مهدی صمدی

مهدی صمدی

ژاپن و این همه شیرینی خوش مزه!

در مقاله قبل برخی از شیرینی های معروف ژاپن را به شما عزیزان معرفی کردیم، شیرینی هایی که در سراسر شرق اسیا پشت شیشه یخچال قنادی خودنمایی میکند، حالا قصد داریم تا برخی دیگر از این خوراکی های لذیذ را به شما مععرفی کنیم با ما همراه باشید.

 

 

Nerikiri، شیرینی ژاپنی با شکل ها و رنگ های چشم نواز

 

"Nerikiri" که طعمی زیبا و ظریف دارد، در دسته خمیر نماگاشی قرار می گیرد. یکی از بهترین و گران ترین نماگاشی ها. این یک شیرینی ژاپنی است که می توان آن را در جشن ها و مراسم چای خورد.

 

نریکیری با افزودن شکر و سایر مواد به خمیر لوبیا سفید برای تهیه نریکی و سپس اضافه کردن پودر چرخ کرده و گیوهی برای شکل دادن به آن درست می شود. بسیاری از آنها به شکل فصول ژاپن و زیبایی طبیعی طبیعت هستند.

 

کاستلا

کاستلا، یک شیرینی ژاپنی با بافتی کرکی و شیرینی تصفیه شده

 

کاستلا که تصویر قنادی غربی را دارد نیز نوعی شیرینی ژاپنی است و معادل نماگاشی پخته است. این شیرینی از پرتغال معرفی شد، اما اکنون به عنوان یک شیرینی ژاپنی رفتار می شود، زیرا یک شیرینی به سبک ژاپنی است. نام کاستلا از پادشاهی اسپانیایی کاستیا گرفته شده است.

 

کاستلا نوعی کیک اسفنجی است که از پخت مخلوط تخم مرغ، شکر، آرد و سایر مواد در فر بدون استفاده از کره تهیه می شود. کاستلا ناکازاکی، جایی که دجیما در آن قرار داشت، به خاطر شیرینی ظریف از شکر و شکر دانه‌ریز و بافت مرطوب و نرم آن مشهور است.

کاستلا

[ناکازاکی کاستلا] شیرینی ژاپنی با سابقه بیش از 400 سال! فروشگاه های توصیه شده توسط مردم محلی

"ناکازاکی کاستلا" یکی از اصلی ترین سوغاتی ها و هدایای توریستی است. در واقع این یک شیرینی ژاپنی است که در ارتباط با تاریخ و فرهنگ ژاپن متولد شده است. تاریخچه آن بیش از 400 سال است. این بار تاریخچه کمی شناخته شده کاستلا و همچنین توصیه های مردم محلی را از فروشگاه های قدیمی مانند Bunmeido گرفته تا فروشگاه های محدود به ناکازاکی معرفی می کنیم.

 

دانگو با تزئین زیبا

 

دانگو، یکی از اصلی‌ترین شیرینی‌های ژاپنی، شیرینی است که به عنوان ناماگاشی بخارپز طبقه‌بندی می‌شود. کوفته ها را با اضافه کردن آب یا آب داغ به آرد غلات، تشکیل گلوله ها و سپس بخارپز کردن، سرخ کردن یا جوشاندن آنها درست می کنند.

 

میتاراشی دانگو، دانگو سه رنگ و دانگو کنجدی به ویژه نماینده دانگو هستند. پیراشکی تسوکیمی که به عنوان پیشکش به ماه که در آسمان شب می درخشد تقدیم می شود، شیرینی سنتی ژاپنی است که از زمان های قدیم مرسوم بوده است.

 

در سال های اخیر نه تنها طرح های استاندارد، بلکه پیراشکی های رنگارنگ و شیک نیز به موضوعی داغ تبدیل شده است. روز به روز افراد بیشتری از پیراشکی های زیبا و منحصر به فرد برای عکس هایی با ارزش اینستاگرام استفاده می کنند.

 

آنمیتسو

Anmitsu، یک شیرینی ژاپنی با تعادل عالی از میوه های با طراوت و خمیر شیرین لوبیا

 

آنمیتسو، که زیبا به نظر می رسد، یک شیرینی ژاپنی است که از ریختن خمیر لوبیا در میتسومام تهیه می شود و در زمره کاکمونوهای ناماگاشی طبقه بندی می شود. کاکمونو شیرینی هایی هستند که با شکر یا شربت شکر درست می شوند. بزرگترین جذابیت آنمیتسو این است که همیشه می توانید با تغییر موادی مانند آگار، میوه و بستنی از طعم های مختلف لذت ببرید.

 

آنمیتسو در سال 1930 زمانی که واکاماتسو، یک فروشگاه شیروکو در گینزا که میسومام می فروشد، شروع به عرضه آن کرد. برخی می گویند که توسط شاعر هایکو، یومیچی هاشیموتو، اختراع شده است، در حالی که برخی دیگر می گویند که پس از زلزله بزرگ کانتو برای نماد بازسازی ایجاد شده است.

 

شیرینی گرد ژاپنی "یک دونات"

 

غذای مورد علاقه بچه ها، «آن دونات»، نوعی نماگاشی سرخ شده است. خمیر لوبیا شیرین را در مخلوطی از آرد گندم، آب، شکر، کره و تخم‌مرغ پیچیده و سرخ می‌کنند. دونات لوبیا نوعی شیرینی سرخ شده به سبک ژاپنی است که با خمیر لوبیا درست می شود.

 

دونات لوبیا شیرینی ژاپنی است که به راحتی در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها در دسترس است. ظاهر کوچک و گرد آن نیز زیباست و باعث می شود که بخواهید آن را در دهان خود بگذارید. علاوه بر رب لوبیا اوگورا، انواع مختلفی از رب لوبیا وجود دارد که می توان از خمیر لوبیا تسووان، کوشیان و لوبیا سفید استفاده کرد.

 

 

کیبیدانگو، شیرینی ژاپنی که در داستان عامیانه "موموتارو" ظاهر می شود.

 

«کیبیدانگو» که موموتارو در سفرش برای از بین بردن شیاطین با خود می برد، یک شیرینی ژاپنی معادل خمیر شیرینی نیمه پخته است. پودر برنج چسبناک را با شکر و شربت نشاسته مخلوط کرده و گیوهی به دست می‌آید که به شکل دایره‌ای صاف در می‌آید و با پودر ارزن طعم‌دار می‌شود. اتفاقا کوفته های ارزنی هم هستند که از آرد ارزن استفاده نمی کنند.

 

کوفته های ارزن که ماندگاری بالایی دارند، یک سوغات کلاسیک از اوکایاما، زادگاه کوفته های ارزن هستند. شیرینی ملایم ظریف و بافت نرم دلیل محبوبیت آن در بین طیف وسیعی از مردم است. کوفته های ارزنی وجود دارند که میوه ها و شکلات را در خود جای داده اند و تعداد انواع آن در حال افزایش است.

 

خمیر شاه بلوط شیرین

Kurikinton، یک شیرینی ژاپنی با طعم عمیق شاه بلوط

 

طعم پاییزی "Kurikinton" یکی از شیرینی های نیمه پخته بخارپز است و یک شیرینی ژاپنی است که منشا آن شهر ناکاتسوگاوا، استان گیفو است. این شیرینی کمیاب است که فقط برای مدت محدودی از سپتامبر تا ژانویه سال بعد در دسترس است. اگرچه نام آن یکی است، اما با "Kurikinton" در غذاهای سال نو متفاوت است.

 

با بخار پز کردن شاه بلوط های تازه، بیرون آوردن داخل آن، اضافه کردن شکر، جوشاندن و فشار دادن آن با دستمال چای درست می شود. راز آشکار کردن طعم عمیق شاه بلوط این است که چگونه آن را با زمان و تلاش درست کنید. فقط از شاه بلوط های تولید داخل استفاده می شود که آن را به محصولی عالی با فضایی روستایی و تا حدودی نوستالژیک تبدیل می کند.

 

زنزای

شیرینی کلاسیک ژاپنی سال نو "Zenzai" در دوره میجی، فرهنگ غربی به ژاپن معرفی شد و شیرینی های غربی مانند شکلات و کارامل معرفی شدند که تاثیر زیادی بر شیرینی های ژاپنی گذاشت. پس از آن، لوازم خانگی و تجهیزات پخت و پز توسعه یافت و بسیاری از شیرینی های پخته شده پس از دوره میجی متولد شدند

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋