مهدی صمدی

مهدی صمدی

چگونه روغن صورت خود را برای حداکثر فواید پاکسازی کنیم؟

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، جستجو برای یک روش بهتر پاک کننده پوست هرگز پایانی ندارد. اینطور نیست؟ پاکسازی روغن می تواند راه حل یک مرحله ای شما باشد. غافلگیر شدن؟

 

بر خلاف روش معمول پاکسازی صورت، روش پاکسازی با روغن یک روش طبیعی تر مراقبت از پوست است. شما می توانید بدون از بین بردن چربی های طبیعی صورت خود را تمیز کنید و با استفاده از روش پاکسازی روغن به پوستی شفاف و متعادل برسید.

 

برای اطلاع از مزایای روش پاکسازی روغن، نحوه عملکرد و نحوه انتخاب روغن پاک کننده مناسب با نوع پوست خود، به پایین صفحه بروید.

 

ایده اصلی استفاده از روغن ها برای پاکسازی پوست، تغذیه و درمان پوست و متعادل کردن چربی آن به طور طبیعی است. می‌توانید از پاک‌کننده‌های مبتنی بر روغن برای پاک کردن آرایش، تسکین پوست تحریک‌شده، کنترل جوش‌ها و غیره استفاده کنید. روغن‌های پاک‌کننده حاوی مواد مرطوب‌کننده هستند که آبرسانی پوست شما را افزایش داده و اثر تسکین‌دهنده‌ای به جای می‌گذارند.

 

بهترین بخش پاک کننده های روغنی است، برخلاف صابون یا پاک کننده های شوینده، به چربی های طبیعی پوست شما آسیب نمی رساند. همچنین از باکتری های خوبی که روی پوست شما رشد می کنند برای مبارزه با آکنه یا سایر عفونت ها محافظت می کند. بسیاری از برندهای معروف مراقبت از پوست، پاک کننده های مبتنی بر روغن را به شما کمک می کنند تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

 

روغن چگونه پوست شما را پاک می کند؟

خوب، روغن روغن را حل می کند. به عبارت ساده، بهترین راه حل کردن روغن استفاده از روغن های دیگر است.

 

تمیز کردن پوست با روغن مناسب جایگزین چربی کثیف و چربی اضافی روی صورت شما می شود. منافذ مسدود شده شما را تمیز می کند، سلول های مرده پوست، آلاینده ها، تجمع مواد آرایشی و غیره را از بین می برد.

 

پاک کننده های مبتنی بر روغن دارای خواص درمانی نیز هستند که پوست شما را تغذیه و محافظت می کنند. بر خلاف پاک کننده های سنتی که ممکن است پوست شما را تحریک کنند، پاک کننده های روغنی برای پوست شما ملایم هستند. آنها در داخل پوست شما آبرسانی می کنند.

 

روش پاکسازی روغن می تواند به شما در مقابله با مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، جوش های سرسیاه، آکنه و غیره کمک کند.

 

چگونه یک روغن پاک کننده برای پوست خود انتخاب کنیم؟

شما می توانید یک پاک کننده روغن پیش مخلوط را از بازار خریداری کنید یا انتخاب کنید که روغن پاک کننده خود را با مخلوط کردن انواع مختلف روغن بسازید.

 

پاک کننده های روغنی مخلوط شده به راحتی در هر سوپرمارکت یا فروشگاه زیبایی در دسترس هستند.

 

می توانید آنها را به صورت آنلاین نیز پیدا کنید. به یاد داشته باشید که پاک کننده ای را بخرید که مناسب نوع پوست شما باشد. اگر مستعد آکنه هستید، پاک کننده های غیر کومدون زا را انتخاب کنید.

 

اگر می خواهید به تنهایی یک روغن پاک کننده تهیه کنید، هر روغن مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید. روغن کرچک [1] و روغن زیتون دو گزینه عالی هستند که بیشتر در نسبت 1:1 استفاده می شوند.

 

حتی می توانید از روغن های ضروری برای پاکسازی پوست خود با روغن استفاده کنید. اما مطمئن شوید که قبل از استفاده از آن روی صورت خود آن را با روغن حامل مخلوط کنید.

 

روغن کرچک برای انواع پوست مناسب است و مانند یک پاک کننده قابض عمل می کند، در حالی که روغن زیتون به عنوان یک عامل آبرسان عمل می کند. همچنین می توانید روغن جوجوبا [2]، روغن آووکادو، روغن آفتابگردان، روغن آرگان روغن هسته انگور را برای پاکسازی پوست خود انتخاب کنید. دانه انگور برای افرادی که پوست چرب دارند عالی عمل می کند.

 

بهترین روغن پاک کننده برای نوع پوست شما کدام است؟

1. روغن هایی برای پوست های مستعد آکنه و چرب:

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، می توانید از روغن جوجوبا و روغن کرچک استفاده کنید. جوجوبا به دلیل خاصیت کاهش آکنه شناخته شده است. اگر پوست چرب دارید، روغن نعناع نیز می تواند عالی عمل کند.

 

2. روغن برای پوست خشک:

روغن زیتون دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای آبرسانی پوست شما مفید است [3]. اگر پوست خشکی دارید، از مخلوط روغن زیتون و روغن کرچک استفاده کنید.

 

3. روغن برای پوست معمولی:

روغن هسته زردآلو برای پوست های معمولی بهترین است.

 

 

از خرید روغن های معطر برای پاکسازی خالص استفاده نکنید، زیرا عطرهای مصنوعی می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند.

 

چگونه روغن صورت خود را پاکسازی کنیم؟

قبل از شروع روش پاکسازی روغن، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید تا مشخص شود آیا به هر یک از روغن ها حساسیت دارید یا خیر. همچنین مقدار روغن های مورد استفاده و نوع مناسب پوست خود را بدانید.

 

روش اصلی تمیز کردن روغن:

مرحله 1 - 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن را روی کف دست خود بریزید. اگر پوست خشکی دارید، از ½ قاشق چایخوری روغن زیتون و کرچک استفاده کنید. اگر پوست مستعد آکنه دارید، نصف قاشق چایخوری جوجوبا و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله 2 - آن را روی صورت خود بمالید. به مدت 2 دقیقه با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا روغن داخل پوست شما نفوذ کند.

 

مرحله 3 - روغن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

 

مرحله 4 - صورت خود را با یک حوله به آرامی خشک کنید.

 

مرحله 5 - از مرطوب کننده استفاده کنید.

روش تمیز کردن روغن کره ای:

مرحله 1 - 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن را روی کف دست خود بریزید.

 

مرحله 2 - آن را روی صورت خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان خود به مدت 2 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

 

مرحله 3 - روغن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

 

مرحله 4 - صورت خود را با شستشوی ملایم صورت بشویید.

 

مرحله 5 - صورت خود را با یک حوله به آرامی خشک کنید.

 

مرحله 6 - از مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

 

روش پاکسازی روغن منجر به بروز آکنه می شود

 

پاک کننده های روغنی باعث بروز آکنه نمی شوند. همه ما روغن های طبیعی در پوست شما برای رطوبت رسانی داریم. درست است که سبوم اضافی منجر به آکنه می شود. اما روش پاکسازی روغن، چربی های پوست شما را متعادل می کند.

 

پوست بدون چربی برابر با پوست تمیز است

 

در حالی که پاکسازی طبیعی صورت برای تمیز کردن کثیفی ها و حذف سلول های مرده پوست انجام می شود، همچنین باید بتواند تعادل طبیعی چربی را در پوست شما حفظ کند. خشک کردن پوست در فرآیند پاکسازی سالم نیست.

 

این روش برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست

 

اگر پوست چرب دارید و سعی می کنید هر طور شده آن را خشک کنید، اشتباه می کنید. حفظ تعادل باید انگیزه شما باشد. مقدار کمی روغن پاک کننده ممکن است برای حفظ تعادل روغن مناسب برای شما مفید باشد.

 

مزایای روش پاکسازی روغن

1. تولید چربی در پوست شما را متعادل می کند.

 

2. آرایش شما را به آرامی و بدون آسیب رساندن پاک می کند.

 

3. آلودگی ها، ناخالصی ها و سبوم اضافی صورت شما را پاک می کند.

 

4. می تواند منافذ پوست شما را تمیز کرده و آنها را باز کند.

 

5. پوست شما را هیدراته، لطیف و نرم می کند.

 

6. می توان آن را در کنار سایر پاک کننده ها بدون مشکل استفاده کرد.

 

روش پاکسازی روغن چقدر طول می کشد تا کار کند؟

پوست شما به زمان نیاز دارد تا با فرآیند پاکسازی روغن سازگار شود. حداقل 2 تا 3 هفته صبر کنید تا نتایج قابل مشاهده را ببینید. در صورت تحریک پوست، پاکسازی روغن را متوقف کنید.

 

هر چند وقت یکبار باید روغن را پاک کنید؟

فقط یک بار در روز باید روغن را پاک کنید. قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام دهید. به این ترتیب پوست شما زمان کافی برای آبرسانی و مرطوب شدن خواهد داشت. در صبح، پوست شما احساس لطافت می کند.

 

آیا روغن پاک کننده بهتر از آب میسلار است؟

برخلاف تونرها یا سرم های پاک کننده معمولی، میسلار واتر برای پوست شما ملایم تر و بدون دردسر است. روغن پاک کننده نیز ملایم است، اما اگر مشکلات چشمی حساس دارید، میسلار واتر برای شما عالی است. به چشم شما آسیب نمی رساند و آرایش را به راحتی پاک نمی کند.

 

آیا پاکسازی روغن باعث جوش می شود؟

پاکسازی روغن معمولاً باعث بروز آکنه نمی شود. اما از آنجایی که پوست شما کمی زمان می برد تا با روش پاکسازی روغن سازگار شود، ممکن است کمی احساس خفیف داشته باشید. اما، این بی ضرر است. در صورتی که متوجه افزایش جوش‌های پوستی خود شدید، حتی پس از چند هفته پاک‌سازی روغن، برای تشدید بیشتر آن را متوقف کنید.

 

بسته بندی

 

پاکسازی با روغن یکی از روش های طبیعی برای پاکسازی صورت بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست است. شما می توانید با از بین بردن سلول های مرده پوست، هر گونه تجمع محصول و آلاینده ها، روغن کثیف را با روغن خوب پاک کنید. می‌توانید یک پاک‌کننده روغن از پیش مخلوط بخرید یا با مخلوط کردن روغن‌هایی که مناسب نوع پوست شما هستند، خودتان آن را بسازید. اما، قبل از انتخاب یکی، ابتدا سعی کنید پوست خود را بهتر بشناسید. انواع مختلف پوست برای فرآیند پاکسازی به انواع مختلفی از روغن نیاز دارند. مطمئن شوید که فقط یک بار در روز پاکسازی را با روغن انجام دهید و مدتی آن را ادامه دهید تا نتایج قابل مشاهده را ببینید

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋