مهدی صمدی

مهدی صمدی

آیا از ترتیب مراقبت از پوست آگاه هستید؟

بعد از شستن صورت در صبح و بعد از حمام، مراقبت از پوست یک عادت روزانه برای خانم ها است. هنگامی که وضعیت پوست شما بهبود یابد، خلق و خوی شما نیز بهتر می شود و می توانید روز خود را به راحتی سپری کنید.

 

در مراقبت از پوست اقلام مختلفی مانند لوسیون، لوسیون شیری، سرم و کرم ، ماسک دور چشم و ...  وجود دارد، اما آیا می دانید از کدام اقلام و به چه ترتیبی استفاده کنید؟ در این مقاله به معرفی ترتیب صحیح مراقبت از پوست و موارد توصیه شده می پردازیم.

 

ترتیب مراقبت از پوست را بررسی کنید و پوستی زیبا را هدف بگیرید!

 

وقتی از پوست خود مراقبت می کنید، آیا از ترتیب مراقبت از پوست آگاه هستید؟ اگر به ترتیب از پوست خود مراقبت نکنید، تأثیر مراقبت از پوست نصف می شود. با توجه به نظم، اقلام مراقبت از پوست راحت تر با پوست شما ترکیب می شوند و به پوست شما رطوبت و استحکام می بخشند.

 

اقلام مراقبت از پوست انواع مختلفی دارند، مانند اقلامی که رطوبت زیادی دارند و اقلامی که چربی زیادی دارند. کلید مراقبت از پوست این است که با اقلامی که حاوی رطوبت زیادی هستند شروع کنید و برای جلوگیری از خروج رطوبت از اقلامی که حاوی روغن زیادی هستند، پایان دهید.

هدف از مراقبت از پوست در صبح و شب متفاوت است

هدف از مراقبت از پوست در صبح و شب متفاوت است. برای انجام صحیح مراقبت از پوست، بیایید روش مراقبتی را که برای هر هدف مناسب است، درک کنیم.

 

صبح، عرق، سبوم و کثیفی ترشح شده در هنگام خواب به صورت شما می چسبد، پس حتما صورت خود را با یک پاک کننده کاملا بشویید. بعد از شستن صورت، به نوبت از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید و از لوسیون با بیشترین رطوبت شروع کنید و در نهایت برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و مراقبت از پوست صبحگاهی شما کامل می شود.

 

در شب، برای از بین بردن کرم ضد آفتاب، لکه های سبوم و آرایش، آن را کاملا تمیز کنید. پس از شستن صورت، مانند صبح، با وسایلی با رطوبت زیاد شروع کنید. علاوه بر این، توصیه می شود از کرم شب یا سایر لوازم مراقبتی برای تزئین استفاده کنید تا به پوست خود در برابر آسیب هایی مانند اشعه ماوراء بنفش و گرده ها استراحت دهید.

مراقب باش! چنین مراقبتی NG است

برای مراقبت از پوست، شستن صورت برای از بین بردن آلودگی مهم است، اما هنگام شستن صورت نباید پوست خود را مالش دهید. همچنین هنگام استفاده از لوازم مراقبت از پوست مانند لوسیون یا لوسیون شیری، از مالیدن مکرر آن روی پوست خودداری کنید. اگر پوست خود را مالش دهید، اصطکاک به پوست شما آسیب می رساند. هنگام شستن صورت، مطمئن شوید که بدون مالش پوست، کف ایجاد کنید و از پرس دستی برای استفاده از لوسیون استفاده کنید.

 

هنگام استفاده از ماسک برای تب یونجه، اصطکاک روی پوست ایجاد می شود. داخل ماسک گرفتگی می‌کند و باکتری‌ها رشد می‌کنند و پس از برداشتن ماسک، رطوبت آن تبخیر شده و پوست خشک می‌شود که می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند. پوست خود را به خوبی مرطوب کنید و در برابر زبری پوست اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

 

 [صبح] ترتیب مراقبت از پوست چگونه است؟

ترتیب برای مراقبت مناسب از پوست مهم است. در اینجا نحوه انجام روتین مراقبت از پوست صبحگاهی آمده است.

شستشوی صورت

شستن صورت در صبح برای شستن سبوم و عرق ترشح شده در هنگام خواب و همچنین آلودگی های چسبیده به رختخواب شما انجام می شود. شما نمی توانید کثیفی را با آب پاک کنید، بنابراین از پاک کننده صورت استفاده کنید. مهم است که پاک کننده را به خوبی کف کنید و آن را به آرامی بدون مالش پوست بشویید. همچنین هنگام آبکشی به جای آب داغ با آب ولرم بشویید تا چربی بیش از حد از روی پوستتان پاک نشود.

تقویت کننده (مایع معرفی)

تقویت کننده وسیله ای است که لوازم آرایشی مورد استفاده را بعد از این بیشتر آشنا می کند. اگر از آن استفاده نکنید مشکلی وجود ندارد، اما اگر نگران خشکی پوست هستید، ممکن است بخواهید از یک تقویت کننده برای بهبود نفوذ مواد آرایشی (تا لایه شاخی) استفاده کنید.

لوسیون

بعد از شستن صورت یا استفاده از تقویت کننده با لوسیون مرطوب کنید. هنگامی که پوست خشک است، عملکرد سد کاهش می یابد و احتمال بروز مشکلات پوستی بیشتر می شود. با مرطوب کردن کامل با لوسیون و جلوگیری از خشکی، می توانید عملکرد مانع پوست خود را حفظ کرده و آن را نرم و خوش بافت نگه دارید.

سرم

سرم ها با موادی به طور خاص برای مشکلات پوستی فرموله شده اند، بنابراین استفاده از آنها با توجه به مشکلات پوستی شما موثر است. همچنین اگر از پک صورت یا روغن زیبایی استفاده می کنید، در این زمان از آن استفاده کنید. سرم ماده ای است که روغن کمتری نسبت به لوسیون شیری دارد، بنابراین قبل از لوسیون شیری از آن استفاده کنید.

لوسیون/کرم شیری

لوسیون ها و کرم های شیری نقش پوشاندن پوست را دارند تا از تبخیر رطوبت جلوگیری کنند. لوسیون شیری به تنهایی مشکلی ندارد، اما در صورت استفاده از کرم، قدرت مرطوب کنندگی آن را افزایش می دهد، بنابراین اگر نگران خشکی آن هستید، توصیه می کنیم از لوسیون شیری و کرم با هم استفاده کنید. هنگام استفاده با هم، سعی کنید کرم را بعد از لوسیون شیری استفاده کنید.

ضد آفتاب

در پایان مراقبت از پوست صبح خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آسیب به پوست شود، بنابراین لازم است اقدامات مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش انجام شود. حتی اگر در داخل خانه هستید، اشعه ماوراء بنفش می تواند وارد پنجره ها شود، بنابراین حتی اگر بیرون نمی روید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. هنگام انتخاب یک ضد آفتاب، ایده خوبی است که مقدار SPF و مقدار PA را بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که مناسب فصل و صحنه استفاده باشد.

 

[شب] ترتیب مراقبت از پوست چگونه است؟

اگر مقدار لوسیون خیلی کم باشد، هنگام استفاده از آن با دست یا پنبه، اصطکاک روی پوست ایجاد می شود که می تواند باعث مشکلات پوستی شود. بهتر است بیشتر از مقدار مناسب استفاده کنید تا پوست خود را کاملا مرطوب کنید.

لوسیون شیری، کرم، سرم

لوسیون ها و کرم های شیری به پوست روغن اضافه می کنند و روی آن را می پوشانند تا رطوبت از بین نرود. اسانس وسیله ای برای مراقبت از مشکلات پوستی است. اگر نگران خشکی هستید، می توانید از کرم بعد از لوسیون شیری برای آبرسانی بیشتر استفاده کنید. توصیه می شود که این سرم برای مشکلات پوستی مانند لک و چین و چروک مناسب باشد.

 

کرم سیکا یکی از اقلام محبوبی است که از خشن شدن پوست و حالت دادن به پوست جلوگیری می کند. افرادی که از پوست زبر رنج می برند باید آن را امتحان کنند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋