مهدی صمدی

مهدی صمدی

طرز تهیه کرم معطر! خامه خانگی با کره شی

طرز تهیه کرم معطر با گلاب و کره شی را معرفی می کنیم. نه تنها می توان از آن به عنوان کرم بدن استفاده کرد، بلکه می توان از آن به عنوان کرم دست یا بالم لب برای مرطوب کردن نه تنها پوست، بلکه مو نیز استفاده کرد. اسانس ها و روغن های گیاهی را به خوبی مخلوط کنید.

 

کرم معطر دست ساز برای پوست های خشک توصیه می شود!

طرز تهیه کرم معطر!  خامه خانگی با کره شی

بیایید در این فصل که نگران خشکی پوست هستید، از مرطوب کردن با کرم معطر محکم مراقبت کنیم.

 

در فصلی که خشکی پوست نگران کننده است، مراقبت از مرطوب کننده برای کل بدن اهمیت پیدا می کند. پوست خشک و پوسته پوسته ناشی از کمبود رطوبت و در نتیجه ترشح ناکافی سبوم است که به عنوان یک لایه محافظ برای پوست عمل می کند.

 

برای مراقبت از چنین پوست های خشکی، مکمل "رطوبت و روغن" مهم است. پس از آبرسانی کافی با لوسیون، روغن‌هایی مانند روغن‌ها و کرم‌ها یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت از آن خارج نشود.

 

 

کرم های مرطوب کننده موجود در بازار کمی گران تر هستند مثل کرم های ضدلک. اگر آن را در تمام بدن خود استفاده کنید، به سرعت ناپدید می شود، بنابراین آیا تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید خودتان آن را بسازید؟ با استفاده از کرم عطر دست ساز، می توانید از عطر و بوی آن لذت ببرید و در عین حال مراقبت از آن را مرطوب کنید، بنابراین می توانید از بدن و ذهن خود مراقبت کنید.

 

از این رو این بار طرز تهیه کرم معطر حاوی کره شی که برای آبرسانی پوست های خشک مفید است را معرفی می کنیم. این دستور العمل حاوی کمی گلاب فوق العاده است که می تواند برای صورت و بدن استفاده شود و هم رطوبت و هم روغن را تکمیل می کند. اسانس ها نیز در ترکیبی از اتصال "رز" خلاصه می شوند. یک کرم معطر دست ساز معتبر با رایحه ای تسکین دهنده و راحتی.

 

کرم معطر با کره شی

کرم معطر با کره شی برای احساس واقعی

 

ابتدا در مورد "کره شی" که ماده اصلی این کرم معطر است توضیح می دهم.

 

کره شی یک چربی گیاهی است که از دانه‌های درخت شی باتر به دست می‌آید. برخلاف روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا، این ماده در دمای اتاق یک ماده جامد است، بنابراین به جای روغن به آن «کره» می گویند.

 

نقطه ذوب آن 35 تا 36 درجه سانتیگراد است، بنابراین وقتی روی پوست انسان استفاده شود، در دمای بدن به آرامی ذوب شده و به بدن نفوذ می کند. این برای محافظت و مرطوب کردن پوست خشک که فاقد عملکرد مانع است بسیار مفید است.

 

*نقطه ذوب دمایی است که در آن یک جامد ذوب شده و به مایع تبدیل می شود.

 

در نیجریه و غنا که کشورهای مبدأ هستند، به نظر می رسد که رسم مراقبت از نوزادان با کره شی به عنوان محافظ UV وجود دارد. همچنین برای مراقبت های درمانی مانند روماتیسم، درد عضلانی و ریزش مو استفاده می شود.

 

 

کره شیا حاوی اولئیک اسید است. در بین اسیدهای چرب، اسید اولئیک قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارد و به سختی تبخیر می شود، بنابراین برای حفظ سلامت مو و پوست مناسب است. از آنجایی که این روغن خشک کننده است، به عنوان ماده ای برای موم مو نیز استفاده می شود زیرا بدون خیس کردن مو از آن محافظت می کند.

 

به این ترتیب، کره شی یک چربی گیاهی است که می تواند با خیال راحت در سراسر بدن استفاده شود. علاوه بر این، به عنوان یک خاصیت، دارای ویژگی پایداری در برابر فرسودگی است، بنابراین به عنوان ماده ای برای کرم آروماتیک دست ساز بسیار توصیه می شود.

 

شما می توانید از تمام بدن خود استفاده کنید! طرز تهیه کرم معطر با کره شی

بیا با شی باتر کرم معطر درست کنیم!

ابزار مواد کرم آروما با شی باتر

مواد و ابزار ساخت کرم معطر با کره شی

 

مواد و ابزار کرم عطر

* 60 میلی لیتر به عنوان کل کرم معطر ایجاد کنید

(مواد)

· کره شی 10 گرم

روغن گیاهی مورد علاقه (روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین توصیه می شود) 15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری)

گلاب 30 میلی لیتر

6 تا 12 قطره اسانس مورد علاقه شما (غلظت 0.5 تا 1 درصد)

· موم امولسیون شده خرما 3 گرم (1 قاشق چایخوری)

· موم زنبور 2 گرم (کمتر از 1 قاشق چایخوری)

(ابزار)

· ظرف خامه 50 میلی لیتر

· برچسب برچسب

· میله شیشه ای

· همزن

· کاردک لاستیکی یا چاقوی کره

دو لیوان مقاوم در برابر حرارت (مناسب برای داشتن یکی بزرگ و دیگری کوچک)

*از آنجایی که برای مخلوط کردن خامه از یک لیوان سایز بزرگ با حجم کل 60 میلی لیتر استفاده می شود، ما یک لیوان 100 میلی لیتری را پیشنهاد می کنیم که فضای زیادی داشته باشد.

 

طرز تهیه کرم معطر مواد را در لیوان بریزید

کره شی، روغن نباتی، موم امولسیون کننده خرما و موم زنبور عسل را در یک لیوان بریزید.

 

(1) کره شی، روغن نباتی، موم امولسیون کننده خرما و موم زنبور عسل را در یک لیوان مقاوم در برابر حرارت (اندازه بزرگ) قرار دهید.

 

 

 

حمام آب گرم

گلاب را در یک لیوان کوچک بریزید و همزمان با لیوان در (1) در حمام آب گرم قرار دهید.

 

(2) گلاب را در یک فنجان دیگر مقاوم در برابر حرارت (اندازه کوچک) بریزید و دو لیوان را همزمان در آب داغ گرم کنید. برای لیوان (1)، نکته این است که در حالی که به آرامی با یک میله شیشه ای هم می زنید، ذوب شود.

 

 

 

 

 

 

آماده برای جوشیدن

بخاری که به نظر می رسد آماده است، نشانه OK است

 

(3) مواد کاملاً به صورت مایع ذوب می شوند و دو لیوان تا حد داغ گرم می شوند. مراقب باشید بیش از حد گرم نشود زیرا کیفیت آن افت می کند.

 

 

لیوان

3 عدد گلاب گرم بریزید و مثل خامه تازه کاملا مخلوط کنید.

 

(4) گلاب گرم شده (2) را در سه قسمت کم کم در ظرف مقاوم در برابر حرارت (سایز بزرگ) (1) که کاملاً آب شده است بریزید. در حین ریختن از لیسک برای هم زدن استفاده کنید.

 

پس از اضافه شدن تمام گلاب، محلول ترکیب شده را کاملاً مخلوط کنید تا بافتی نرم و کرمی به دست آورید. زمان تخمینی 5 تا 10 دقیقه است. بیایید در حین لذت بردن مانند زدن خامه تازه مخلوط کنیم.

 

 

 

 

 

خامه آماده

نشانه آن است که اگر شبیه خامه فرم گرفته با گوشه های تیز باشد، خوب است

 

(5) وقتی محلول مخلوط می شود سفید شده و مانند خامه تازه پف دار می شود. اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

 

 

در ظرف خامه قرار دهید

از یک کاردک لاستیکی برای انتقال کرم معطر به ظرف بدون ضایعات استفاده کنید.

 

(6) پس از هم زدن به آرامی برای ترکیب اسانس ها، به سرعت با استفاده از یک کاردک لاستیکی به ظرف منتقل کنید. کف ظرف خامه را به آرامی بکوبید، مثل اینکه دانه های کیک را داخل ظرف انتقال دهید تا هوا خارج شود و آن را به طور مرتب در ظرف قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

(7) در نهایت، سطح را با یک کاردک لاستیکی تمیز کنید و کارتان تمام است!

درست کردن خامه

هنگامی که کرم معطر تا لبه پر شد، از یک کاردک لاستیکی برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

نکاتی برای تهیه کرم معطر

نکته کلیدی در ساخت زیبای این کرم این است که روغن های جامد (کره شی، موم زنبور عسل، موم امولسیون شده خرما) و روغن نباتی مایع را با یک میله شیشه ای به آرامی ذوب کنید در حالی که مواد را در (1) در یک حمام آب گرم ذوب کنید.

 

هنگامی که مواد جامد در حمام آب داغ قرار می گیرند، حتی اگر به نظر می رسند که ذوب شده و با روغن نباتی مایع ترکیب می شوند، ممکن است در واقع به خوبی مخلوط نشوند زیرا با روغن ها و چربی هایی که اندازه ها و خواص مولکولی متفاوتی دارند مخلوط شده اند. . اگر به این نکته دقت کنید کرم بدون جدا شدن تمیز تمام می شود.

 

نه فقط کرم بدن! نحوه استفاده از کرم معطر

این کرم را می توان در تمام بدن استفاده کرد، بنابراین در هر جایی که می خواهید برای مرطوب کردن آن استفاده کنید. این یک دستور العمل است که به خوبی مرطوب می شود، بنابراین برای مراقبت از پاشنه خشک نیز توصیه می شود. اگر بافت سنگین به نظر می رسد، ایده خوبی است که لوسیون را با کف دست خود مخلوط کنید تا قبل از استفاده نرم شود. همچنین می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده مو، کرم دور چشم و ناخن خود استفاده کنید.

 

 

درباره نسبت و اثر ترکیبات اسانس توصیه شده

کرم عطر این بار دستور تهیه با گلاب است. گلاب یک آب گل همه کاره است که برای انواع پوست مناسب است و دارای رایحه ای عالی است. بنابراین، ما 3 اسانس مجلل متصل به گل رز را انتخاب کرده‌ایم که هم از نظر عطر و هم از نظر اثر با گلاب هماهنگ می‌شوند.

 

دستور العمل های توصیه شده اسانساسانس

3 اسانس را که به خوبی با گلاب ترکیب می شوند، مخلوط کنید

 

 

 

گل رز... 2 قطره

. رز گل شمعدانی ... 2 قطره

. رز ... 2 قطره

 

 

این دستور پخت دارای غلظت 0.5 درصد است تا برای صورت نیز قابل استفاده باشد. لطفاً در محدوده 0.5٪ تا 1٪ (6 قطره تا 12 قطره) را به دلخواه تنظیم کنید. در ابتدا، اگر تنظیمات را پس از تایید عطر با ترکیب طبق دستور انجام دهید، تنظیم ترکیب به دلخواه آسان تر خواهد بود.

شما می توانید تا 12 قطره در مجموع (غلظت 1٪) ترتیب و مخلوط کنید. با توجه به سازگاری رایحه و اثر بخشی، می توانید کرم اصلی خود را با تنظیم تعداد قطره ها بسازید.

 

در زیر توضیحی در مورد اثرات و کارایی اسانس های دستوری ارائه شده است.

 

چوب رز (نام علمی Anibas rosaeodora)

اسانسی است که از آوند چوبی درخت بزرگی از خانواده Camphoraceae استخراج می شود که طول آن نزدیک به 40 متر است. این نام از این واقعیت ناشی می شود که بوی گل رز می دهد و از دیرباز به دلیل عطر آن ارزش زیادی داشته و به عنوان ماده ای برای کنده کاری هایی مانند دسته چاقوهای گران قیمت استفاده می شود. بومی آمازون است و بومیان آن را به عنوان گیاهی که در برابر بیماری های مختلف «از گردن به بالا» مانند «سر و گلو» مؤثر است گرامی می داشتند.

 

علاوه بر درمان سردرد، گلودرد و جلوگیری از عفونت، معنای متعادل کردن احساسات شما را نیز دارد. با وجود اینکه "رایحه گل رز" دارد، اما رایحه ای با طراوت دارد که برای لحظه ای حس طراوت را به بینی شما می بخشد و مشخصه آن بویی است که بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت مورد پسند است. این یک اسانس بسیار آسان برای استفاده و بدون منع مصرف است که از بسیاری جهات متعادل می شود. * موارد منع مصرف: ندارد

 

گل شمعدانی (نام علمی Pelargonium graveolens roseum)

حتی با همان شمعدانی، "رایحه ای شیرین و با طراوت مانند گل رز" مشخص می شود. اساساً این روغن اسانسی است که برای پوست ملایم است و از دیرباز برای درمان اگزمای خشک استفاده می شده است. برای مراقبت از صورت بسیار مفید است و برای متعادل کردن هورمون ها عمل می کند، بنابراین رایحه و اثر آن در بین خانم ها بسیار محبوب است. اثر اسکار ایجاد می کند و در صورت وجود زخم بر روی پوست، باعث شکل گیری زیبایی و بهبود زخم می شود، بنابراین می توان انتظار داشت که سلامت پوست آسیب دیده را بازگرداند.

 

* موارد منع مصرف: به دلیل عملکرد هورمون مانند آن، در صورت بارداری تا 4 ماهگی و یا ابتلا به سرطان وابسته به هورمون (سرطان تخمدان، سرطان سینه و ...) بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. این بستگی به دفعات و غلظت مصرف دارد، بنابراین لطفاً قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید. در موارد نادر، افراد ممکن است دچار درماتیت شوند. اگر پوست حساس یا آلرژی دارید، توصیه می کنیم قبل از استفاده یک تست پچ انجام دهید.

 

گل رز (نام علمی: Rosa damascena)

گل رز اسانسی است که به درمان انواع مشکلات منحصر به فرد زنان کمک می کند. رایحه نجیب خوشبو نیز با «رایحه ملکه» مقایسه می شود. همچنین به زنان گفته می شود که سلامت رحم، خلق و خوی آنها را کنترل می کند. گل رز برای متعادل کردن افسردگی و احساسات زنان از آن نقطه نظر بسیار مفید است. برای انواع پوست مناسب است و برای تقویت مویرگ ها عمل می کند، بنابراین ماساژ دادن آن به تقویت گردش خون نیز کمک می کند.

 

بسیاری از مردم نمی دانند که گل رز یک داروی گیاهی است. از آنجایی که روی کبد اثر می‌گذارد، باعث احیای کبد و کمک به مراقبت می‌شود که منجر به سفید شدن و زیبایی پوست می‌شود. این اساسا یک اسانس ملایم با تحریک کمتر است که می تواند برای نوزادان استفاده شود. از آنجایی که رایحه قوی است، توصیه می کنیم با مقدار کمی ترکیب از آن لذت ببرید.

 

* موارد منع مصرف: گفته می شود موادی با اثرات هورمونی به عنوان مواد تشکیل دهنده وجود ندارد، اما بهتر است در مصرف آن تا ماه چهارم بارداری دقت شود.

 

اقدامات احتیاطی برای لوازم آرایشی با عطر دست ساز

لوازم آرایشی معطر ساخته شده توسط خودتان چیزی است که شما با مسئولیت خود درست می کنید و از آن لذت می برید، درست مانند آشپزی. برای اینکه از ساخت لوازم آرایشی معطر با خیال راحت لذت ببرید،"طرز تهیه لوازم آرایشی معطر و اقدامات احتیاطی"توصیه می کنیم ابتدا مقاله را مطالعه کنید.

 

مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی با رایحه دست ساز مواد طبیعی هستند و اصولاً مواد آرایشی روی پوست ملایم هستند اما ممکن است با پوست همه مناسب نباشند. اگر آلرژی دارید، پوست حساس دارید یا نگران هر گونه مشکلی هستید، حتما قبل از استفاده یک تست پچ انجام دهید.

 

*پچ تست آزمایشی است که در آن مقدار کمی از مواد مورد آزمایش به داخل بازو و غیره زده می شود و بررسی می شود که آیا واکنشی مانند راش قرمز وجود دارد یا خیر. 1 قطره اسانس را با 1 قاشق چایخوری آب رقیق کرده و روی پوست بمالید. سایر مواد باید مستقیماً همانطور که هستند اعمال شوند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋