مهدی صمدی

مهدی صمدی

ترکیه و شیرینی های معروفش!

در این مقاله قصد داریم تا برخی از شیرینی های معروف کشور ترکیه که در پشت شیشه یخچال قنادی های این کشور میدرخشند را به شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

 دستور پخت باقلوای پسته

 باقلوای پسته، دسر افتخار غذاهای ترکی است! پسته‌های زیادی بین شیرینی‌های ترد و لایه‌دار می‌آیند و طعم باقلوا را پیدا می‌کند که با شربت در قوام کامل خود ملاقات می‌کند.

 

 

دستور تهیه نوریه با شیر

 

دسر خوشمزه ما را فراموش نکنید که می توانید آن را با فیلو باقلوای خوشمزه درست کنید و این بار با استفاده از شیر در شربت آن تفاوت ایجاد کنید. به لطف شربت نرمش طعم بسیار متفاوتی نسبت به باقلوای کلاسیک دارد.

 

 

دستور پخت باقلوای سرد با شیر

 

اشتباه نیست اگر بگوییم باقلوای سرد که یکی از ستاره های نوظهور سال های اخیر است و آنقدر جلب توجه کرده که حتی باقلواهای کلاسیک ما هم به فراموشی سپرده شده اند، حالا جای خود را در میان دسرهای کلاسیک ما باز کرده است. شاید تا به امروز همیشه آن را از بیرون آماده می خریدید، اما...

 

 

دستور دسر Sobiyet

 

شوبیت که علاوه بر پسته حاوی مخلوط خاصی از بلغور است و هر لقمه ای با طعمی ملایم بیرون می آید، از جمله مواردی است که با بیرونی تردش قلب را تند می کند.

 

هیچ کس نیست که عاشق دسر شربت باشد اما آن را دوست نداشته باشد: دستور دسر Şöbiyet

 

دستور آشیانه بلبل

 

لانه بلبل، یکی از کلاسیک ترین دسرهای شربتی ما که با پسته و گردو درست می شود، نام خود را از شکل آن گرفته است. با مرکز توخالی و لبه‌های بریده بریده‌اش، یکی از ذائقه‌های ضروری هر عاشق دسر است.

 

 

دستور کشکول

 

این یکی از بسیاری از دسرهای سنتی است که به لطف طعم عالی خود، میراثی از غذاهای عثمانی، تا به امروز باقی مانده است. اگر می‌خواهید این طعم را که به لطف طعم بی‌نظیر پودر بادام می‌تواند خود را از تمام دسرهای شیر متمایز کند، در خانه درست کنید، کافی است این دستور را اعمال کنید.

 

 

دستور دسر زرده

 

طعم دیگری که از آشپزی عثمانی باقی مانده زرده است که با رنگش اشتها آور است! از آنجایی که رنگ آن را مدیون زعفران و زردچوبه است، می توانید با خیالی آسوده این دسر را برای روزهای خاص خود انتخاب کنید.

 

 

دستور پخت Cezerye

 

Cezerye که یکی از علائم تجاری مرسین و اطراف آن است، یکی از شیرینی هایی است که می توانید در خانه درست کنید که ما دوست داریم آن را بخریم و به دوستانمان ببریم، درست مثل لعاب ترکی، حتی به عنوان هدیه.

 

کسانی که در مورد جزئیات کنجکاو هستند، به اینجا بروید: دستور پخت Cezerye

 

طرز تهیه شیرینی ترکی پرتقال

 

 

وقتی صحبت از لذیذ ترکی شد، فکر می‌کنیم وقت آن رسیده است که به لذیذ ترکی، یکی از شیرین‌ترین خوراکی‌هایمان، ارزشی که شایسته آن است بدهیم و طرز تهیه آن را در خانه نیز یاد بگیریم.

 

اگر می خواهید شیرینی های ترکی با طعم های مختلف درست کنید، فراموش نکنید که به دستور العمل های موجود در لیست ما نگاهی بیندازید: 10 طرز تهیه خوشمزه ترکی خانگی آسان که باعث می شود چیزهایی را که از بیرون می خرید فراموش کنید.

 

طرز تهیه حلوای آردی

 

حلوای آردی را از یکی از دستورهای خود که در کل با 4 ماده تهیه می شود و در غذاهای سنتی ما جایگاه بسیار ویژه ای دارد را برمی داریم و شروع می کنیم به توضیح دستوری که برای تهیه آن در منزل با قوام کامل نیاز دارید.

 

 

طرز تهیه حلوای بلغور

 

انتخاب کسانی که حلوای آردی را خیلی تند می‌دانند، حلوای بلغور، که ما همچنان به سنت سرو کردن آن در بسیاری از مناسبت‌های خاص از مهمانان ادامه می‌دهیم، همین‌جا منتظر شماست. این حلوای سمولینا به لطف دستور پخت دقیق خود می تواند نظر همه را جلب کند.

 

 

دستور دسر حلقه

 

شاید شیرین ترین طعم خیابانی باشد که در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد. البته لازم نیست دسر حلقه ای را آماده برای خوردن بخرید، حتی یکی از آن ها برای سرکوب میل به خوردن شیرینی از خوشمزه ترین ها کافی است.

دستور پخت پودینگ برنج

 

برای تهیه پودینگ برنج خانگی با قوام کامل و به اندازه کافی به چند ترفند نیاز دارید. بگذارید مقدمات یک پودینگ برنج کامل تمام شود.

 

دستور کاسترد کادایف

 

هیچ محدودیتی برای دسرهایی که می توانیم با پودینگ خوشمزه طعم دار کنیم وجود ندارد. ببینید، حتی کادایف با آن بسیار خوشمزه تر است.

 

دستور کادایف شکم پر

 

وقتی صحبت از کادایف می شود، یکی از دسرهای شربتی ما که از شگفتی های غذاهای ارزرومی است، بدون ذکر کادایف شکم پر فراموش نمی شود. می توانید این دسر زیبا را که تهیه آن کاربردی و نسبت به طعم آن افسانه ای است با افزودن خامه میل کنید.

 

 

دستور العمل کونیفه

 

و künefe، یکی از محبوب ترین شکل های کادایف... طعم هاتای است که با پنیر مخصوص آنتاکیا طولانی تر می شود و وقتی داغ خورده شود خوش طعم است.

 

تمام اسرار طعم و مزه درست کردن آن در خانه در این دستور غذا پنهان شده است: دستور کوبیده

 

دستور تهیه دسر کمالپاشا

 

ما با یکی از غذاهای لذیذمان که از منطقه مصطفی کمالپاشا بورسا بیرون می آید و به لطف طعمش در سراسر کشور پخش می شود، ادامه می دهیم. بر خلاف بسیاری از دسرهای شربتی با خمیر و شربت مخصوص که قوام کامل دارد بعد از خوردن 1-2 غش نمی کند...

 

دستور سکرپاره

 

اینجا یکی از سنتی ترین دسرهایمان شکرپره است که هم در خانه با دست درست می کنیم و هم با لذت در قنادی ها می خوریم، خلاصه هیچ وقت نمی توانیم به هیچ کدام نه بگوییم!

 

 

دستور روانی

 

اجازه دهید بلغور که به دفعات در دسرهایمان استفاده می کنیم، دوباره جای خود را روی پیشخوان بگیرد. اینبار باهاش   یه رونی پفکی درست میکنیم.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋