مهدی صمدی

مهدی صمدی

شیرنی هایی ازسرزمین آفتاب!

از آنجا که شیرینی های ژاپنی در جهان هوادار های بسیار زیادی دارند و در اکثر نقاط مهم دنیا در ویترین یخچال قنادی ها حضور دارند قصد داریم تا برخی دیگر از این شیرینی ها را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

تایاکی

 

تایاکی میان‌وعده‌ای است که منشأ آن در توکیو ژاپن است و شبیه دورایاکی است که عمدتاً از آرد، شکر، شیر و جوش شیرین درست می‌شود. واگاشی شکلی شبیه به ماهی از ایماگاوا ساخته می‌شود. تایاکی به عنوان یک میان وعده ارزان است، لوبیا قرمز نرم و چسبناک است و پوست تایاکی ترد است، بنابراین باید داغ باشد. آن را با یک فنجان چای اولانگ سیاه که طعم چای قوی دارد، فقط برای رفع چربی ترکیب کنید. علاوه بر رب لوبیا قرمز، طعم های مختلفی مانند خمیر پنیر و خمیر ماچا نیز وجود دارد.

 

دایفوکو

 

دایفوکو یک موچی بزرگ به سبک ژاپنی است که با لوبیا قرمز پر شده است، نوعی واگاشی ژاپنی. بیرون یک لایه برنج چسبناک است و داخل آن قیمه است که داخل آن چه قیمه ای است به نام قیمه + دایفوکو (اگر قیمه توت فرنگی باشد به آن دایفوکو توت فرنگی می گویند). پوست بیرونی دایفوکو با یک لایه پودر سفید پوشانده می شود تا به دست نچسبد و داخل آن با خمیر لوبیا قرمز چاق و با پوست پر می شود.میزان پر کردن اغلب به اندازه یا حتی بیشتر از پوسته پای است. ، که ظاهر دایفوکو را گرد و گرد می کند. می گویند دایفوکو را به خاطر همین ظاهر «پنکیک شکم بزرگ» می نامیدند و نسل های بعدی همنام فرخنده آن را گرفتند و نام آن را «دافوکو» گذاشتند. چاشنی دایفوکو طعم های مختلفی دارد، محبوب ترین آنها نوعی دایفوکو توت فرنگی است که در لوبیا قرمز و توت فرنگی پیچیده شده است و همچنین نخود فرنگی و سویا مخلوط با چاشنی، فیلینگ کاستارد فرانسوی (کرم شیرینی)، بسته دایفوکو به عنوان پرکننده وجود دارد. با طعم هایی مانند لامیسو و موس روش های غذایی مرسوم هستند. پوست کیک برنجی چسبناک دایفوکو را نیز می توان با افسنطین یا کمی نمک مخلوط کرد تا طعم های مختلفی مانند «دایفوکو افسنتین» یا «دایفوکوی نمک» درست شود. بیرون یک لایه برنج چسبناک است و داخل آن قیمه است که داخل آن چه قیمه ای است به نام قیمه + دایفوکو (اگر قیمه توت فرنگی باشد به آن دایفوکو توت فرنگی می گویند).

 

کیک Shuixinxuan

 

 

این دسر بسیار لطیف به نظر می رسد. مانند آب ژله، شفاف است و تزئینات آن با توجه به فصول محلی ژاپن متفاوت است. اگر فصل شکوفه های گیلاس باشد، اغلب شکوفه های گیلاس شیرینی داخل آن وجود دارد که تزئین زیبایی به نظر می رسد. و اگر فصلی باشد که اسمانتوس خوشبو در ماه سپتامبر شناور است، تفاوت بیشتری خواهد داشت، اسمانتوس خوشبو مانند ستاره ها در سراسر آسمان روی این کیک سیاه کوچک پخش می شود. روش خوردن این دسر معمولاً به این صورت است که آن را با شکر قهوه ای پاشیده یا روی آرد سویا بغلتانید و آن را در یک لقمه میل کنید، سرشار از طعم بی نظیر شکوفه گیلاس یا اسمانتوس خوشبو. Jinlongshan Asakusa Mochi Honpo را می توانید در رستوران Gourmet Forest پیدا کنید.

 

یوکان

 

یوکان، یک دسر ژاپنی، از چین سرچشمه گرفت و بعداً به ژاپن معرفی شد و در آنجا به یک دسر محلی سنتی تبدیل شد. در روزهای اولیه، یوکان در واقع نوعی سوپ بود که با گوشت گوسفند آب پز می شد و سپس به صورت یک غذای یخ زده خنک می شد. بعدها، یوکان به ژاپن معرفی شد، اما در دوره کاماکورا تا دوره موروماچی، زمانی که بودیسم ذن معرفی شد، راهبان از خوردن گوشت منع شدند، بنابراین یوکان به تدریج تبدیل به غذایی ژله ای شکل شد که از لوبیا ساخته شده بود. ظاهر آن صاف و صاف و طعم آن شیرین است و می توان آن را با چای خورد و از آن زمان یوکان به یکی از نوشیدنی های معروف در مراسم چای تبدیل شد و ژاپنی ها به تدریج یوکان را توسعه داده و به انواع مختلف تبدیل کردند. طعم های یوکان امروزی

 

کرپ کرپ

 

اگر دسری وجود دارد که بتواند معرف توکیو باشد، کرپ باید یکی از آنها باشد. منشا این کرپ غنی از پنیر فرانسه است.

 

اکنون کل توکیو را فرا گرفته است و خرید با یک رول کرپ پر از خامه و میوه به یک مد تبدیل شده است. کرپ توکیو یک خوراکی معمولی است که سنت و مدرنیته را با هم ترکیب می کند، با پنکیک چینی و کیک های غربی متفاوت است، محصول ترکیب این دو است، اما ظاهر و طعم آن بهتر از دو مورد قبلی است، اکنون محبوب شده است. در سراسر ژاپن . . کرپ توکیو را می توان حتی در شهرهای بزرگ چین دید. اما اگر می خواهید کرپ های اصیل بخورید، بهتر است به توکیو بروید تا خودتان آن را تجربه کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋