مهدی صمدی

مهدی صمدی

6 گیاهی که به تحریک رشد مو کمک می کند

رشد مو یکی از موضوعات مورد بحث در مراقبت از مو است و بر کسی پوشیده نیست که هر زنی آرزوی داشتن موهای سالم تر و پرپشت تر را دارد برای همین امر است که خانم ها از ماسک مو استفاده می کنند!

نمی توان انکار کرد که طبیعت از ابتدا منبع راه حل های زیبایی بوده است. اگر عاشق مواد طبیعی هستید و هر چند وقت یکبار از ساختن یک درمان طبیعی برای رشد مو لذت می برید، گیاهان راهی طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از پوست ناهموار گرفته تا خشکی پوست سر هستند.

 

گیاهان همچنین می توانند به اهداف رشد موی شما کمک کنند! به این لیست از شش گیاه شگفت انگیزی که می توانید برای درمان رشد مو استفاده کنید، نگاهی بیندازید.

 

1. آلوئه ورا

 

آلوئه ورا که به دلیل توانایی شگفت انگیزش در کمک به رشد مو، درمان شوره سر و مرطوب نگه داشتن پوست سر به طور مناسب و متعادل شناخته شده است، یکی از آن گیاهان همه کاره است که می توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید! آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا سلول‌های مرده پوست و سبوم اضافی را که می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کند، حل می‌کند و ژل آلوئه به دلیل خواص آب‌رسانی فوق‌العاده‌اش یک مرطوب‌کننده عالی است و به بازگرداندن تعادل pH پوست سر کمک می‌کند که به رشد کمک می‌کند. آلوئه همچنین حاوی اسید سالیسیلیک است که یک آنتی بیوتیک ضد التهابی و ملایم است. به این دلایل، آلوئه ورا یکی از بهترین حامل ها برای سایر داروهای گیاهی است که باعث رشد مو می شود.

 

2. رزماری

 

رزماری غنی از ویتامین، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و یکی از محبوب ترین و موثرترین گیاهان برای سلامت پوست سر و رشد مو است. این گیاه خوشبو می تواند ریزش موی زودرس را کاهش دهد و به شما کمک کند موهای ضخیم و بلند رویاهایتان را داشته باشید. ریشه ها را تحریک می کند، پوست سر تحریک شده را تسکین می دهد، موهای شما را نرم و مرطوب می کند. اغلب به عنوان روغن استفاده می شود، چه در ترکیب با روغن زیتون یا به تنهایی، می تواند به گردش خون برای کمک به رشد کمک کند. این مزیت افزوده جلوگیری از سفیدی زودرس را نیز دارد.

 

3. جینکو بیلوبا

 

جینکو علاوه بر اینکه یکی از ستوده ترین گیاهان ضد پیری است، می تواند به عنوان یک درمان طبیعی رشد مو نیز استفاده شود. این گیاه به تحریک جریان خون و بهبود گردش خون معروف است. این می تواند به افزایش جریان خون مورد نیاز فولیکول ها برای تشویق رشد جدید در سطح ریشه کمک کند، در حالی که به بافت های شما کمک می کند تا تمام اکسیژن مورد نیاز خود را برای عملکرد صحیح دریافت کنند، بنابراین متابولیسم شما را تسریع کرده و ایمنی و رشد مو را تقویت می کند. همچنین می توان آن را به عنوان مکمل مصرف کرد و به ویژه برای افرادی که از کمبودهایی که بر فولیکول تأثیر می گذارد رنج می برند مفید است.

 

4. نعناع فلفلی

 

نعناع یکی دیگر از گیاهانی است که برای کمک به رشد پوست سر را بهبود می بخشد. این نه تنها پوست سر تحریک شده را مرطوب و تسکین می دهد، بلکه فولیکول های مو را نیز تحریک می کند. پوست سر سالم بستر رشد مو است، بنابراین گیاهانی را که صرفاً برای بهبود پوست سر به عنوان وسیله ای برای رشد کار می کنند، دست کم نگیرید. اغلب به عنوان روغنی که مستقیماً روی پوست سر استفاده می شود استفاده می شود، اما ممکن است به عنوان چای نیز مصرف شود. روغن مرطوب کننده موجود در برگ نعناع ضد قارچ و ضد التهاب است. هنگامی که روغن نعناع فلفلی روی پوست سر استفاده می شود، می تواند به التیام آسیب های شیمیایی، میکروبی یا محیطی کمک کند و در عین حال با تقویت گردش خون و تحریک فولیکول های مو، رشد را نیز تحریک می کند.

 

5. دم اسب

 

دم اسبی غنی از مواد معدنی یک راه حل طبیعی بسیار محبوب برای تقویت رشد مو و پوست سر سالم است. با تحریک رگ های خونی که اکسیژن را به فولیکول های مو می رسانند، عمل می کند. به دلیل داشتن ماده سیلیسی، به بهبود استحکام مو و همچنین استخوان ها معروف است. همچنین به کاهش شکننده شدن موها کمک می کند تا موها را حفظ کند که برای ریزش مو عالی است. می توان آن را به عنوان مکمل مصرف کرد یا در محصولی استفاده کرد که قبلاً آن را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده دارد. همچنین حاوی کورستین، فلاونوئید با قابلیت ضد حساسیت و ضد ویروسی است. اگرچه یکی از گیاهان کمتر شناخته شده است، اما در واقع یکی از پرمصرف ترین گیاهان در محصولات مو است.

 

6. اسطوخودوس

 

این گیاه پرطرفدار دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین پوست سر را از هر چیزی که مانع رشد می شود، عاری می کند. روغن اسطوخودوس گردش خون را در پوست سر تحریک می کند، رشد موهای جدید را تقویت می کند و به تعادل تولید روغن طبیعی پوست سر کمک می کند و آن را به انتخابی محبوب برای افراد با هر نوع پوست تبدیل می کند. اگر پوست سر شما دارای تعداد زیادی انگل، قارچ یا چیزهای غیر مطلوب باشد، رشد تقریبا غیرممکن خواهد بود. به عنوان یک امتیاز اضافی، روغن اسطوخودوس همچنین یک دافع حشرات طبیعی است که می تواند انگل های ناقل بیماری مانند کک، کنه، پشه و شپش سر را دفع کند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋