 

چگونه یک طرح تجاری برای یک شرکت پذیرایی تهیه کنیم

اولین قدم این است که مفهوم و محدوده شرکت پذیرایی خود را تعریف کنید. نوع غذایی که سرو می کنید اغلب تصویر برند شما را تعیین می کند. با این حال، تفاوت بین یک طرح تجاری برای یک رستوران و یک سرویس پذیرایی یکسان نیست.

 

کترینگ اجازه می دهد تا بودجه های متعادل تری داشته باشند، زیرا آنها عملاً هیچ موجودی ندارند. علاوه بر این، برخلاف رستوران ها و اماکن ثابت، کترینگ ها مجبور نیستند برای اجاره و نگهداری یک مکان هزینه ای بپردازند. با این حال، انواع دیگری از هزینه ها و الزامات خاصی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا می خواهید شرکت پذیرایی خود را به عنوان یک نرم افزار آشپزخانه تاریک سازماندهی کنید.

 

سازماندهی کارکنان و تدارکات آنقدر مهم است که در مورد آنها جداگانه صحبت خواهیم کرد. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفته شود، مجوزهای بهداشتی مربوطه و همچنین قوانین در این زمینه در محل کار شما است. انتخاب تامین کننده و برنامه ریزی بودجه یکی دیگر از عناصر اساسی است.

 

و از آنجایی که یک شرکت پذیرایی آدرس ثابتی ندارد، در هر طرح تجاری باید نوع مدیریت تجاری که برای جذب مشتری و افزایش عملیات پس از دوره سرمایه‌گذاری اولیه انجام می‌دهند، در نظر گرفته شود.

 

 

طراحی منو و کارکنان

اکثر مشتریان یک شرکت پذیرایی، مراکز آموزشی، بیمارستان های دولتی یا خصوصی و همچنین هتل ها و تا حدی رویدادهای خصوصی هستند. بنابراین مهم است که بدانید کیترینگ برای رویدادها چیست. ممکن است شرکت هایی متخصص در ارائه منوهای مغذی برای کودکان یا افراد مسن، به عنوان مثال، وجود داشته باشند، اما بهترین کار این است که گزینه های بسیار متنوعی در دسترس مشتریان خود داشته باشید، منوها را با توجه به نیازها و بودجه آنها تهیه کنید، و همچنین از آنها مشاوره بگیرید. یک متخصص تغذیه یا متخصص بهداشت برای اطمینان از اینکه غذایی که ارائه می دهید نیازهای غذایی مشتریان شما را برآورده می کند.

 

این بدان معنا نیست که کترینگ را نمی توان یک شرکت غذا و خوراک در نظر گرفت و با گذاشتن ادواتی چون یخچال پرده هوا و... موفقیت را صد در صد کرد. بهترین های این دنیای جذاب را با یک سرویس حرفه ای تحویل غذا ترکیب کنید. هنگام برخورد با غذاخوری ها، عامل انسانی بسیار مهم است. بنابراین، ممکن است خود را در حال پذیرایی از ضیافت ها در رویدادهای اجتماعی یا کاری بیابید، جایی که بودجه شما باید شامل خدمات گارسون حرفه ای باشد، اما مشتری دیگری نیز ممکن است بعد از نیمه شب، با نیازهای بسیار متفاوت، برای مکانی درخواست بوفه بدهد.

 

وقتی نوبت به منو، مشتریان و محدودیت‌های بهداشتی می‌رسد، یک غذاساز باید همیشه انعطاف‌پذیر باشد و به محیط خود پاسخگو باشد.

 

 

جنبه های کلیدی اداری

صرف نظر از اندازه سرمایه گذاری شما، با درک واقعی خدمات پذیرایی چیست، خواهید دید که یک شرکت پذیرایی موفق باید این پنج جنبه کلیدی اداری را در نظر بگیرد. در عمل، چارت سازمانی یک شرکت پذیرایی بر عهده همان افراد است، اما بهتر است آرزوی درجه ای از حرفه ای بودن و تخصص داشته باشید که اجازه می دهد وظایف به بخش هایی با مسئولیت های کاملاً متمایز شده واگذار شود، حتی اگر آنها به هم مرتبط باشند.

 

خرید - معاملات شما با تامین کنندگان و کنترل موجودی برای شرکت پذیرایی حیاتی است. مدیریت موجودی شما می تواند از سیستم های تخصصی فناوری اطلاعات مانند سیستم های Poster بهره مند شود.

 

منابع انسانی - انتخاب و آموزش پرسنل مورد نیاز برای هر نوع رویداد. همچنین بر مدیریت پرداخت‌ها و مزایا به پرسنل یا انعقاد قرارداد از طریق برون‌سپاری نظارت می‌کند.

 

تجاری/فروش - تولید مشتریان، مشتریان بالقوه و پروژه ها کسب و کار برای شرکت

 

عملیات - تولید و خدمات محصولات غذایی، مدیریت پسماند، خدمات مشتری. کارکردهایی که می توانند با کارمندان آشپزخانه و کف رستوران همسان شوند، اما با ویژگی های خاص پذیرایی.

 

مدیریت - مدیریت شرکت در سطوح اداری، مالی و حقوقی. تصمیم گیری در مورد رشد و نظارت بر طرح کسب و کار در این حوزه حیاتی است.

 

حمل و نقل و تدارکات - این منطقه ای است که احتمالاً پذیرایی را از سایرین متمایز می کند، به همین دلیل است که به خودی خود یک عملکرد در نظر گرفته می شود. اگرچه می توان آن را با عملکردهای عملیاتی ترکیب کرد، اما بسیاری از اوقات ارائه دهندگان خارجی از این نوع خدمات وجود دارند که می توانند به یک شرکت پذیرایی در آغاز کار کمک کنند. با این حال، در دراز مدت، سرمایه گذاری در خرید و نگهداری تجهیزات و پرسنل حمل و نقل شخصی، با تمام هزینه ها و شرایط خاصی که ناوگان کوچک وسایل نقلیه مستلزم آن است، بسیار سودآورتر خواهد بود. همچنین باید قیمت یک نرم افزار تحویل غذا را در نظر بگیرید.

 

تبلیغات و بازاریابی - شناخته شدن در زمان های خاصی از سال و به ویژه در هنگام ایجاد یک پایگاه مشتری قوی بسیار مهم تر خواهد بود. نیازهای ارتباطی هر شرکت پذیرایی متغیر است و می تواند شما را از طریق کانال های سنتی یا غیر سنتی هدایت کند. صرف نظر از بودجه شما، داشتن یک متخصص بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید و رشد کنید.

 

با تشکر از خواندن مقاله ما! امیدواریم به شما کمک کرده باشد تا بفهمید که خدمات پذیرایی چیست.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋