مهدی صمدی

مهدی صمدی

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب!

SPF 1 به این معنی است که هیچ ضدآفتابی وجود ندارد یا اصلاً اثر ضد آفتابی ندارد. و در مورد SPF 2، اگر آزمایش نشان دهد که اریتم بعد از قرار گرفتن در معرض 20 دقیقه ظاهر می شود، مثلاً قبل از اعمال مسدود کننده، اریتم بعد از قرار گرفتن در معرض به مدت 40 دقیقه پس از استفاده ظاهر می شود. به عبارت دیگر، گفته می شود که زمان بروز اریتم دو برابر شده است و اگر این مقدار بر حسب میزان اشعه ماوراء بنفش بیان شود، SPF 2 معادل کاهش 50 درصدی میزان نفوذ اشعه ماوراء بنفش است (1/2). ) در مقایسه با SPF 1. بنابراین، اگر فردی پس از 30 دقیقه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، روز بعد دچار اریتم شود و تا 5 ساعت (300 دقیقه) قرار گرفتن پس از استفاده از ضد آفتاب، اریتم ایجاد نشود، SPF این ضد آفتاب 300 دقیقه: 30 دقیقه است. که 300 ÷3010 است یعنی می توان گفت قدرت مسدود کنندگی SPF 10 را دارد. یا می توانید بفهمید که محصولی با SPF 15 تنها با 1/15 از مقدار کل اشعه ماوراء بنفش به پوست می رسد و بقیه اشعه را از بین می برد.

 

با این حال، از آنجایی که اریتم بلافاصله روی پوست ظاهر نمی شود، این احتمال وجود دارد که سوختگی ها واقعاً در حال پیشرفت باشند.قضاوت دقیق دشوار می شود زیرا واکنش آنی برای قضاوت در مورد پرتوهای فرابنفش از نظر زمان نیست. بنابراین، در اصل، SPF به این معنی است که چقدر می‌توانید زمان ایمن در آفتاب را افزایش دهید، اما در نهایت، مردم متوجه شده‌اند که چقدر قوی اشعه ماوراء بنفش را به عنوان یک مفهوم کمیت مسدود می‌کند.

به این ترتیب، اشعه ماوراء بنفش نه تنها پیری پوست را تسریع می‌کند، بلکه توسط سازمان بهداشت جهانی ((WHO به عنوان سرطان‌زاهای درجه یک طبقه‌بندی می‌شود . در واقع، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پوست نسبت به سایر کشورهای استرالیا و سایر کشورهایی که لایه اوزون تخریب شده یا اشعه UV نسبتاً زیاد است، بیشتر است. خوب است که نه تنها به جنبه های زیبایی بلکه به سلامت پوست نیز فکر کنید و محافظت در برابر آفتاب ضروری است.

 فرمولاسیون

کرم: این محصول از نوع کرم است و رایج ترین و رایج ترین نوع آن است. به طور کلی، فرمول غلیظ و روغنی است، بنابراین استفاده از آن به طرز شگفت آوری دشوار است. از آنجایی که مسدود کننده فیزیکی مرکز است، کدورت سفید شدید است، بنابراین علاقه ها و ناپسندها به شدت تقسیم می شوند. خوشبختانه محصولات زیادی وجود دارند که خامه ای هستند، خواص کاربردی خوبی دارند و سفیدی و چربی را کاهش می دهند. مسدود کننده های فیزیکی و مسدود کننده های شیمیایی ممکن است با هم استفاده شوند، یا ممکن است یکی به تنهایی استفاده شود.

لوسیون ضد آفتاب: فرمولاسیون آن کمی نازکتر از کرم است و اگر نامش اینگونه باشد معمولاً اثر مرطوب کنندگی مشابه لوسیون های عمومی دارد. از نظر کاربرد تقریباً یک مسدود کننده شیمیایی است. گاهی اوقات مسدود کننده های فیزیکی به عنوان لوسیون ضدآفتاب بیرون می آیند.

شیر آفتاب: که مایع آفتابی نیز نامیده می‌شود، رقیق‌تر از لوسیون آفتاب است، تقریباً مانند آب، و به آرامی می‌آید. از نظر کاربرد تقریباً یک مسدود کننده شیمیایی است.

ژل ضد آفتاب: محصولی است که در فرمول کمی چسبناک تولید می‌شود و به راحتی می‌توان آن را بافتی مشابه با کرم‌های مرطوب‌کننده معمولی نوع ژل در نظر گرفت. تقریباً همیشه از مسدود کننده های شیمیایی برای ایجاد فرم ژل استفاده می شود. همچنین محصولاتی هستند که هنگام استفاده قطرات آب می ترکند و اگر این محصولات بیش از حد تکان داده شوند، فرمولاسیون ممکن است جدا شود. استفاده از آن مشکلی ندارد.

اسپری آفتابی: این اسپری به صورت اسپری برای راحتی بیشتر استفاده می شود و استفاده مجدد از آن آسان است زیرا گذاشتن آن روی دست و زدن مستقیم آن مشکلی ندارد. در مقایسه با کرم های ضد آفتاب یا لوسیون ها، عملکرد و دوام ممکن است پایین تر باشد. رسانه ها اغلب مرا مورد ضرب و شتم قرار می دهند و می گویند که تقریباً هیچ تأثیری وجود ندارد، اما این تقریباً به بازاریابی ترسناک است و من نمی توانم تأثیر سطح تبلیغ شده در خریدهای خانگی یا تبلیغات را ببینم. با این حال، برای یک اثر مسدود کننده واضح، توصیه می شود ابتدا از سایر محصولات ضد آفتاب استفاده کنید و سپس آنها را هر چند وقت یکبار اسپری کنید. خطر انفجار یا آتش سوزی به اندازه اسپری وجود دارد، بنابراین اسپری هایی پر از اکسیژن هستند که نسبتاً بی خطر هستند. محصولاتی هستند که هم حاوی مواد فیزیکی و هم شیمیایی هستند و محصولاتی هستند که فقط حاوی مواد شیمیایی هستند. با این حال، خطر استنشاق ذرات مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش پراکنده در هوا در حالت آئروسل وجود دارد. # هنگام اسپری آفتاب، آن را در فضای باز در فضایی با تهویه مناسب رو به باد اسپری کنید و در حین سمپاشی نفس خود را حبس کنید. و قبل از اسپری کردن مسدود کننده، ابتدا بررسی کنید که آیا افرادی در اطراف هستند قبل از استفاده از آن.

سانمیست: به معنای واقعی کلمه به صورت اسپری از نوع اسپری که با فشار دادن روی ظرف استفاده می شود، بافت محتویات آن مانند اسپری آفتابی بالاست.

Sunstick: ظاهری شبیه به ضد آفتاب و براق کننده لب دارد و ظرفیت آن از محدوده 10 گرمی پایین تا محدوده 20 گرمی زیاد متفاوت است. در خارج از کشور، عمدتاً به مردانی که از ورزش‌های فضای باز ( موج‌سواری ، قایق‌رانی ، گلف ، تنیس ، کوه‌نوردی ، اسکی و غیره) لذت می‌برند، گسترش می‌یابد. البته فقط در ناحیه اعمال شده موثر است، بنابراین برای جلوگیری از فاجعه سوختگی باید آن را به طور یکنواخت روی ناحیه در معرض قرار دهید. موارد بسیار کمی وجود دارد که من آن را تقریباً به کار می برم، بنابراین به طور شگفت انگیزی اغلب اتفاق می افتد. عیب ضد آفتاب این است که کنترل مقدار آن هنگام استفاده دشوار است و آفتاب‌گیر به طور طبیعی آن را برطرف می‌کند. حتی اگر آن را تقریباً مالش دهید، به طور یکنواخت روی کل صورت پخش می شود، بنابراین اگر بعد از آن دوباره آن را با دستان خود بمالید، می توانید گچ سفیدی را به حداقل برسانید.

پفک: یک اسفنج یا پفک به ظرف وصل می شود که وقتی به آن ضربه می زنید محتویات آن کم کم بیرون می آید.

با این حال، هیچ داده قابل اعتماد خاصی در مورد ارزش مسدود کردن که در یک دوره زمانی کاهش می یابد وجود ندارد و درست است که مسئولان صنعت آرایشی به سادگی تکرار می کنند که "اثر آن پس از تاریخ انقضا قابل مشاهده نیست"، بنابراین این ادعاها در واقع استفاده می شوند. در ارتقای فروش بحث‌هایی وجود دارد، مانند سوء ظن در مورد تئوری‌های توطئه که در مورد اینکه آیا این یک موضوع فوری در صنعت است یا خیر. در واقع، خرید کرم ضد آفتاب و استفاده از آن تا زمانی که در طول سال ها تمام شود برای بسیاری از افراد امری رایج است، بنابراین توضیح پزشکی در مورد مقدار دقیق قدرت مسدود کننده پس از مدت زمان معینی از تاریخ تولید و پوست مورد نیاز است. مشکلات ناشی از بدتر شدن

 

از نظر تئوری، جزء مانع فیزیکی، که به معنای واقعی کلمه چیزی بیش از پودر آهن سفید نیست، در طول زمان به همان شکلی که هست باقی می‌ماند، اما جزء مانع شیمیایی فضایی برای زوال دارد.

 

با این حال، اگر این بحث ها را کنار بگذاریم، کرم ضد آفتاب در مقایسه با سایر لوازم آرایشی گران قیمت نیست، بنابراین بد نیست هر سال یک کرم جدید به عنوان یک محصول ارزان و اثبات شده خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋