مهدی صمدی

مهدی صمدی

اصول اولیه مرطوب کردن پوست مستعد آکنه

در ادامه شما را با انواع لوازم آرایشی مرطوب کننده (مرطوب کننده ها)، نحوه انتخاب، ترکیبات توصیه شده، روش های مراقبت از پوست و سایر موارد

مهم برای مراقبت از پوست مرطوب کننده برای پوست های مستعد آکنه آشنا می کنیم.

مراقبت از پوست برای پوست آکنه ای چیست؟

گفته می شود که آکنه نمادی از بلوغ است زیرا به طور ناگهانی از دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستانی شروع به افزایش می کند درست مثل چین و چروک دور چشم که نشانه شروع میانسالگی است و شما باید از ماسک دور چشم برای این مشکل استفاده کنید، اما افراد زیادی در دهه 20 و 30 زندگی خود از آکنه و جوش رنج می برند. آکنه بعد از بلوغ گاهی اوقات به عنوان آکنه بزرگسالان شناخته می شود و معمولاً مشکلات پوستی متعددی مانند اسکار آکنه، قرمزی، منافذ آشکار و خشکی دارد.

 

آکنه اغلب توسط سبوم ایجاد می شود زیرا اغلب در دوران بلوغ و زمانی که سبوم فراوان است تجربه می شود، اما ترشح بیش از حد سبوم تنها علت آن نیست. عوامل مختلفی مانند سن، تعادل هورمونی، استرس، اختلال در عادات غذایی و عادات خواب، مراقبت های نادرست از پوست و ... به صورت پیچیده بر روی پوست تأثیر می گذارد. در اثر این عوامل، گردش پوست مختل می شود و منافذ پوست با کراتین قدیمی و ترشح بیش از حد سبوم مسدود می شود.

 

 

اصول مراقبت از پوست

 

پاکسازی (پوست خود را تمیز نگه دارید. آلودگی هایی مانند عرق، سبوم، گرد و غبار و غیره را روی پوست خود بشویید.

پوست خود را تمیز

نگه دارید

آلودگی های روی پوست خود مانند عرق، سبوم و گرد و غبار را کاملا بشویید.

مرطوب کننده (از پوست در برابر خشکی و تحریک محافظت می کند. با تنظیم تعادل آب و روغن، حالت مرطوب و سالم را حفظ می کند.

از پوست در برابر خشکی و تحریک

محافظت می کند

با حفظ تعادل آب و روغن، حالت مرطوب و سالم را حفظ می کند.

محافظ نور (از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. اشعه UV را به خوبی مسدود می کند و از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی محافظت می کند.

 

از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید

اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند و از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.

آرایش (از پوست خود محافظت کنید و آن را زیبا کنید. پوست خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش و خشکی محافظت کنید. به آرامی مشکلات پوستی مختلف را بپوشانید و ظاهری زیبا و جذاب ایجاد کنید.

از پوست خود محافظت کنید و

آن را زیبا کنید

از پوست خود در برابر اشعه UV و خشکی محافظت کنید. به آرامی نگرانی های مختلف پوست را پوشش می دهد و منجر به تاثیری زیبا و جذاب می شود.

پاک کننده: عامل پاک کننده (پاک کننده آرایش)، پاک کننده صورت (صابون)

مرطوب کننده: لوسیون، ژل، لوسیون شیری، کرم و غیره

سایه: عامل ضد آفتاب (ضدآفتاب)

آرایش: پایه آرایش، کانسیلر، فونداسیون، رنگ گونه، رژ لب، و غیره.

 

هنگامی که صحبت از مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه به میان می آید، مهم است که محیطی برای پوست ایجاد کنید که در برابر آکنه مقاوم باشد. پوست خود را تمیز نگه دارید، پوست مستعد آکنه را مرطوب کنید و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید.

 

مراقبت از پوست مرطوب کننده برای پوست آکنه ای چیست؟

به منظور پیشگیری یا بهبود پوست مستعد آکنه، استفاده از مراقبت های پوستی مرطوب کننده برای نزدیک شدن به سه عامل ایجاد کننده آکنه مهم است: باکتری های آکنه، سبوم، و منافذ مسدود شده و ایجاد محیطی برای پوست که بروز آکنه را دشوار می کند. . am

ارگانیک. آلی

کلماتی مانند ارگانیک، بدون افزودنی و طبیعی دارای تصویری ملایم برای پوست هستند و ممکن است برای پوست های حساس یا مستعد آکنه در نظر گرفته شود. ارگانیک به معنای مواد آلی است، بنابراین بسیاری از لوازم آرایشی حاوی موادی هستند که از گیاهان ارگانیک رشد کرده (عصاره های گیاهی) به دست می آیند. علاوه بر این، هیچ استاندارد یا تعریفی برای لوازم آرایشی بدون افزودنی و لوازم آرایشی طبیعی وجود ندارد و معنی برای هر سازنده، برند و محصول متفاوت است. در مورد لوازم آرایشی طبیعی به نظر می رسد که لوازم آرایشی بسیاری وجود دارند که مواد طبیعی را به عنوان مواد اصلی تشکیل می دهند. در هر صورت باید بررسی کرد و قضاوت کرد که آیا لوازم آرایشی برای شما مناسب هستند بدون اینکه تحت تاثیر تصویر قرار بگیرند.

عطر

این یک اصطلاح عمومی برای موادی است که برای خوشبو کردن مواد آرایشی با هم مخلوط می شوند. بنابراین، مواردی وجود دارد که چندین ماده با هم مخلوط می شوند یا مواد خاصی را نمی توان شناسایی کرد. اگر پوست حساس یا پوست مستعد آکنه دارید که عملکرد سد پوستی ضعیفی دارد، مراقب باشید، زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

روغن معدنی

ترکیبات معمولی شامل وازلین و روغن معدنی است. در گذشته از روغن معدنی کم خلوص در لوازم آرایشی استفاده می شد و مشکل این بود که این ناخالصی ها روی پوست اثر نامطلوب می گذاشت. در حال حاضر فقط از مواد بسیار تصفیه شده استفاده می شود.

الکل

الکل (اتانول، اتیل الکل)، عطرها و روغن های معدنی موادی هستند که افراد با پوست حساس یا مستعد آکنه تمایل دارند از آنها اجتناب کنند. الکل در لوازم آرایشی برای سفت کردن منافذ، ایجاد حس طراوت و حل کردن مواد مختلف استفاده می شود. این ماده ای است که سال هاست به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و اعتقاد بر این است که در مقادیر کم بر روی پوست های حساس یا مستعد آکنه تأثیر منفی نمی گذارد، مگر برای کسانی که به الکل حساسیت دارند. همچنین موادی با نام های مشابه مانند بهنیل الکل و فنوکسی اتانول وجود دارد، اما این مواد کاملاً متفاوت از الکل هستند.

اگر می‌دانید کدام مواد برای پوست شما مناسب نیستند، فهرست کامل مواد موجود در جعبه یا ظرف لوازم آرایشی را بررسی کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیبی از مواد مختلف تشکیل شده اند، بنابراین لزوماً خوب یا بد نیستند فقط به این دلیل که حاوی مواد خاصی هستند یا نه. به جای قضاوت در مورد مواد تشکیل دهنده بر اساس تصویر کلمات روی برچسب یا اجتناب از برخی مواد بدون دلیل، لوازم آرایشی متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوست مستعد آکنه دارید، ابتدا با یک نمونه، تستر یا مجموعه آزمایشی بررسی کنید که آیا پوست شما مناسب است یا خیر.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋