مهدی صمدی

مهدی صمدی

دسرها و شیرینی های دانمارکی را بهتر بشناسید!

شاید در مورد مفهوم دانمارکی hygge شنیده باشید؟ این به معنای آرامش است و بخشی ذاتی از ذهنیت دانمارکی است. این به معنای لذت بردن از شادی های کوچک زندگی و گذراندن وقت با خانواده و عزیزان در محیطی دنج و آرام است.شیرنی های دانمارکی حتی پایشان به ویترین یخچال قنادی های ما هم رسیده بسیار محبوب هستند ، هرچند که به علت بی احترامی به حضرت رسول اکرم این روزها با نام گل محمدی شناخته میشوند.

 

اگر از یک دانمارکی بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که یکی از بهترین راه های ایجاد هیگی، لذت بردن از یک چیز شیرین با هم است! در اینجا لیستی از دسرهای خوشمزه دانمارکی آورده شده است که به شما حس واقعی هیج دانمارکی را می دهد.

 

جدیدترین ویدیوهای من

1. Rødgrød med Fløde: پودینگ توت قرمز

دانمارکی ها از اینکه افراد غیر بومی را وادار به تلفظ این دسر می کنند لذت می برند. آنها متلک می کنند، زیرا تقریباً غیرممکن است که به درستی برسید. اما در حالی که بیرون آوردن کلمات rødgrød med fløde (فرنی قرمز با خامه) ممکن است یک چالش باشد، چشیدن دسر برای دانمارکی ها و خارجی ها لذتی ساده است.

 

پودینگ معمولاً با ترکیبی از توت فرنگی، تمشک، توت سیاه و توت قرمز تهیه می شود که به طور ایده آل از باغ شما برداشت می شود و با خامه غلیظ سرو می شود تا طعم تازه توت قرمز را تحسین کند.

 

2. وینربرود: نان وین

از قضا، شیرینی معروف دانمارکی در واقع در دانمارک نان وین نامیده می شود. به این دلیل که تکنیک تهیه شیرینی دانمارکی توسط نانوایان اتریشی در قرن نوزدهم به دانمارک آورده شد.

 

از آن زمان به بعد این شیرینی به تدریج با طعم و سنت دانمارکی تنظیم شد و تبدیل به شیرینی چندلایه شیرینی شد که امروزه می شناسیم.

 

معمولاً شیرینی را با کاستارد یا مربا پر می کنند و روی آن را با کیک سفید یا شکلاتی می پوشانند. فقط برای قهوه، یا صرف چای، در هر محیطی عالی است. اما مراقب باشید، پس از خوردن خرده‌ها در همه جا خواهید داشت!

 

3. Koldskål med Kammerjunkere: سوپ سرد دوغ

نام این دسر به معنای واقعی کلمه به عنوان کاسه سرد با چمبرلین ترجمه می شود، اما در واقع به یک سوپ دوغ سرد خامه ای با بیسکویت های خرد شده اشاره دارد.

 

این دسر ساده اما بسیار خوشمزه در دانمارک به عنوان یک غذای تابستانی واقعی شناخته شده و جشن گرفته می شود. این خیلی شیرین نیست، که آن را نه تنها به عنوان یک دسر، بلکه به عنوان یک میان وعده با طراوت در بین وعده های غذایی در روزهای گرم تابستان عالی می کند.

 

آن را با هم زدن زرده تخم مرغ، شکر، وانیل و لیمو با دوغ و ماست درست می کنید. برای افزودن طراوت بیشتر، برخی افراد از این غذا با توت فرنگی یا گل سنجد لذت می برند.

 

به اصطلاح بیسکویت مجلسی که برای رویه استفاده می شود، نوعی کوکی کره ای دو پخته و ترد با کمی پوست لیمو است. چمبرلین برای این دسر ضروری است و در دانمارک بسیار محبوب است، اما بسیار نادر است که جدا از سوپ سرد دوغ خورده شوند.

 

4. کیک Brunsviger

این کیک کلاسیک دانمارکی از جزیره Funen، جایی که نویسنده معروف هانس کریستین اندرسن در آن متولد شد، سرچشمه می گیرد. مردم فونن بسیار مفتخرند که برای هر مناسبتی از آن استفاده می کنند. این بیشتر شبیه یک نان خمیر مخمر با رویه شکر قهوه ای چسبنده است تا یک کیک واقعی، اما این باعث نمی شود که آن را کم آب کنید!

 

Brunsviger به عنوان یک کیک تولد برای کودکان بسیار محبوب است. این کیک به شکل کیک مرد یا کیک زن است و با انواع آب نبات های رنگارنگ مانند صمغ های شراب و شیرین بیان تزئین می شود.

 

5. Citronmåne: ماه لیمو

شایعه شده است که این کیک مورد علاقه افسران پلیس دانمارک در سراسر کشور است! این کیک پوند لیمویی شکل نیمه ماه با مایه زرد را در قفسه های سوپرمارکت یا پمپ بنزین در دانمارک خواهید یافت.

 

تقریباً در بین دانمارکی‌ها جایگاهی نمادین دارد که به عنوان یک کیک ساده، ارزان و آماده برای قهوه بعد از ظهر شناخته شده و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

این کیک که توسط یک شرکت دانمارکی کیک در اواسط قرن بیستم اختراع شد و در پلاستیک پیچیده شد، ممکن است جذاب ترین کیک در تاریخ پخت دانمارکی نباشد، اما قطعا ارزش چشیدن را دارد. و اگر خودتان آن را بپزید، حتی ارزشش را دارد.

 

ماه لیمو به راحتی پخته می شود و با افزودن مقدار زیادی آب لیموی تازه و پوست لیمو، بافتی واقعا آبدار و خوش طعم به دست می آورید.

 

6. Æblekage: کیک سیب دانمارکی

دانمارکی‌ها به دلایلی این دسر را کیک سیب می‌نامند، اما در واقع بیشتر شبیه یک چیز کوچک است. لایه ها از پوره سیب (یا به جای آن، فقط سیب رنده شده)، کرامبل و خامه فرم گرفته تشکیل شده است. قسمت کرامبل کریسپی انواع مختلفی دارد. برخی آن را با ماکارون کوبیده درست می کنند، برخی دیگر خرده نان شیرین، بیسکویت خرد شده یا جو دوسر تست شده را ترجیح می دهند.

 

اکثر دانمارکی ها استدلال می کنند که روشی که مادربزرگشان درست می کند تنها راه درست است. اما آنها مطمئناً موافقت خواهند کرد که این دسر کلاسیک و خانگی طعم پاییز دانمارک را در خود جای داده است.

 

7. ریسالامنده: پودینگ برنج با سس گیلاس

ریسالامنده

نام risalamande از واژه فرانسوی riz á l’amande به معنای برنج با بادام گرفته شده است. پودینگ من بود در قرن نوزدهم توسط یک سرآشپز دانمارکی هتل پنج ستاره ساخته شد که معتقد بود با نام فرانسوی شیک‌تر به نظر می‌رسد. از آن زمان به بعد به معروف ترین دسر سنتی دانمارکی کریسمس تبدیل شده است.

 

پودینگ از فرنی برنج سرد با وانیل، خامه فرم گرفته و بادام له شده تهیه می شود و با سس گیلاس گرم و خوش طعم سرو می شود.

 

در دانمارک آن را بعد از شام در شب کریسمس می خورند و بخش مهمی از سنت این است که یک بادام کامل را در دسر پنهان کنید. کسی که بادام را می گیرد یک هدیه کوچک برنده می شود.

 

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋