کی اف سی معروف ترین فروشگاه غذا برای دوستداران مرغ. هر زمان که به بال مرغ سرخ شده فکر می کنیم، مغزمان بلافاصله ما را به مراکز فروش KFC می برد. آیا می خواهید داستان جالب پشت KFC را بدانید؟ بنابراین، در اینجا یک داستان باورنکردنی پشت موفقیت KFC وجود دارد و داستان موسس آن نیز بسیار جالب است.
برخی از افسانه های کارآفرینی وجود دارد مانند اینکه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید از سنین پایین شروع کنید. اما، مالک KFC ثابت کرده است که این افسانه اشتباه است. یک بار دالاس کلایتون گفت: "هیچ وقت برای شروع کاری جدید دیر نیست، برای انجام تمام کارهایی که آرزوی انجام آنها را داشتید." اکنون، می توانید ببینید که چگونه این ضرب المثل برای صاحب KFC عالی است. بنابراین، در وبلاگ، با سفر صاحب این فروشگاه موفق مواد غذایی 'سرهنگ هارلند سندرز' آشنا خواهید شد.
"MTV برای موسیقی است همانطور که KFC برای مرغ است!" ~ لوئیس بلک
بنابراین، بیایید وبلاگ را اسکن کنیم تا داستان راه اندازی الهام بخش KFC را بدانیم. همچنین، با موسس آن، تاریخچه آن، چالش های راه اندازی، برخی از رازهای موفقیت آن، شهرت کنونی آن، و بسیاری از آخرین به روز رسانی های مربوط به فروشگاه مواد غذایی مورد علاقه خود "KFC" آشنا خواهید شد.
موسس KFC کیست؟
بنیانگذار KFC کسی است که در میان کارآفرینان قرار دارد و اواخر زندگی خود را آغاز کرده بود و زندگی بسیار الهام بخشی داشت. سرهنگ هارلند سندرز در سن 62 سالگی وقتی مردم به فکر بازنشستگی خود هستند، KFC را تأسیس کرد. او در 9 سپتامبر 1890 در هنریویل، ایندیانا، ایالات متحده به دنیا آمد و در سن 90 سالگی، در 16 دسامبر 1980، در لوئیزویل، کنتاکی درگذشت.
وقتی او 5 ساله بود پدرش از دنیا رفت. او مسئولیت تغذیه خانواده خود را داشت. مادرش در اوایل هفت سالگی به او آشپزی آموخت. بنابراین، او چندین کار کوچک برای امرار معاش انجام داد. با این حال، زمانی که او حدود چهل سال داشت، رستورانی را در کنتاکی اداره کرد. او یک دستور پخت مخصوص مرغ سوخاری داشت که مورد علاقه مردم بود. او می خواست آن را به یک دستور العمل بین المللی تبدیل کند.
سرانجام در سن 62 سالگی سفر خود را با پول کمی در جیب آغاز کرد. با دستور مرغش خونه به خونه میرفت. او قبل از اینکه اولین امتیازش را بگیرد چندین بار رد شد. بنابراین، این سفر کوچک هارلند سندرز به سمت این امتیاز عظیم KFC است. همچنین، پیت هارمن که یک تاجر آمریکایی بود، به خاطر انعقاد پیمانی با سرهنگ هارلند سندرز برای افتتاح اولین امتیاز KFC معروف بود. (وبلاگ مرتبط: این وبلاگ را بخوانید تا در مورد داستان موفقیت OLA بدانید.)
تاریخچه KFC (مرغ سرخ شده کنتاکی)
مردم دیوانه مرغ کی اف سی هستند پس پس از خواندن این وبلاگ قطعا به کی اف سی خواهند رفت. بنابراین، بیایید نگاهی اجمالی به تاریخچه KFC با جزئیات داشته باشیم.
مرغ سوخاری کنتاکی، یا همانطور که امروز آن را می شناسیم - KFC، در سال 1952 در یوتا شروع به کار کرد.
در ژوئیه 1940، هارلند دستور العمل منحصر به فرد خود را با 11 گیاه و برخی طعم ها ایجاد کرد.
هارلند سندرز چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته بود و سرانجام دستور پخت مخفی خود را برای دوستش پیت هارمن فاش کرد.
پیت اپراتور یکی از بزرگترین رستوران های آن شهر بود و با کمک پیت، هارلند اولین امتیاز KFC خود را افتتاح کرد.
بسیاری از رستوران های بین المللی می خواستند امتیاز KFC را خریداری کنند. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ شروع به خرید سهام KFC کردند.
حتی پس از موفقیت عظیم KFC، سندرز از تمام رستوران های کی اف سی در سراسر جهان بازدید می کرد.
یکی از حقایق شگفتانگیزی که هر فردی را برانگیخته میکند این است که هیچ فروشندهای نداشت که حق امتیاز او را تبلیغ کند. او همه کارها را به تنهایی انجام داد و فرنچایز او به شهرت رسید.
فرنچایزهای مختلف شروع به تماس با او کردند. مرغ KFC دارای تعداد زیادی فروشگاه بود، اما هیچ خروجی امضایی نداشت.
در زمانی که او 74 سال داشت، وکیل جوان، جان یو. ارتی رنگی، جونیور اهل کنتاکی و جک ماسی با سرهنگ سندرز ملاقات کردند تا سازمان را بخرند. هر دو برای مدت طولانی سرهنگ را با ضمانت حفظ کنترل کیفیت بهتر برای فرنچایز دلداری دادند.
آنها همچنین تضمین می کنند که هرگز دستور العمل سرهنگ را تغییر نمی دهند. این یک انتخاب ساده برای سرهنگ سندرز بود.
او به تمام نقاط کشور سفر کرد تا به دنبال بهترین راهنمایی در مورد فروش سازمانش از اعضای صاحب امتیاز و شرکای تجاری باشد.
سرانجام، او فهمید که توسعه و کنترل سازمان به تنهایی دشوار است. بنابراین، در سال 1964 او موافقت کرد که سازمان خود را با پیشنهاد 2 میلیون دلار بفروشد.
او اصلاً از این معامله راضی نبود زیرا یکی از حیاتی ترین و مهم ترین چیزها در طول زندگی او بود.
مالک جدید KFC پذیرفت که چهره Sander's شاید بهترین منبع برای "برند KFC" باشد.
او به عنوان سفیر برند نگه داشته شد و برای نقش سفیر و نماینده برند، هر سال حدود 40000 دلار دستمزد مادام العمر دریافت می کند.
بنابراین، به این ترتیب او سفیر برند KFC شد. الان هم می توانیم عکس او را در لوگوی KFC ببینیم.
چالش های استارتاپی چه بود؟
شما احتمالا حداقل یک بار در طول زندگی خود از KFC استفاده کرده اید. KFCدر سراسر جهان بسیار محبوب است. بنابراین، بیایید در مورد چالش های استارتاپی که صاحب KFC با آن مواجه است، بخوانیم. آیا تا به حال بارها و بارها رد شده اید؟ اگر بله، آیا بارها و بارها تلاش کرده اید یا فقط تسلیم شده اید؟ بنابراین، موسس رستوران مورد علاقه شما KFC Harland Sanders با همین وضعیت روبرو شد. اما، او شکست خود را به عنوان یک شانس در نظر گرفت و باعث ایجاد بهترین فروشگاه مرغ شد. زمانی که همبرگر غالب بود، روی مرغ سوخاری تمرکز کرد.
داگلاس کوپلند: «لزلی مانند یک نسخه بلندتر و جالبتر از کلنل مرغ سرخشده کنتاکی وارد سالن شد»
پس از مرگ پدرش، او مجبور شد برای خانوادهاش کار کند، زیرا در میان خواهر و برادرش بزرگتر بود. او چندین بار از کارش اخراج شد و در دوران کودکی روزهای سختی را سپری کرد. اما، پس از رویارویی با مشکلات، ایده بسیار باورنکردنی از سرخ کردن مرغ به ذهنش رسید. دستور پخت او بی نظیر بود و پس از افتتاح یک فروشگاه، سرانجام به موفقیت رسید. چالش های استارتاپی زیادی برای صاحب KFC وجود داشت اما بعد از تمام مشکلات، مرغ سرخ شده بسیار خوشمزه خود را به ما داد.
رازهای پنهان موفقیت KFC
عامل زمان نقش حیاتی در موفقیت KFC دارد. معمولاً وقتی مردم به رستوران می روند، انتظار دارند هر چه زودتر غذای خود را تهیه کنند. سندلرها از زودپز استفاده می کردند تا غذا را سریعتر آماده کنند. همچنین غذا را بهداشتی و خوشمزه تر می کند. دستور تهیه مرغ سرخ شده توسط خود سرهنگ سندرز تهیه شده است. بنابراین، حق کپی رایت امتیاز KFC است.
هر نوع مرغ دیگری با طعم مرغ سرخ شده KFC مطابقت ندارد. این دستور غذا توسط هیچ فرنچایز دیگری قابل استفاده نیست. دلیل دیگری که KFC را به موفقیت رسانده است، سیستم حق رای دادن است که توسط رستوران های KFC در سراسر جهان دنبال می شود. قوانین و مقررات مختلفی برای هر رستورانی وجود دارد که به هر قیمتی باید رعایت شود. برخی از قوانین مستندات به شرح زیر است:
برای پخت مرغ باید از زودپز استفاده کرد. نباید از وسایل دیگری استفاده کرد.
همچنین مرغ پس از پخت باید حدود 15 دقیقه در اجاق گاز بماند.
اندازه و وزن هر تکه مرغ ثابت است. عرض آن باید 8 سانتی متر و وزن آن حدود 300 گرم باشد.
جهانی شدن از طریق مکدونالدز و کیافسی قلبها، ذهنها و از آنچه از پنجره میبینم، شکم در حال رشد مردم اینجا را تسخیر کرده است.» ~ راکل سپدا.
مرغی که قرار است روز بعد استفاده شود باید یک شبه مارینینگ شده باشد.
سن مرغ بین 60-70 روز ثابت است. تمام این قوانین دلیل اصلی موفقیت KFC هستند.
KFC فرصت های شغلی برای افراد ناشنوا فراهم می کند. حتی در برخی از فروشگاه های KFC به کارگران ناشنوای خود خواندن حرکات لب را آموزش می دهند. به افراد ناشنوا کمک زیادی می کند تا کار کنند و برای امرار معاش درآمد داشته باشند. ( وبلاگ مرتبط: داستان زوماتو )
بحث در مورد شهرت فعلی KFC
بنابراین، می خواهید وضعیت فعلی KFC را بدانید؟ آره! هنوز هم روز به روز در حال رشد است. برای آگاهی از شهرت فعلی KFC بیشتر بخوانید.
یام برند s شرکت مادر فعلی KFC است.
از اوایل سال 2020، فروشگاه های KFC در 150 کشور و قلمرو جهان وجود دارد.
KFC دومین رستوران زنجیره ای بزرگ جهان پس از مک دونالد است که تا دسامبر 2019 دارای 22621 منطقه در 150 کشور جهان است.
در طول این بیماری همه گیر ویروس کرونا، KFC تصمیم گرفته است شعار خود را با عنوان "It's Finger Lickin' Good" از تبلیغات حذف کند. با این حال، KFC همچنان به شعار خود در هند پایبند است.
KFC هند در حال آزمایش کاسه های خوراکی در هند است تا محصولات خود را دوستدار محیط زیست کند. کاسه های خوراکی ساخته شده از تورتیلا (هر روز تازه پخته شده) جایگزین کاسه های پلاستیکی خواهند شد.
KFC اعلام کرده است که به دلیل وضعیت COVID-19 به طور موقت این شعار را لغو کرده است اما در زمان مناسب با همان شعار بازخواهد گشت.
نتیجه
امیدواریم که شک و تردید شما در مورد تاریخچه KFC، رازهای ملموس پشت موفقیت آن است، وضعیت فعلی خالی شده است. حال میتوان نتیجه گرفت که سرهنگ هارلند سندرز یکی از افرادی بود که با افسردگی خود با موفقیت کنار آمد. حتی در سن 62 سالگی، او یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی راه اندازی کرد که هیچ کس حتی اکنون نمی تواند آن را شکست دهد.
مرغ سرخ شده کنتاکی (KFC) یک رستوران بسیار محبوب در قلمرو است و داستان پشت پیروزی KFC الهام بخش است. مرغ کی اف سی با مرغ سایر فروشگاه ها متفاوت است و هر وقت نام مرغ می آید کلمه کی اف سی به ذهن مردم خطور می کند. شعار KFC کاملا مطابقت دارد که بعد از خوردن مرغ KFC انگشتانمان را لیس می زنیم، بله خیلی خوشمزه است! با ما همراه باشید تا با چندین داستان استارتاپی آشنا شوید که موارد متعددی را در رابطه با رستورانهای مورد علاقه شما و شرکتهای شناخته شده نشان میدهد.
بعد از تهیه غذا از KFC حتماً نوشیدنی مورد علاقه خود را از یخچال پرده هوا و یا یخچال شرکتی انتخاب کنید و نوش جان کنید...
پاسخ ها