مهدی صمدی

مهدی صمدی

دانمارک با این شیرینی ها جهان را فتح کرد!!!

1.برونکاگر

در اینجا یکی دیگر از سنت های کلاسیک کریسمس دانمارکی است. این کوکی‌های شیرینی زنجبیلی قهوه‌ای تند فقط در ماه دسامبر خورده می‌شوند، و وقتی آنها را می‌پزید، خانه‌تان پر از اصیل‌ترین بوی دلپذیری کریسمس دانمارکی می‌شود: دارچین، میخک، زنجبیل، و فلفل دلمه‌ای... خوشمزه!

 

ابتدا یک شربت غلیظ و تیره از کره و شکر قهوه ای درست می کنید. سپس با آرد و ادویه و خلال بادام مخلوط کرده و خمیر را تا روز بعد در جای خنک قرار دهید.

 

وقتی خمیر سرد و سفت شد آن را به ورقه های باریک برش می دهید. کوکی های سنتی دانمارکی با کربنات پتاسیم پخته می شوند و نتیجه ترد و قهوه ای تیره است.

 

2. Kransekage: کیک اکلیلی مارسیپان

در نیمه شب شب سال نو، دانمارکی ها شروع سال را با نوشیدن شامپاین و خوردن کرانسکاژ جشن می گیرند. Kransekage به معنای کیک اکلیلی است و از حلقه‌های روی هم مارزیپان پخته شده ساخته شده است که در یک برج ساخته شده است و با نوارهای نازک سفید رویال آیسینگ تزئین شده است. آیسینگ هم به عنوان چسب و هم به عنوان تزئین برای برج کیک عمل می کند.

 

برای لوکس‌تر کردن آن، می‌توانید حلقه‌های مارزیپان را با هسته‌ای از نوقای وینی بپزید. یا اگر می‌خواهید یک نسخه ساده‌تر درست کنید، می‌توانید فقط مارزیپان را به شکل نوارهای مستقیم درآورید و آن‌ها را همانطور که هستند سرو کنید. در این صورت آنها را معمولا در شکلات تلخ فرو می برند.

 

یادداشت سردبیر: کرانسکاگه (املای کرانسکاکه) یک دسر محبوب در نروژ نیز هست.

 

3. Kartoffelkager: کیک سیب زمینی

کیک سیب زمینی ممکن است خیلی خوشمزه به نظر نرسد، اما فریب نام آن را نخورید. فقط به دلیل ظاهرش کیک سیب زمینی نامیده می شود. مطلقاً هیچ سیب زمینی در آن وجود ندارد!

 

تقریباً در هر نانوایی دانمارکی این کیک‌های خامه‌ای شکل سیب‌زمینی را می‌بینید، اما به شما هشدار داده می‌شود: اگر میل به یک دسر سبک دارید، این برای شما مناسب نیست. این یک غذای سنگین است که از کیک اسفنجی وانیلی، کاسترد وانیلی و مقدار زیادی خامه فرم گرفته پیچیده شده در یک لایه ضخیم مارسیپان، پودر شده با کاکائو ساخته شده است.

 

3. Hindbærsnitter: Raspberry Slices

در اینجا یک کیک محبوب دیگر برای قهوه بعد از ظهر دانمارکی است، و این کیک به سنگینی کیک سیب زمینی نیست! هندبارسنیت مانند یک ساندویچ مسطح کوچک است که از شیرینی با پوسته کوتاه و مربای تمشک درست شده است که روی آن را با مایه کیک و توتی فروتی پاشیده شده است. ساده، خوشمزه و همچنین بسیار کودک پسند زیرا بسیار رنگارنگ است.

 

4. Fastelavnsboller: نان کارناوال دانمارکی

این نان خامه ای خوشمزه بخشی از کارناوال دانمارکی fastelavn است که هر ساله در اوایل بهار جشن گرفته می شود. سنتی است که بچه‌ها لباس بپوشند و صبح‌ها والدین خود را با خواندن ترانه‌هایی با التماس نان‌های خامه‌ای بیدار کنند: «اگر الان نان‌ها را نگیریم، شیطون می‌شویم!»

 

نان ها انواع مختلفی دارند و هر خانواده روش مخصوص به خود را برای تهیه آنها دارد. نان های کارناوال خانگی معمولاً با هسته کاستارد یا مربا پخته می شوند و روی آن را با طعم شکلاتی یا کیک رنگی می پوشانند.

 

در نانوایی ها یک نسخه شیک تر بر اساس خمیر شیرینی دانمارکی و مقدار زیادی خامه فرم گرفته پیدا خواهید کرد.

 

یادداشت سردبیر: Fastelavnsboller یک دسر محبوب در سراسر منطقه شمال اروپا از نروژ تا سوئد و استونی است.

 

5. کیک سارا برنهارت

در اینجا یک دسر کلاسیک دانمارکی برای کیک سازهای پیشرفته تر یا جاه طلب تر است. این قنادی در سال 1911 در کپنهاگ توسط یک شیرینی‌پز دانمارکی اختراع شد که نام اختراع لذیذ و شیرین خود را به نام بازیگر مشهور فرانسوی هملت، سارا برنهارت نامگذاری کرد.

 

پایه کیک یک ماکارون دانمارکی است که یک کلوچه بسیار شیرین، ترد و مطبوع است که از آرد بادام، شکر و سفیده تخم مرغ تهیه می شود. آن را با یک موس شکلاتی غنی پر کرده و در نهایت با شکلات تیره پوشانده شده است و روی آن چند بنفشه شیرین شده است.

 

6. Romkugler: توپ رام دانمارکی

آیا آنقدر عاشق پخت و پز هستید که گاهی اوقات مقدار زیادی کیک باقی می ماند؟ به جای دور انداختن آن، سعی کنید آن را به توپ های خوشمزه دانمارکی تبدیل کنید!

 

بسیاری از کشورها سنت درست کردن توپ‌های رم را دارند، اما در دانمارک احتمالاً بزرگ‌ترین توپ‌ها را خواهید یافت - طبیعی است که آنها را به اندازه یک مشت یا حتی بزرگ‌تر ببینید! مطمئناً بعد از خوردن یک عدد برای مدتی گرسنه نخواهید بود.

 

چگونه آنها را درست کنیم؟ به سادگی شیرینی ها، کیک ها و/یا کلوچه های باقیمانده خود را در یک غذاساز بریزید و آن را با مربا، پودر کاکائو و جوهر رام مخلوط کنید. قبل از سرو توپ‌ها، آن‌ها را در قالب‌های شکلاتی، توتی فروتی یا نارگیل بغلتانید.

آکس

 

15. Kanelsnegle: رول دارچین

بیایید این سفر دسر را با یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های دانمارکی که واقعاً طعم و بوی هیگی دانمارکی را در بر می‌گیرد به پایان برسانیم: رول دارچین.

 

در دانمارک رول دارچین را به دلیل شکل آن حلزون می نامند. اکثر نانوایی های دانمارکی از شیرینی پف دار برای حلزون های خود استفاده می کنند، اما نوع خانگی آن معمولاً با خمیر مایه نرم درست می شود که به همان اندازه خوشمزه است. در هر دو حالت خمیر را با پر کردن کره، شکر قهوه‌ای و دارچین می‌پیچید.

 

اگر آنها را تا حد امکان شیرین و چسبناک ترجیح می دهید، می توانید قبل از سرو مقداری مایه کیک روی آنها بپاشید. نوش جان!

دانمارکی با شیرینی های خود تمام یخچال قنادی های سراسر جهان را فتح کرده اند...

به شما پیشنهاد میکنیم حتماً  این شیرینی ها را امتحان کنید

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋