مهدی صمدی

مهدی صمدی

 چگونه بازدیدکنندگان را به افراد عادی تبدیل کنیم؟

چرا برخی از کافی شاپ ها در همه مشتریان موفق به نظر نمی رسند و برخی از آنها بدون هیچ مشتری می مانند؟ چگونه می توان مردم را وادار کرد که از مکان شما بازدید کنند و بارها و بارها برگردند؟ چه چیزی باعث موفقیت یک کافی شاپ می شود؟ یک کافی شاپ موفق فقط اتفاق نمی افتد و دلایل زیادی پشت یک کافی شاپ موفق وجود دارد از کیک های پست ویترینی یخچال ویترینی گرفته تا طرز برخورد و ...

 

موانع مبارزه

به گفته پرفکت دیلی گریند، بیش از 60 درصد کافه ها و رستوران های کوچک در اولین سال افتتاح خود به دلایلی مانند اشباع بازار، سرمایه ناکافی، بی تجربگی در صنعت و عدم برنامه ریزی تجاری بسته می شوند. در این پست ما بر کیفیت، خدمات و برجسته بودن تمرکز خواهیم کرد.

دفعه بعد به برخی از اصول راه اندازی کافی شاپ نگاهی خواهیم داشت.

 

در اوایل دهه 2000، گفته شد که سه عامل موفقیت عبارتند از "موقعیت، مکان، مکان!".

امروزه، اگر موقعیت مکانی مناسبی داشته باشید، اما محصولاتی با کیفیت پایین و خدمات بدی داشته باشید، جذب مشتری و به دست آوردن مشتریان عادی غیرممکن است.

 

صبحانه در پائولیگ کولما

صبحانه های اینستاگرامی اخیراً رونق گرفته است!

قهوه و سایر محصولات

کیفیت: مواد اولیه با کیفیت بالا، بهترین دستور العمل های دم کردن، قوام، انتخاب های شیرین و خوش طعم تازه و جذاب کلید موفقیت هستند.

انتخاب: محبوب ترین محصولات موجود در بازار و چیزی خاص که شما را منحصر به فرد می کند.

فصلی بودن: از محصولات و پدیده های فصلی بهره ببرید. قهوه در طول سال مرتبط است. امکانات سرد دم را به خاطر بسپارید! نوآور باشید. کریسمس = نه لزوما دارچین. هالووین = نه لزوما کدو تنبل.

کافی شاپ دنج در ایالات متحده آمریکا

برشته کننده های قهوه Verve در سانفرانسیسکو

باریستاس و خدمات

داشتن باریستاهای ماهر در خدمه یک هدیه واقعی است! و متعهد ساختن آنها چیز دیگری است. آموزش خدمه خود، حمایت از پیشرفت حرفه ای آنها و اطمینان از اینکه آنها محصولات خود را ضروری می دانند.

خدمات مشتری می تواند آن را خنثی کند یا با شکست مواجه شود. نگرش، خلق و خو و زبان بدن توسط مشتری آشکارا خوانده می شود. این به همان اندازه برای اطلاعات محصولی که باریستا می تواند ارائه دهد مهم است. با لحن مشتریان صحبت کنید، مشتریان همیشگی خود را بشناسید و بر تصمیم خرید تأثیر بگذارید!

همچنین حضور در هنگام رویارویی با مشتری و در عین حال موثر بودن، گاهی منجر به فاجعه می شود. چندوظیفه ای مساوی با ایجاد دردسر نیست. سریع باشید اما خشمگین نباشید! و هنگام مواجهه با مشتری آن تلفن خود را رها کنید و با همکار خود چت کنید.

طراحی خدمات و سفر به مشتری

هنگام خرید یک فنجان قهوه، فرد بسیار بیشتر از یک فنجان قهوه است. طراحی خدمات چیزی است که باید به طور کامل برنامه ریزی شود بهتر است دیر تا هرگز. حضور در کافی شاپ شما همیشه یک تجربه است، نه فقط یک معامله پولی یا دریافت یک محصول.

آیا کافی شاپ شما در بیرون وسوسه انگیز به نظر می رسد؟ در مورد داخل چطور: نورها، رنگ ها، موسیقی، آکوستیک، فضای داخلی، جزئیات زیبا برای دیدن و لمس کردن و کاوش...؟

برای هر شیفت چک لیست تمیزکاری تهیه کنید و مطمئن شوید که تمیزی توالت گنجانده شده است!

سفر مشتری باید از دری به میز دیگر صاف باشد. گاهی اوقات خوب است که نقش یک مشتری را به عهده بگیرید و خودتان سفر کنید. آیا هیچ مانعی برای پیاده روی هموار سفر وجود دارد؟ آیا محصولات به خوبی و واضح ارائه شده اند؟ آیا از باریستا "سلام" دریافت می کنید؟

تجهیزات و ماشین آلات باید با حجم، منو، مهارت های باریستا و واقع گرایی مطابقت داشته باشند.

اگر فضای کار به خوبی برنامه ریزی نشده باشد، می تواند نه تنها در ارگونومی و ایمنی بلکه در خدمات نیز تأثیر بگذارد.

مسیر مشتری

گرایش ها و رسانه های اجتماعی

روندهای فعلی را بشناسید و از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید روندها در نهایت تبدیل به پدیده و در نهایت یک سبک زندگی جهانی می شوند. درباره روند از پست وبلاگ من در اینجا بیشتر بخوانید.

اطمینان حاصل کنید که کافی شاپ شما در SoMe نیز شناخته شده و شناخته شده است. آیا می دانستید قهوه و غذا محبوب ترین چیز در اینستاگرام هستند؟

صفحه نمایش شما باید خوشمزه به نظر برسد و محصولات شما باید زیبا به نظر برسند. بسیار اینستاگرام تاثیر گذار است. مشتریان از آنها عکس می گیرند و شما را به صورت رایگان در فضای مجازی تبلیغ می کنند! فقط مطمئن شوید که مکان شما می تواند در پست ها برچسب گذاری شود.

اگر کافی شاپ شما در اینستاگرام فعال باشد، ترافیک و فالوور بیشتری خواهید داشت و آگاهی کافی شاپ شما در حال گسترش است. این باعث می شود مشتریان بالقوه بیشتری داشته باشید. مواردی را که می‌خواهید در این کانال با آنها ارتباط برقرار کنید انتخاب کنید: محصولات، پیشنهادات، رویدادها، احساس... چطور می‌خواهید که کارکنان خود را برای اینستاگرام استوری کنند؟ به هر حال قابل تشخیص و ثابت باشید. گروه هدف خود را بشناسید متمایز شوید و تخصص های خود را مطرح کنید. واقعی و قابل دسترس باشید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋