مهدی صمدی

مهدی صمدی

میان وعده های سالمی که می توانید بدون افزایش وزن بخورید

میان وعده های سالمی که می توانید بدون افزایش وزن بخورید

تغذیه سالم، عادات سالم، کاهش وزن

 

تنقلات رپ بدی دارد، اما در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم و حتی کاهش چاقی شکمی کمک کند تا زمانی که به انواع غذاهایی که می خورید توجه کنید و انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. خوردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر تقریباً هر سه ساعت یک‌بار می‌تواند به حفظ سطح قند خون پایدارتر در طول روز کمک کند. و می تواند به شما کمک کند از گرسنگی شدید جلوگیری کنید تا در ناهار یا شام پرخوری نکنید.

 

اگر بلافاصله پس از خوردن میان وعده (یا بدتر از آن، ماشین فروش) متوجه شدید که به سمت یخچال می روید، ممکن است نوع اشتباهی از غذا را انتخاب کنید. تنقلات پرکالری که سرشار از چربی یا قند هستند - مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی - ممکن است ولع فوری را برطرف کند اما گرسنگی را فقط برای مدت کوتاهی از بین می برد. این به این دلیل است که غذاهای ناسالم به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کنند.

 

نکاتی در مورد میان وعده های سالم

یک راه سالم‌تر برای میان‌وعده، انتخاب غذاهایی است که ترکیبی از پروتئین، فیبر و مقدار کمی چربی مفید برای قلب هستند، مانند چربی‌های تک غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا 3، و شکر یا نمک زیاد نباشد. این نوع میان وعده ها بیشتر شما را سیر می کنند و تا وعده غذایی بعدی راضی نگه می دارند.

 

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که باید میان وعده ها را در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری نگه دارید. همچنین مهم است که عادت به خواندن پانل های Nutrition Facts داشته باشید تا سلامت یک میان وعده را بررسی کنید. مهمتر از آن، میان وعده را با دقت مصرف کنید. چیزی را که می خورید بچشید و به آرامی آن را بجوید. به طعم ها و بافت ها توجه کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیام را دریافت کند که سیر هستید. قبل از اینکه به سراغ یک میان وعده دیگر بروید، به خودتان زمان بدهید.

 

10 میان وعده سریع و آسان که به کاهش وزن کمک می کند

آجیل

آجیل سرشار از پروتئین و چربی های سالم است، بنابراین به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. از یک مشت بادام، پسته، فندق، آجیل ماکادمیا یا آجیل برشته شده خشک بدون نمک یا کم نمک میل کنید. برای اینکه میان وعده شما دوام بیشتری داشته باشد، آجیل هایی را انتخاب کنید که باید پوسته آن ها را یکی یکی جدا کنید. یا گردو را در یک وعده سس سیب شیرین نشده بریزید.

 

انگور

یک فنجان انگور منجمد یک میان وعده آسان و مغذی است. این یک راه سرگرم کننده برای ارضای شیرینی تان فقط با تعداد انگشت شماری کالری است. اگر انگور غذای شما نیست، یک موز یخ زده را با یک قاشق غذاخوری شربت شکلات امتحان کنید.

 

هوموس

یک دسته هوموس خامه ای و صاف در خانه درست کنید و آن را روی کراکر غلات کامل یا یک تورتیلای گندم کامل شش اینچی بمالید. هوموس همچنین برای سبزیجات خرد شده یک دیپ خوشمزه درست می کند.

 

سبوس جو دوسر

سبوس جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است، بنابراین به شما کمک می کند بدون افزایش قند خون، سیر شوید. یک کاسه کوچک سبوس جو دوسر با طعم شیر کم چرب، عصاره وانیل و دارچین، میان وعده ای دلچسب و سیر کننده می سازد. به علاوه، کلوچه های سبوس جو دوسر بلوبری بهترین انتخاب بعد از ظهر هستند.

 

ماست

یک ظرف یک وعده ماست سبک و کم چرب (یا ماست به سبک یونانی) یک میان وعده آسان برای زمانی است که در حال حرکت هستید. میوه های تازه، دانه کتان آسیاب شده یا گرانولای کم چرب را به ماست اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری داشته باشید. یا سعی کنید یک ظرف ماست زده شده را برای چیزی جدید فریز کنید.

 

نخود

سعی کنید آنها را با روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره آسیاب شده در فر تفت دهید. نخود سوخاری تردی چیپس دارد اما بافت گوشتی و طعمی مغزی دارد.

 

آووکادوها

آووکادوهای غنی از مواد مغذی منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. برش های آووکادو را با نمک دریا بپاشید یا یک آووکادوی نصف شده را با سالسا پر کنید.

 

ذرت بو داده

به عنوان یک غلات کامل که به طور طبیعی سرشار از فیبر و کم چربی است، ذرت بو داده هوا یک میان وعده بدون گلوتن با قدرت ماندگاری است. شکلات تلخ و شیرین ذوب شده را روی پاپ کورن بپاشید تا طعمی ملایم داشته باشید.

 

تریل میکس

برای یک میان‌وعده قابل حمل و سالم، دسته‌ای از مخلوط دنباله‌دار را با غلات پرفیبر، آجیل و میوه‌های خشک مخلوط کنید. میوه‌های خشک سرشار از فیبر هستند، اما حتماً به دنبال میوه‌ای بدون شکر باشید.

 

میوه

میوه تازه همیشه یک میان وعده سالم است. برای یک چرخش خلاقانه، یک تکه میوه را با چند آجیل، پنیر کم‌چرب، پنیر دلمه یا مقداری غلات کامل و شیر کم‌چرب همراه کنید. یا یک فنجان انواع توت ها را با یک قاشق غذاخوری شکلات چیپسی ذوب شده امتحان کنید.

 

لازم نیست کامل باشی

اگر لغزش کردید، نگران نباشید. خوردن میان وعده سالم عادتی است که در طولانی مدت در آن ایجاد خواهید کرد. بعلاوه، اشکالی ندارد که هر از گاهی به خودتان غذای کوچک بدهید. تلاش برای اینکه بیش از حد خوب باشید می تواند شما را برای شکست آماده کند. بنابراین، بله، ادامه دهید و بعد از شام یک تکه کوچک شکلات تلخ به خودتان بخورید. فقط آن را به یک چیز روزمره تبدیل نکنید.

همین حالا برای دریافت رژیم درمانی آنلاین اقدام کن...

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋