مهدی صمدی

مهدی صمدی

مختصری در مورد عملکرد یخچال پرده هوا!

چرا قفسه محصول یخچالی در یک فروشگاه رفاهی با اثر گرمایش سرد است حتی اگر دری وجود نداشته باشد؟

 

فروشگاه های رفاهی که ما روزانه از آنها استفاده می کنیم. عجیب نیست که هیچ دری برای ساندویچ، تخم مرغ  و سایر مواردی که نیاز به کنترل دما دارند وجود ندارد؟ "در واقع، یخچال پرده هوا به عنوان درب عمل می کند."

 

پرده های هوا در حال حاضر نه تنها در فروشگاه های رفاهی، بلکه در مکان های آشنای دیگر مانند سوپرمارکت ها، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و هتل ها نیز استفاده می شوند.

مکانیسم پرده هوا در ویترین

قفسه هایی که ساندویچ های فروشگاه های راحتی، توپ های برنج، نوشیدنی ها، مواد فاسد شدنی و غیره را نمایش می دهند. دارای عملکرد تبرید است و نوع باز بدون درب در حال افزایش است تا مشتریان بتوانند به راحتی محصولات را تحویل بگیرند. به این "ویترین باز چند مرحله ای" می گویند.

 

در فصل آینده، هوای سرد داخل ویترین در فروشگاه گرم شده خارج می شود و بهره وری انرژی ضعیف به نظر می رسد. با این حال، در داخل ویترین، جریان گردش هوای خنک یک "پرده هوا" ایجاد می کند که هوای بیرون را قطع می کند و به طور موثر دما را کنترل می کند.

 

ما با انجمن صنعت تبرید و تهویه مطبوع ژاپن در مورد ساختار ویترین باز چند مرحله ای مصاحبه کردیم.

جعبه 1

"هوای سردی که با عبور از کولر تولید می شود از کانال عبور می کند، از پشت به سقف، و از خروجی هوای بالایی به قسمت پایین دمیده می شود و ورودی هوای پایینی، هوای سرد را جمع می کند. جریان های هوا در دهانه کیس که به عنوان پرده هوا عمل می کند تا از ورود هوای بیرون جلوگیری کرده و داخل یخچال را خنک نگه می دارد.

 

همچنین از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند که به بهبود بهداشت و ایمنی مواد غذایی کمک می کند. وقتی شخصی کالاهای داخل کیس را بیرون می آورد، پرده هوا مختل می شود، اما گردش هوای سرد به سرعت بازیابی می شود. پرده های هوا تک، دوتایی و سه تایی وجود دارد و با توجه به تعداد قفسه های موجود در ویترین و محصولات نمایش داده شده استفاده می شود.» (انجمن صنایع تبرید و تهویه مطبوع ژاپن)

ویترین باز مسطح با تنظیم دمای پایین

فروشگاه های رفاه همچنین دارای ویترین های باز (جعبه ای شکل) هستند که به شما امکان می دهد محصولات را از همه طرف بیرون بیاورید.

 

در ویترین های روباز چند مرحله ای دمای داخل بین 8 تا 15 درجه سانتی گراد نگه داشته می شود اما در ویترین های مسطح معمولاً دمای بین 4 تا 15- درجه سانتی گراد است. تنظیم دمای پایین تری دارد.

جعبه 3

هوای سرد در پایین می ماند زیرا از هوا سنگین تر است. بسته به مدل، روشی نیز وجود دارد که از این خاصیت برای پخش هوای سرد در اطراف کیس استفاده می کند.

تأثیر بسیار خوبی بر کنترل کیفیت و صرفه جویی در انرژی

فریزر و یخچال تجهیزاتی هستند که بیشترین مصرف برق را در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها دارند. علاوه بر این، تلفات گرمایشی در فروشگاه را کاهش می دهد و برای اقدامات صرفه جویی در انرژی نیز مفید است.

 

شما معمولاً بدون نگرانی خرید می کنید، اما چرا کمی بیشتر به "کارگر سخت کوش نامرئی" که محصولات را تازه نگه می دارد توجه نکنید؟

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋