مهدی صمدی

مهدی صمدی

چرا باید ماسک مو را با این گیاه شگفت انگیز امتحان کنید؟

آلوئه ورا که اغلب به عنوان یک "گیاه شگفت انگیز" توصیف می شود، گیاه خانگی مناسبی برای رشد در آشپزخانه یا گوشه باغ شما است. ساکولنت یک درمان مناسب برای آفتاب سوختگی، آکنه و بسیاری دیگر از بیماری های پوستی است. اما آیا می دانستید که این گیاه می تواند برای موهای شما نیز معجزه کند؟ به لطف خواص مرطوب کنندگی و ترکیبات مفیدی مانند ویتامین ها، آب و مواد معدنی، آلوئه به عنوان درمانی برای موهای خشک، آسیب دیده یا شکننده محبوبیت پیدا کرده است. تحقیقات نشان داده است که حتی ممکن است به سلامت مو و رشد سریعتر کمک کند.

 

در اینجا نگاهی به تمام مزایای استفاده از آلوئه ورا برای موهای شما و نحوه درست کردن ماسک های موی آلوئه DIY خود می پردازیم. اگر از طرفداران داروهای طبیعی مو هستید، مطمئناً می خواهید زودتر به یکی از برگ های پر از ژل گیاه برسید.

 

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا برای قرن ها به عنوان یک داروی شفابخش در سراسر چین، ژاپن، یونان، مصر و مکزیک مورد استفاده قرار گرفته است. در آب و هوای آفتابی در سراسر جهان رشد می کند و عمدتاً برای ژل آلوئه که در برگ های گوشتی گیاه یافت می شود، کشت می شود. آلوئه در مصر باستان به عنوان "گیاه جاودانگی" شناخته می شد و اولین بار در قرن شانزدهم زمانی که در پاپیروس Ebers، یک پرونده پزشکی مصری ذکر شد، برای استفاده بشر ثبت شد. به احتمال زیاد شما یا شخصی که می شناسید آلوئه در خانه رشد می کند. همچنین می توانید برگ های آلوئه ورا را از قبل بریده شده در اکثر فروشگاه های مواد غذایی طبیعی خریداری کنید.

 

مزایای استفاده از آلوئه ورا در موهای شما

در حالی که تحقیقات در مورد فواید آلوئه ورا برای مو کمی محدود است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این گیاه دارای اثرات مثبت مختلفی است. اول، آلوئه حاوی خواص ضد التهابی و ضد قارچی است که می تواند خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر را تسکین دهد و با شوره سر مقابله کند. ناگفته نماند که آنزیم های پروتئولیتیک خاصی وجود دارند که سلول های آسیب دیده را ترمیم می کنند و فولیکول های مو را تحریک می کنند که از رشد مو حمایت می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی و ویتامین های C، E، B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تغذیه و تقویت سلامت کلی مو کمک کند. اصولاً همه چیزهای خوب برای موهای شماست.

 

آلوئه ورا برای چه نوع مویی مناسب است؟

آلوئه ورا را می توان به هر شکلی، بر روی انواع مو استفاده کرد. متخصصان مراقبت از مو اغلب توصیه می کنند در صورت داشتن یکی از موارد زیر از درمان موی آلوئه ورا استفاده کنید:

 

موهای چرب

موهای خشک یا آسیب دیده

موی مجعد

موهای طبیعی

یک راه خوب برای اینکه ببینید آیا آلوئه ورا برای موهای شما کار می کند یا نه این است که آن را امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که پس از استفاده از آن به عنوان نرم کننده یا ماسک مو، آن را کاملا بشویید.

 

آیا آلوئه ورا بی خطر است؟

به طور معمول استفاده از گیاه آلوئه بر روی مو و پوست بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، باید از مصرف آلوئه ورا برای بریدگی ها یا سوختگی های شدید خودداری کنید. این گیاه همچنین حاوی آنتراکینون در قسمت بیرونی برگ است که باعث واکنش های آلرژیک و تحریک پوست برای بسیاری از افراد می شود. اگر برای اولین بار است که از آلوئه استفاده می کنید، بهتر است ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید. اگر بعد از چند ساعت متوجه قرمزی، سوزش، خارش یا تورم نشدید، احتمالاً می توانید ادامه دهید و ماسک موی آلوئه را امتحان کنید.

 

 

نحوه برداشت آلوئه ورا

برداشت گیاه آلوئه برای ژل و آب میوه بسیار ساده است. برای شروع، به گیاه بالغی نیاز دارید که حداقل چند سال سن داشته باشد. سپس، این مراحل را دنبال کنید:

 

هر بار 3-4 برگ را جدا کنید. بهتر است برگ ها را از قسمت های بیرونی گیاه انتخاب کنید.

بررسی کنید تا مطمئن شوید که برگها هیچ گونه قالب یا آسیبی ندارند.

نزدیک به ساقه برش دهید، زیرا بیشتر مواد مغذی را می توان در پایه ستون فقرات یافت. دور از ریشه نگهداری شود.

برگ ها را بشویید و خشک کنید و لبه های خاردار را با چاقو کوتاه کنید.

از یک چاقو یا انگشتان خود برای جدا کردن ژل از قسمت بیرونی برگ استفاده کنید. ژل داخلی بخشی است که شما می خواهید از آن استفاده کنید.

اجازه دهید شیره زرد از برگ خارج شود. می توانید از این لاتکس آلوئه ورا استفاده کنید یا آن را دور بریزید.

ژل را به برش یا مکعب برش دهید.

اگر می خواهید ژل یکدست شود، آن را در مخلوط کن بریزید و سپس آن را صاف کنید تا پالپ آن گرفته شود. می توانید آن را تازه استفاده کنید، چند روز در یخچال بگذارید یا با نگهداری در فریزر برای مدت طولانی تری نگهداری کنید.

 

روند

ما ماسک موی Cardi B را برای افزایش آبرسانی امتحان کردیم

بیشتر بخوانید

چگونه خودتان ماسک موی آلوئه ورا درست کنید

هنگامی که آلوئه ورا را برداشت کردید، می توانید شروع به تهیه یک ماسک موی خانگی کنید. از آنجایی که ماسک‌های مو معمولاً حاوی روغن‌های بیشتری نسبت به حالت‌دهنده‌های معمولی هستند و می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری روی موهای خود بگذارید، می‌توانند ترمیم و ترمیم شدیدتری نسبت به روتین معمول مراقبت از مو ارائه کنند.

 

بسته به نیازهای خاص موهایتان می توانید از مواد مختلفی در ماسک خود استفاده کنید. برای استفاده، ماسک را به مو و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حدود 30 تا 40 دقیقه بماند و سپس آن را کاملا بشویید.

 

ماسک موی آلوئه ورا

 

4 بهترین دستور العمل ماسک موی آلوئه ورا

در اینجا برخی از آلوئه ور مورد علاقه ما وجود دارد

یک ماسک مو چه به دنبال قفل های نرم تر، براق تر یا مرطوب تر باشید، این ماسک های ساده و موثر مطمئناً موهای شما را تقویت می کنند.

 

ماسک موی آلوئه ورا + روغن نارگیل برای موهای نرمتر و بدون وز

 

با این ماسک موی کلاسیک فوراً موهای خود را نرم تر کنید. روغن نارگیل دارای قدرت های جادویی فراوانی است، از جمله توانایی صاف تر، قوی تر و سالم تر کردن موها. حتی می تواند از دوشاخه ها جلوگیری کرده و آن ها را ترمیم کند.

 

عناصر:

 

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (تازه یا خریداری شده در فروشگاه)

1 قاشق غذاخوری. روغن نارگیل در دمای اتاق

جهت ها:

 

آلوئه ورا و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا مخلوط شوند و خمیری یکدستی به وجود بیاید.

با انگشتان دست ماسک را روی موهای خود بمالید. برای استفاده راحت تر، بهتر است موها را به قسمت های بلند تقسیم کنید.

از وسط موهای خود شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید. هنگامی که ماسک به انتهای موهایتان زده شد، به عقب برگردید و به آرامی آن را به پوست سر خود بمالید.

پس از اتمام استفاده، ماسک را با یک شانه دندانه پهن به طور مساوی روی موهای خود شانه کنید.

موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید، سپس یک حوله را دور سر خود بپیچید. این کار از چکیدن ماسک جلوگیری می کند و از خشک شدن موها جلوگیری می کند.

اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت بماند سپس موها را بشویید و کاملا آبکشی کنید. می توانید هفته ای یکبار نرم کننده معمولی خود را با این ماسک جایگزین کنید تا نرمی و قدرت را افزایش دهید.

آلوئه ورا + ماست + عسل برای براق شدن موها

 

تارهای براق فقط یک قدم با این ماسک معجزه آسا فاصله دارند. نه تنها به بازیابی درخشندگی موهای شما کمک می کند، بلکه در از بین بردن شوره سر نیز عالی است.

 

عناصر:

 

3 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا (تازه یا خریداری شده در فروشگاه)

2 قاشق چایخوری ماست

1 قاشق چایخوری. عسل

1 قاشق چایخوری. روغن زیتون

جهت ها:

 

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به کل پوست سر و مو بمالید.

ماسک را حدود 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس موها را کاملا بشویید.

 

آلوئه ورا + موز + عسل برای موهای فوق العاده هیدراته

 

اگر موهای شما به دنبال رطوبت است، این ماسک نام شما را روی آن دارد. آلوئه ورا یک نرم کننده عالی و کاملا طبیعی است که به آرام کردن موخوره کمک می کند. هنگامی که با موز که حاوی منیزیم و اسید پانتوتنیک است ترکیب می شود، قفل ها را قوی و درخشان می کند.

 

عناصر:

 

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (تازه یا خریداری شده در فروشگاه)

1 عدد موز رسیده

داش عسل

جهت ها:

 

مواد را داخل مخلوط کن بریزید و آن را آسیاب کنید تا یکدست شود. به خاطر داشته باشید که هر چه ضخیم تر باشد، شستن آن سخت تر خواهد بود.

مخلوط را قبل از آبکشی به ریشه و تمام طول موی خود بمالید.

این ماسک فوق العاده آبرسان (و کثیف) موها را صاف و هیدراته می کند.

نکات و ترفندهای مو

چگونه از خشکی مو جلوگیری کنیم

بیشتر بخوانید

آلوئه ورا + شنبلیله + روغن کرچک برای رشد مو

 

شنبلیله برای تقویت رشد مو و بازسازی فولیکول های مو شناخته شده است. اگر به دنبال موهای بلندتر هستید، این ماسک به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. همچنین اگر می‌خواهید فوراً به طول‌های جدید برسید، می‌توانید از اکستنشن مو استفاده کنید.

 

عناصر:

 

¼ فنجان ژل آلوئه ورا (تازه یا خریداری شده در فروشگاه)

2 قاشق چایخوری پودر شنبلیله

2 قاشق غذاخوری روغن کرچک

جهت ها:

 

مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

ماسک را روی تمام موها و پوست سر بمالید.

آن را برای حدود 30 دقیقه نگه دارید.

موها را بشویید و بگذارید در هوا خشک شود.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋