مهدی صمدی

مهدی صمدی

10 دسر محبوب آسیای شرقی که باید امتحان کنید

همه ما هوس یک وعده غذایی شیرین بعد از یک وعده غذایی رضایت بخش داریم. اگر دندان شیرینی دارید، حتما باید به دنبال درمانی باشید تا اشتهای خود را به طور کامل ارضا کند. بسیاری از غذاهای شیرین و غنی که در سراسر جهان محبوب هستند و در ویترین یخچال قنادی ها دلبری میکنند، مطمئناً لذت بخش هستند. به هر حال، اکثر ما عادت داریم که آن بستنی یا تکه ای از کیک مورد علاقه خود را به عنوان دسر مصرف کنیم. اما اینها تنها گزینه های موجود برای ما نیستند. دسرهای آسیای شرقی به همان اندازه فوق العاده هستند، اگر نه بیشتر. آنها با مواد مختلفی مانند برنج چسبناک، خمیر لوبیا، یخ تراشیده شده و یام ساخته می شوند. این دسرهای قابل توجه می توانند جایگزینی عالی برای غذاهای معمولی مورد علاقه اروپایی ها و آمریکایی ها باشند. در اینجا 10 دسر محبوب آسیای شرقی وجود دارد که باید امتحان کنید:

 

Ube Halaya

 

دسر بنفش پر جنب و جوش، Ube Halaya یک غذای سنتی فیلیپینی است که با یام یا اوبه بنفش پوست کنده و آب پز همراه با شیر تغلیظ شده، شیر نارگیل، شکر و کره درست می شود. این شیرینی جالب که بیشتر سرد سرو می شود، با نارگیل رنده شده یا شیر تغلیظ شده بیشتر می پوشانند. می توان آن را به عنوان دسر مصرف کرد یا در شیرینی ها اضافه کرد. Ube Halaya همچنین با دسرهای دیگری مانند بستنی و هاله هالو استفاده می شود.

 

 

شوه یین آی

 

شوی یین آی که به عنوان پادشاه دسرها نیز شناخته می شود، یک غذای خوشمزه میانماری است. این یک دسر بر پایه شیر نارگیل است که در طول روز به عنوان میان وعده سرو می شود. در گوشه خیابان یانگون می توانید افرادی را پیدا کنید که از این دسر لذت می برند. این محصول با ترکیبی از مواد مختلفی مانند ژله آرد یخ سبز، برنج چسبناک، جلبک دریایی و موز پر شده است. شو یین آی با یک تکه نان سرو می شود تا تمام کرم نارگیل خیس شود.

 

سوپ لوبیا قرمز

 

سوپ ها نه تنها به عنوان پیش ساز غذای اصلی شما هستند. غذاهای آسیای شرقی با انواع دستور العمل های سوپ دسر لذت می برد. در بسیاری از کشورها مانند چین، کره و ویتنام، سوپ لوبیا قرمز یا هونگ دو تانگ در تابستان ها سرد و در زمستان ها گرم سرو می شود. به عنوان مثال، در ژاپن از آن به عنوان فرنی برای کوفته برنج استفاده می شود، در حالی که در ویتنام، این دسر را سرد با شیر نارگیل سرو می کنند.

 

کیک آناناس

 

یکی از محبوب ترین دسرهای تایوانی، کیک آناناسی است که نه تنها زیبا به نظر می رسد بلکه کاملاً اعتیاد آور است. پوسته غنی، شکننده و کره ای کیک با مربای آناناس برای تهیه این کیک ها ترکیب می شود. امروزه در بسیاری از آداب و رسوم عروسی تایوانی از آنها استفاده می شود. کیک های آناناسی که به راحتی در فروشگاه های چینی یافت می شوند، یک خوراکی عالی در هنگام صرف چای هستند.

 

موچی

 

از طیف رنگارنگ غذاهای ژاپنی، موچی با رنگ های زیبا و طعم شیرین فوق العاده محبوبیت زیادی به دست آورده است. این دسر اشتها آور ژاپنی که به طور سنتی با خمیر لوبیا قرمز شیرین پر می شود، با آرد برنج چسبناک درست می شود. موچی دارای بافتی جویدنی و کشسان است و اغلب با پودر چای سبز یا ماچا و سایر رنگ های غذایی رنگ می شود. امروزه از موچی به شکل بستنی نیز استفاده می شود.

 

 

خانم چان

 

خانم چان که اغلب با جلو مقایسه می شود، یک دسر سنتی تایلندی است که در مراسم های فرخنده تهیه می شود. از سه نوع آرد مختلف تشکیل شده است که عبارتند از پیکان، تاپیوکا و برنج. این آردها با شیر نارگیل، شکر و رنگ خوراکی استخراج شده از منابع طبیعی مانند گیاه گل سرخ (برای قرمز) ترکیب می شوند تا این خوراکی را تهیه کنند. دارای قوام صاف، نرم و کمی چسبنده است.

 

Halo-Halo

 

Halo-Halo یک دسر سرد معروف از فیلیپین است. اگر یخ خرد شده را دوست دارید، حتما باید این دسر لایه‌بندی منحصربفرد متشکل از لوبیاهای شیرین، میوه‌ها، یخ تراشیده شده، تکه‌های نارگیل، یام بنفش، ساگو و فلان را با رویه بستنی امتحان کنید. Halo-Halo به معنای واقعی کلمه به "مخلوط کردن" ترجمه می شود و این دسر در واقع ترکیبی از طعم های مختلف و عجیب و غریب است.

 

 

توپ های کنجد سرخ شده

 

یک دسر رایج در ویتنام و چین، توپ های کنجد سرخ شده یا جیان دوی با آرد برنج چسبناک درست می شود و از بیرون با دانه های کنجد پوشانده می شود. بنابراین این خوراکی‌های سرخ‌شده هم ترد و هم جویدنی هستند. حفره درون خمیر با چیزهای مختلفی مانند خمیر نیلوفر آبی یا خمیر لوبیا سیاه شیرین یا گاهی اوقات خمیر لوبیا قرمز پر شده است. در جنوب ویتنام، فیلینگ به طور کلی با خمیر ماش تهیه می شود.

 

آب نبات ریش اژدها

 

آب نبات ریش اژدها که کاملاً شبیه به آب نبات پنبه ای است، یک خوراکی محبوب است که ریشه آن در چین است. این با شکر و شربت مالتوز با افزودن بیشتر مواد مختلف از بادام زمینی گرفته تا نارگیل ساخته می شود. این دسر مورد علاقه خانواده های سلطنتی کره ای به یک دوره آموزشی طولانی برای کامل شدن نیاز دارد. به محض آماده شدن خورده می شود و فقط برای آن خوب می ماند حدود 6 دقیقه نکته اصلی جذابیت این شیرینی، ارائه فرآیند تا شدن آن در غرفه های خیابانی است.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋