خلاصه ای از اطلاعات گارانتی و اطلاعات تعمیراتی که می خواهید در هنگام خرابی یخچال بدانید
یخچال ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و ما این را مسلم می دانیم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. به همین دلیل، این یک لوازم خانگی است که اگر خراب شود تأثیر بسیار زیادی دارد. اگر یخچال شما خراب شود، زندگی شما کاملاً تغییر می کند، مثلاً تمام موادی که ذخیره کرده اید خراب می شود یا نمی توانید مواد جدید را ذخیره کنید.
این بار بر خلاف گذشته که در مورد تجهیزاتی که باید به آن ها رسیدگی کنید مثل کندانسور به سراغ اطلاعاتی که میخواهید بدانید در زمان خرابی یخچال ارائه میکنیم.
مدت گارانتی یخچال چقدر است؟
اکثر لوازم خانگی مانند تلویزیون و مایکروفر یک سال گارانتی دارند. بنابراین به راحتی می توان تصور کرد که مدت گارانتی یخچال ها تنها یک سال است اما در برخی موارد گارانتی سازنده بیش از یک سال است.
مدت گارانتی سازنده اعلام شده توسط سازندگان بزرگ ژاپنی مانند پاناسونیک و شارپ یک سال است. اما در مورد یخچال ها احتمال زیادی وجود دارد که مدار گردش مبرد (کمپرسور، کندانسور، کولر، لوله مویین، لوله کشی)، فن کولر، موتور فن کولر دارای 5 سال گارانتی باشد، من دارم. در واقع اکثر سازندگان ژاپنی برای این قطعات 5 سال گارانتی نیز ارائه می کنند. به عبارتی اگر قطعه مهمی برای سرمایش باشد می توانید به مدت 5 سال و برای سایر قطعات به مدت 1 سال گارانتی شرکت سازنده را رایگان دریافت کنید.
با این حال، عمر مفید یخچال در کمترین زمان 8 سال یا بیشتر گفته می شود. اگر آن را تمیز نگه دارید، به نظر می رسد که برخی افراد بیش از 20 سال است که از یک یخچال استفاده می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، فکر میکنم در بیشتر موارد، گارانتی یک ساله سازنده (پنج سال برای قطعات حیاتی مرتبط با خنککننده) تا زمانی که واقعاً خرابی رخ دهد منقضی شده است.
بنابراین توصیه می کنیم با پرداخت هزینه ای مدت گارانتی را تمدید کنید. شارپ یک سرویس گارانتی تمدید شده ارائه می دهد که تقریباً همان ضمانت گارانتی سازنده را به 5 سال افزایش می دهد. برای یخچال ها مبلغ 5200 ین هزینه گارانتی اضافی لازم است اما با وارد شدن به این گارانتی می توانید 5 سال گارانتی سازنده برای قطعاتی غیر از قطعات مهم مربوط به سرمایش دریافت کنید.
با این حال، وقتی صحبت از یخچال و فریزر می شود، ضمانت پنج ساله تمدید شده به تنهایی باعث ناراحتی من می شود. به ویژه، قطعات مهم هنوز تحت پوشش گارانتی 5 ساله قرار دارند، بنابراین آن قطعات تمدید نمی شوند.
بنابراین در سرویس گارانتی تمدید شده فروشندگان انبوه لوازم خانگی، سرویسی که امکان دریافت گارانتی تمدید شده تا 10 سال را به شما می دهد در حال توسعه است. با دریافت این، حداکثر مدت گارانتی 10 سال خواهد بود، بنابراین حتی قطعات مهم نیز می توانند مدت گارانتی 5 ساله را دریافت کنند. با این حال، برای گارانتی های تمدید شده توسط خرده فروشان انبوه لوازم الکترونیکی خانگی، محدودیت هایی در میزان تعمیرات قابل دریافت با گذشت سال ها وجود دارد و ممکن است تعداد تعمیرات محدود باشد. لازم است نکات احتیاطی را به دقت بررسی کنید. .
تشخیص خرابی یخچال
وقتی صحبت از خرابی یخچال می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که غذای داخل آن سرد نمی شود. با این حال، بسیاری از علائم دیگر از خرابی یخچال وجود دارد.
برای یک یخچال، خنک کننده آهسته یا خنک کننده ضعیف بزرگترین خرابی است که یخچال را از رسیدن به هدف خود باز می دارد. با این حال، شکستی که به اندازه آن تأثیر دارد «نشت آب» است. البته نشت آب از ریختن یا جابجایی یخچال مشکلی ندارد. بیشتر نشتیهای آبی که نمیتوان آنها را با علت خاصی شناسایی کرد، بدون اینکه بتوان آب یخزدایی را در ظرف تخلیه ذخیره کرد، نشت میکنند، بنابراین تعمیر آن ضروری است. در برخی موارد می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد، اما از آنجایی که ظرفیت تبرید به دلیل نشت آب بسیار کاهش می یابد، کمپرسور با کار با ظرفیت کامل برای خنک سازی، بار اضافی را وارد کرده و در نهایت به طور ناگهانی متوقف می شود.
مشکل دیگر این است که درب به درستی حرکت نمی کند. اگر درب به درستی بسته نشود، یخچال نمی تواند آب بندی شود و ظرفیت خنک کنندگی آن بسیار کاهش می یابد.
چسبیدن یخبندان نیز ممکن است باعث اختلال در عملکرد شود. یخ زدگی زمانی رخ می دهد که غذای مرطوب بدون پوشش پلاستیکی نگهداری شود، زمانی که در باز است، زمانی که درب برای مدت طولانی باز می ماند، و زمانی که در به طور مکرر بالا می رود. ایجاد یخ زدگی به دلیل نحوه استفاده از آنها اشکالی ندارد، اما در صورت عدم استفاده صحیح، احتمال خرابی مانند بسته نشدن درب وجود دارد.
به این ترتیب خرابی یک یخچال علاوه بر ظرفیت خنک کنندگی، علائم مختلفی نیز دارد. در هر صورت، ظرفیت خنک کنندگی یخچال را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین اگر فکر می کنید چیزی اشتباه است، توصیه می کنیم در اسرع وقت آن را بررسی کنید.
در مورد تعمیر یخچال
در مورد تعمیر یخچال هم می توانید از سازنده بخواهید که آن را تعمیر کند و یا از یک متخصص تعمیر بخواهید که آن را تعمیر کند. نه تنها یخچال، بلکه به طور کلی لوازم خانگی، اگر خودتان بدون دانش تخصصی اقدام به تعمیر آن کنید، ممکن است حادثه ای غیرمنتظره رخ دهد، توصیه نمی کنم خودتان آن را تعمیر کنید.
هنگام تعمیر یخچال، میزان هزینه تعمیر بسته به قطعه ای که باید تعمیر شود، بسیار متفاوت است.
هیتاچی دستورالعملی را برای هزینه های تعمیر اعلام کرده است، اما اگر علامت آن سرد نشدن یا ضعیف بودن آن باشد، برای تعویض تایمر یا سنسور حرارتی 9000 ین تا 18000 ین هزینه دارد، برای برد کنترل 9000 ین تا 22000 ین است. در مورد چرخه تبرید، تخمین جداگانه ای لازم است، اما 39000 ین تا 74000 ین است. اگرچه ممکن است با تعویض این موارد بهبود یابد، اما موارد نادری وجود دارد که علائم به دلایل متعدد رخ می دهد، بنابراین در آن صورت، مقادیر فردی متحمل می شود. در مرحله بعد، در مورد نشت آب، هزینه تعویض دیگ تخلیه و بخاری یخ زدایی بین 11000 ین تا 15000 ین است. برای شکاف درب که باعث یخ زدگی می شود، واشر درب تعویضی 5000 ین تا 9000 ین قیمت دارد و اگر یخ ساز اتوماتیک نتواند یخ تولید کند یخ ساز 8000 تا 21000 ین قیمت دارد، پیش بینی می شود که قیمت آن از 9000 ین تا 22000 باشد ین برای جایگزینی برد کنترل.
علاوه بر این، در مورد لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، بیشتر رایج است که کارگران برای تعمیر به خانه های خود سفر می کنند، نه اینکه آنها را برای تعمیر به سازنده بازگردانند. بنابراین، اگرچه این مزیت وجود دارد که بلافاصله پس از تعمیر می توان از آن استفاده کرد، اما همیشه هزینه های سفر وجود دارد.
پاسخ ها