مهدی صمدی

مهدی صمدی

داستان Ray Kroc!

از رستوران‌های رانندگی تا Chicken McNuggets گرفته تا اعتبارات دانشگاهی از Hamburger U، سفر بسیار زیادی داشته‌ایم. و ما همچنان می رویم اما برای نگاهی به گذشته خود، باید داستان یک مرد را به اشتراک بگذاریم.

 

داستان Ray Kroc

چگونه می توانید یک کسب و کار رستوران ایجاد کنید و در سن 52 سالگی یک شبه به موفقیت تبدیل شوید؟ همانطور که Ray Kroc گفت: "من یک شبه موفق شدم، اما 30 سال یک شب طولانی و طولانی است."

 

 

 

ریشه ها

در سال 1917، ری کروک 15 ساله در مورد سن خود دروغ گفت تا به عنوان راننده آمبولانس به صلیب سرخ بپیوندد، اما جنگ قبل از اینکه او آموزش خود را به پایان برساند، پایان یافت. سپس به عنوان نوازنده پیانو، فروشنده لیوان کاغذی و فروشنده مولتی میکسر مشغول به کار شد. در سال 1954، او از رستورانی در سن برناردینو، کالیفرنیا بازدید کرد که چندین مولتی میکسر خریداری کرده بود. او در آنجا رستوران کوچک اما موفقی را پیدا کرد که توسط برادران دیک و مک مک دونالد اداره می شد و از اثربخشی عملکرد آنها شگفت زده شد. برادران مک‌دونالد منوی محدودی تولید کردند که فقط بر روی چند مورد از جمله همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی تمرکز داشت که به آنها اجازه داد بر کیفیت و خدمات سریع تمرکز کنند.

 

آنها به دنبال یک عامل امتیازدهی جدید بودند و کروک فرصتی را دید. در سال 1955، او مک دونالد سیستم، شرکت، یک سلف شرکت مک دونالد را تأسیس کرد و شش سال بعد حقوق انحصاری نام و سیستم عامل مک دونالد را خریداری کرد. تا سال 1958، مک‌دونالد 100 میلیونمین همبرگر خود را فروخت.

 

 

 

یک فلسفه منحصر به فرد

Ray Kroc می خواست سیستم رستورانی بسازد که به دلیل ارائه غذاهایی با کیفیت بالا و روش های یکنواخت آماده سازی مشهور باشد. او می‌خواست همبرگر، سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشیدنی‌هایی را سرو کند که طعم آن در آلاسکا مانند آلاباما بود.

 

برای رسیدن به این هدف، او یک مسیر منحصر به فرد را انتخاب کرد: هم فرنچایزها و هم تامین‌کنندگان را متقاعد کرد که چشم‌انداز او را بخرند، نه برای مک‌دونالد، بلکه برای خودشان، همراه با مک‌دونالد. او شعار "در تجارت برای خودت، اما نه توسط خودت" را تبلیغ کرد. فلسفه او بر اساس اصل ساده یک چهارپایه 3 پا بود: یک پا حق امتیاز مک دونالد بود. دوم، تامین کنندگان مک دونالد؛ و سومی، کارمندان مک دونالد. مدفوع فقط به اندازه سه پایه قوی بود که پایه آن را تشکیل می دادند.

 

 

 

«اگر برای هر بار تکرار عبارت «کیفیت، خدمات، پاکیزگی و ارزش» یک آجر داشتم، فکر می‌کنم احتمالاً می‌توانم با آن‌ها اقیانوس اطلس را پل کنم.» - ری کروک

 

 

 

سیستم اول

اول و مهمتر از همه، کروک از پایبندی به رویکرد سیستمی حمایت کرد. بنابراین در حالی که بسیاری از معروف‌ترین آیتم‌های منوی مک‌دونالد - مانند Filet-O-Fish، Big Mac و Egg McMuffin- توسط صاحبان امتیاز ایجاد شده‌اند، سیستم‌عامل مک‌دونالد از صاحبان امتیاز می‌خواهد که از اصول اصلی مک‌دونالد در مورد کیفیت، خدمات، تمیزی و ارزش پیروی کنند. .

 

 

 

ریشه های کیفیت

اشتیاق مک‌دونالد به کیفیت به این معنی بود که مواد تشکیل دهنده تست شده، طعم و مزه می‌شوند و برای تناسب با سیستم عامل کامل می‌شوند. کروک چشم انداز خود از آینده مک دونالد را به اشتراک گذاشت و تامین کنندگان اولیه خود را در جلدهای آینده به فروش رساند. آنها به او ایمان آوردند و رستوران رونق گرفت.

 

ری کروک دوباره به دنبال مشارکت بود و موفق شد یکپارچه ترین، کارآمدترین و نوآورانه ترین سیستم تامین را در صنعت خدمات غذایی ایجاد کند. این روابط تامین کننده در طول دهه ها شکوفا شده است. در واقع، بسیاری از تامین‌کنندگان مک‌دونالد که امروز کار می‌کنند، ابتدا با دست دادن از Ray Kroc شروع به کار کردند.

 

 

 

دانشگاه همبرگر

در سال 1961، کروک یک برنامه آموزشی را که بعداً دانشگاه همبرگر نامیده شد، در رستوران جدید مک دونالد در روستای الک گروو، ایلینوی راه اندازی کرد. در آنجا، فرنچایزها در مورد روش‌های مناسب برای اداره رستوران موفق مک‌دونالد آموزش دیدند. Hamburger U از یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه در نزدیکی آدیسون، ایلینوی برای توسعه روش‌های جدید پخت، انجماد، نگهداری و سرو استفاده کرد. امروزه بیش از 275000 فرنچایز، مدیر و کارمند از این برنامه فارغ التحصیل شده اند.

 

 

 

افسانه زندگی می کند

ری کروک تا زمانی که در ۱۴ ژانویه ۱۹۸۴ درگذشت، هرگز کار برای مک‌دونالد را متوقف نکرد. میراث او تا به امروز ادامه دارد و به مشتریان مک دونالد غذاهایی با طعم عالی و مقرون به صرفه ارائه می کند. خدمه و فرنچایزها با فرصت هایی برای رشد؛ و تامین کنندگان با تعهد مشترک به ارائه بالاترین کیفیت مواد و محصولات.

 

میراث ری کروک از اشتیاق او برای نوآوری و کارایی، تا پیگیری بی‌وقفه‌اش برای کیفیت، تا کمک‌های خیریه‌اش، همچنان بخشی الهام‌بخش و جدایی‌ناپذیر از مک‌دونالدز - امروز و آینده است.

بعد از خرید از مک دونالد حتما نوشیدنی مورد علاقه خود را از یخچال پرده هوا انتخاب کنید...

نوش جان!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋