مهدی صمدی

مهدی صمدی

9 گوشتی که باید بخورید!

عاشق واقعی گوشت بودن روز به روز سخت تر می شود. مطالعه پشت سر هم نشان می دهد که انسان ها باید کمتر گوشت قرمز و به طور کلی کمتر گوشت بخورند. آیا چیزی وجود ندارد که گوشتخوارانی مانند من بتوانند به راحتی از آن لذت ببرند و با خیال راحت از یخچال قصابی گوشت مورد علاقه خود را انتخاب کنند؟

در حالی که درست است که رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات فواید بی شماری دارد، اما راه هایی نیز وجود دارد که می توانید بدون احساس گناه از گوشت لذت ببرید. با انتخاب گزینه های لاغر نسبت به سایرین، از خوردن چربی ها و کالری های بیش از حد با مبادله آنها با تامین پروتئین و مواد مغذی مناسب جلوگیری می کنیم.

 

از خوردن گوشت نترسید، ما برای شما لیستی عالی با بهترین و بدترین گوشت هایی که می توانید مصرف کنید تهیه کرده ایم تا به خوبی در جریان آن باشید.

 

بهترین انواع گوشتی که می توانید بخورید:

 

مهم است که بدانیم بدن ما برای انتخاب گوشت مناسب چه نیازهایی دارد.

 

1- گوشت خوک

 

در حالی که درست است که گوشت خوک را می توان یک گوشت سنگین در نظر گرفت، برش های بدون چربی می توانند کاملاً مغذی و حتی کم کالری باشند. یک وعده 85 گرمی گوشت خوک حاوی 122 کالری و 3 گرم چربی است.البته در دین اسلام خوردن گوشت خوک حرام است.

 

2- بوفالو

 

بوفالو می تواند جایگزینی عالی برای گوشت قرمز مانند گوشت خوک یا گاو باشد. طعم گاومیش کاملاً شبیه به رایج ترین گوشت قرمز است و حاوی نیمی از چربی و کالری کمتری است. (بخوانید: مصرف گوشت قرمز برای رشد عضلات مهم است)

 

3- رست بیف

 

اگر نمی توانید غذاهای اغذیه فروشی را که حاوی سطوح بالایی از نیترات هستند کنار بگذارید، رست بیف بهترین گزینه است. این گوشت از اکثر گوشت های اغذیه فروشی کم چرب تر است، چربی اشباع کمتری دارد و در هر برش حدود 7 گرم پروتئین دارد.

 

4- مرغ

 

مرغ می تواند گوشتی استثنایی بدون چربی باشد که وقتی بدون پوست مصرف شود، چربی اشباع کمی دارد. مرغ همچنین حاوی مواد مغذی مانند سلنیوم، ویتامین B6 و ویتامین B3 است. اگرچه گوشت سفید مرغ همیشه سالم‌ترین گوشت بوده است، اما گوشت تیره آن حاوی روی و ویتامین B بیشتری است.

 

 

5- شترمرغ

 

این یک جایگزین عالی دیگر برای کسانی است که سعی می کنند کمتر گوشت قرمز بخورند اما طعم آن را از دست می دهند. از نظر فنی یک طیور بوده و حاوی نیمی از چربی مرغ است. یک وعده 85 گرمی حاوی 123 کالری و بیش از 24 گرم پروتئین است.

 

6- بوقلمون

 

یک وعده 4 اونس بوقلمون با گوشت سفید بدون پوست، 158 کالری و 34 گرم پروتئین دارد. علاوه بر این، این گوشت بدون احتساب میزان کم چربی اشباع شده، سرشار از ویتامین های B3 و B6 است.

 

 

7- قرقاول

 

قرقاول پرنده دیگری است که مواد مغذی زیادی دارد و کالری زیادی ندارد. اگرچه خوردن آن با پوست ممکن است چندان سبک نباشد، اما مواد معدنی زیادی وجود دارد که به ما کمک می کند تا آن را جبران کنیم.

 

 

8- بره

 

یک وعده 85 گرمی گوشت بره حاوی حدود 153 کالری و کمتر از 6 گرم چربی است. این وعده گوشت بره همچنین حاوی حدود 50 درصد از نیاز روزانه توصیه شده روی برای زنان و 36 درصد برای مردان است.

 

9- گوشت گوساله

 

بله، گوساله کلسترول بیشتری نسبت به گاو دارد. با این حال، با تکه‌های کم‌پشت‌تر گوشت گاو مانند فیله، شما فقط ۱۵۰ کالری در هر ۸۵ گرم گوشت مصرف می‌کنید. (وبلاگ: گوشت گاو، بهترین برای کاهش وزن)

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋