مهدی صمدی

مهدی صمدی

شامپو مراقبت از پوست سر چیست؟

شامپوهایی با نام «اسکالپ» در اینترنت و داروخانه ها بسیار رایج شده است. اسکالپ کلمه ای است که در زبان انگلیسی به معنای پوست سر است. همانطور که از نام آن پیداست، این شامپو برای پوست سر ساخته شده است. شامپو پوست سر چیست و استفاده از آن چه فوایدی دارد؟ از این به بعد به تفصیل معرفیش میکنم.

 

شامپو مراقبت از پوست سر چیست؟

شامپو پوست سر شامپویی است که با در نظر گرفتن پوست سر ساخته می شود. علاوه بر نقش «تمیز کردن = شستن مو و پوست سر» که اساس شامپو است، دارای عملکرد «سلامت نگه داشتن پوست سر» است.

 

شامپوهای پوست سر به گونه ای طراحی شده اند که با از بین بردن کثیفی، مرطوب نگه داشتن پوست سر و نرم نگه داشتن پوست سر، پوست سر را سالم نگه می دارند. اگر می خواهید موهای خود را برای مدت طولانی شاداب نگه دارید، خاک (پوست سر) محل رشد موهایتان را با شامپوی مخصوص پوست سر آماده کنید.

 

ارتباط بین مراقبت از پوست سر و اقدامات در برابر نازک شدن مو

در پوست سر ما، سلول هایی به نام سلول های ماتریکس مو، مواد مغذی را دریافت می کنند و تقسیم سلولی را تکرار می کنند تا دائماً مو تولید کنند.

اگر پوست سر در حالت سالم باشد، چرخه تولید مو (چرخه مو) به طور طبیعی طی می شود و موهای قوی و محکم رشد می کنند. اما اگر وضعیت پوست سر (محیط پوست سر) به دلیل کثیفی، گرفتگی سبوم یا خشکی پوست سر بدتر شود، نه تنها مشکلات ناخوشایندی مانند خارش، اگزما و شوره سر ایجاد می شود، بلکه چرخه مو نیز مختل می شود. باعث ریزش مو می شود. اغلب بدون رشد می ریزد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن است در نهایت منجر به نازک شدن موها شود. به عبارت دیگر سلامت پوست سر تاثیر زیادی در سرنوشت موهایی که از این پس می رویند دارد.

نحوه انتخاب شامپو مراقبت از پوست سر

هنگام انتخاب شامپوی مراقبت از پوست سر که محیط پوست سر را تنظیم می کند، از چه معیارهایی استفاده کنم؟ ما به معرفی ویژگی های شامپوی مراقبت از پوست سر می پردازیم که باید از بین دو نکته انتخاب کنید.

 

اگر برای ایمنی ارزش قائل هستید، محصولی را انتخاب کنید که تمام مواد تشکیل دهنده را فهرست کند.

لوازم آرایشی طبق قانون موظف به نمایش تمام مواد تشکیل دهنده هستند، اما محصولاتی که به عنوان شبه دارو تایید شده اند لازم نیست همه آنها را به نمایش بگذارند. اگر به ایمنی فکر می کنید، توصیه می کنیم شامپوی مراقبت از پوست سر را در نظر بگیرید که تمام مواد را تا حد امکان نمایش دهد. محصولاتی هستند که با توجه به انواع پوست مانند پوست خشک / پوست چرب / پوست حساس تولید می شوند، بنابراین مناسب شما را انتخاب کنید.

اگر می خواهید نتیجه بگیرید، شامپوی دارویی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید با شامپوی پوست سر تاثیر بیشتری داشته باشید، توصیه می کنیم شامپوی "دارویی = شبه دارویی" را انتخاب کنید.

شبه داروها محصولاتی هستند که بین مواد دارویی و آرایشی قرار می گیرند، حاوی مواد موثره ای هستند که انتظار می رود اثر خاصی داشته باشند و مورد تایید وزارت بهداشت، کار و رفاه هستند. ترکیبات فعالی که می توان انتظار داشت اثرات بیشتری در مراقبت از پوست سر داشته باشد، مانند "حفظ پوست سر و موی سالم"، "حفظ محیط سالم پوست سر"، "حفظ پوست نرم"، "از بین بردن متوسط ​​آلودگی ها" و "جلوگیری از شوره سر". و خارش.» مرکب است.

[مواد اصلی فعال]

جلوگیری از شوره سر و خارش … پیروکتون اولامین، اسید سالیسیلیک

جلوگیری از زبری پوست... دی پتاسیم گلیسیریزینات، آلانتوئین، DL-α توکوفرول استات

نکات هنگام استفاده از شامپو مراقبت از پوست سر

برای استفاده موثرتر از شامپو مراقبت از پوست سر، دو نکته را باید در نظر داشته باشید. همه چیز در مورد آن چیزی است که شما می توانید فوراً به آن عمل کنید، پس بیایید امروز آن را به اجرا در آوریم.

 

ماساژ پوست سر انجام دهید

قبل از شامپو زدن، پوست سر خود را ماساژ دهید تا گردش خون بهبود یابد. ماساژ بیش از حد زمانی که پوست سر خیس است ممکن است باعث آسیب به پوست سر شود. قبل از خیس کردن موها، از نوک انگشتان خود برای مدت کوتاهی به آرامی و بدون اینکه ناخن های خود را بچسبانید فشار دهید.

 

درباره روش های موثر ماساژ پوست سر بیشتر بدانید

 

در ترکیب با درمان ها و نرم کننده ها استفاده کنید

شامپوی پوست سر با مواد شوینده بالا ممکن است بسته به مواد تشکیل دهنده، پوست سر را خشک کرده یا به موها آسیب برساند. بنابراین توصیه می شود از یک درمان یا نرم کننده برای نفوذ مواد به داخل مو و ترمیم آن و یا برای تامین رطوبت استفاده کنید.

با شامپو مراقبت از پوست سر، پوست سر سالمی داشته باشید

شامپو مراقبت از پوست سر به حفظ سلامت پوست سر و حفظ سلامت مو در آینده کمک می کند. برای کسانی که در حال حاضر نگران موهای خود هستند، اما همچنین برای کسانی که هنوز آن را احساس نکرده اند، چرا سعی نکنید در اسرع وقت از آن برای آمادگی برای آینده استفاده کنید؟ لطفا به مطالب معرفی شده مراجعه کنید و شامپوی مراقبت از پوست سر را متناسب با شرایط پوست سر خود انتخاب کنید. با ترکیب ماساژ پوست سر و استفاده از سایر موارد مراقبت از مو موثرتر خواهد بود. بیایید با استفاده موثر از شامپو مراقبت از پوست سر، پوست سر سالمی داشته باشیم.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋