مهدی صمدی

مهدی صمدی

7 دسری که باید در فرانسه امتحان کنید

وقتی به فرانسه می آیید، تقریباً در هر گوشه شهر، کافه ها و «شیرینی فروشی» های زیادی را خواهید دید. همچنین دسرفروشی های معروف زیادی در فرانسه مانند کافه La Durée، Pierre Hermé یا Angelina وجود دارد که دسرهای مقاومت ناپذیر زیادی را با ظاهری جذاب به شما ارائه می دهند. این ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، اما این غیرقابل انکار است که بیشتر دسرهای فرانسوی خوشمزه هستند، به خصوص زمانی که در حال استراحت و گپ زدن با خانواده و دوستان هستید، دسرها زمانی که دسر را با چای یا نوشیدنی گرم می خورید خوشمزه تر می شوند و شما زمانی که از پشت ویترین یخچال قنادی ها به آن ها تماشا میکنید هرگز نمی توانید چشم بردارید. بیایید از این قسمت مقدماتی بگذریم و مستقیماً به سراغ 7 دسر فرانسوی که نباید از قلم افتاده برویم.

 

1

تارت سیب کاراملی

تارت تاتین یک تارت سیب کاراملی شده است. در اصل از سولون، فرانسه، 200 کیلومتر دورتر از پاریس آمده است، و در ابتدا توسط دو خواهر، استفانی و کارولین تاتین، در رستوران در پایان قرن 19 ساخته شد. پخت برای مهمانان. از آنجایی که تارت سیب کاراملی تنها از 5 ماده تشکیل شده است، در فرانسه بسیار محبوب است. خمیر ته برج معمولاً خیلی شیرین نیست و طعم نمکی کمی خامه ای دارد و ترشی آن از سیب های کاراملی شده آن می آید. تارت سیب کاراملی را می توان گرم یا سرد مصرف کرد و حتی برخی از افراد خامه فرم گرفته یا بادام را نیز اضافه می کنند تا لطیف تر و خوشمزه تر شود. اگر به پخت و پز علاقه دارید، توصیه می کنیم به کارگاه آشپزی در لافایت بپیوندید، برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید .

 

 

2

پاریس برست

 

پاریس برست در اصل یک دسر چرخی شکل بود. این دسر در سال 1910 در نتیجه مسابقه دوچرخه سواری پاریس در مسیر پاریس - برست اختراع شد، بنابراین شکل این دسر را می توان چرخ دوچرخه نامید. در واقع، دسر شبیه یک ساندویچ گرد است. لایه های بالایی و پایینی را به صورت پفکی پخته و وسط آن را با خامه شیرین شده پر می کنند و در نهایت قسمت بالای پف را با پودر قند پاشیده می شود تا کمی شیرینی و ظاهری جذاب به آن بدهد.

 

3

ماکارون

 

این یک ساندویچ شیرین گرد معروف با ظاهری رنگارنگ است. دستور اصلی به سفیده تخم مرغ، پودر قند، شکر گرانول، آرد بادام اشاره دارد و حالا مقداری رنگ به آن اضافه می شود تا خوشمزه تر به نظر برسد. در دوران رنسانس، امپراتور ایتالیا کاترین دو مدیچی این دستور غذا را هنگام ازدواج با هانری دوم فرانسوی از ایتالیا آورد. در ابتدا ماکارون عمدتاً به عنوان یک بیسکویت کرکی معمولی و گرد و بدون طعم خاصی در صومعه استفاده می شد سپس در دهه 1930 شروع به افزودن خامه کرد و تا به امروز تنوع ماکارون بیشتر و بیشتر شده است. طعم های مختلف مانند چیزکیک ماچا، کارامل و توت فرنگی. ماکارون‌فروشی‌های فرانسوی مانند Ladurée و Pierre Hermé نمایندگان فروشگاه‌های معروف ماکارون فرانسوی هستند، اما تقریباً در همه دسرفروشی‌های فرانسوی می‌توانید ماکارون‌هایی با طعم‌های مختلف پیدا کنید.

 

 

4

دسر فرانسوی اکلر

 

Eclairs اولین بار در اوایل قرن 19 توسط Marie Antonin Carême منتشر شد. اکلرها از خمیر درست می‌شوند و روی آن را شکلات یا هر خامه طعم‌دار دیگری می‌ریزند و با میوه‌ها، بادام، آجیل، پودر قند و غیره تزئین می‌کنند. در زبان فرانسوی éclair به معنای رعد و برق است.این نام از درخشش شکلات یا خامه بر روی پفک گرفته شده است.یک ضرب المثل دیگر وجود دارد که ممکن است به دلیل طعم آن باشد که مردم آن را سریع می خورند، درست مثل رعد و برق.

 

 

5

میلیفیل

در لغت، "mille feuilles" به معنای هزار برگ است. برخی می گویند که قبلاً آن را "ناپلئون" می نامیدند، زیرا این دسر ممکن است از ناپل ایتالیا سرچشمه گرفته باشد. اگرچه هیچ دلیل قطعی وجود ندارد، اما احتمال صحت آن بسیار زیاد است! میل فویل عمدتاً دارای 3 لایه مرنگ ترد است که هر لایه با خامه جدا می شود و خامه می تواند هر طعمی داشته باشد. به طور کلی، تقریباً تمام چای فروشی های بعدازظهر در پاریس این دسر را ارائه می دهند و می توانید آن را با چای یا قهوه مورد علاقه خود میل کنید. خامه ذوب شده زبان شما را خوشحال می کند، در حالی که شیرینی آن چای بعد از ظهر شما را کامل می کند.

Couvent des Annonciades اختراع شد. می توانید آن را در یک لقمه احساس کنید مواد اصلی آن عبارتند از: وانیل و رام. داستانی پشت این دسر وجود دارد، در گذشته بوردو بندر ورودی و خروجی رام بوده است، به طوری که استفاده از رام در این دسر خوش طعم و خوشمزه بوردو را توضیح می دهد. کاریلوس ها استوانه های مخططی هستند که در اندازه های مختلف تولید می شوند، اما معمولاً ارتفاع آنها از 5 سانتی متر تجاوز نمی کند. رایحه رم و وانیل شیرینی کاسترد را نشان می دهد.

 

 

7

مادلینز

این یک کیک فرنچ پف دار کوچک به شکل صدف است. این کیک کوچک در اصل از منطقه لورن فرانسه می آید. داستان های مختلفی در مورد منشاء این کیک کرکی وجود دارد. یکی از داستان های معروف این است که زمانی دختری به نام مادلین پالمیر وجود داشت که برای استانیسلاو لژچینسکی، دوک لورن در قرن هجدهم کار می کرد. تنها دستوری که دختر می دانست دستور کیک مادربزرگش بود، بنابراین این دستور پخت به مادلین تبدیل شد. مادلین کیک های شیرین و پفی هستند که برای هر زمانی از روز مناسب هستند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋