مهدی صمدی

مهدی صمدی

میوه های سم زدا برای بدن!(قسمت دوم)

در ادمه مقاله قبل قصد داریم تا برخی دیگر از میوه ها و سبزیجات مهمی که شما باید در رژیم خود داشته باشید تا مثل یک پاک کننده برای بدن شما عمل کند و اصطلاحاً سم زدایی کند را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

9. خیار

بهترین سبزیجات پاک کننده سم زدایی - خیار

خیار به طور گسترده در دستور العمل های سم زدایی استفاده می شود زیرا یک ادرار آور طبیعی است که به بدن کمک می کند تا سموم و آب را دفع کند. آنها همچنین به مبارزه با التهاب کمک می کنند و حاوی ویتامین های مهمی مانند ویتامین B برای استرس و ویتامین C برای آنتی اکسیدان هستند.

 

خیارها کالری بسیار کمی دارند اما فیبر براده دارند، بنابراین نه تنها برای خواص پاک کنندگی، بلکه برای کاهش وزن نیز عالی هستند.

 

10. گوجی بری

بهترین میوه های پاک کننده سم زدایی - گوجی بری

گوجی بری اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود زیرا در هر اونس ویتامین C 500 برابر بیشتر از پرتقال و بتاکاروتن بیشتری نسبت به هویج دارد.

 

ویتامین C به حذف مواد زائد در بدن کمک می کند و بتا کاروتن از کبد سالم حمایت می کند.

 

11. گریپ فروت

بهترین میوه های سم زدایی - گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از فیبر پکتین است که به حذف کلسترول و فلزات سنگین در بدن کمک می کند. گریپ فروت برای سم زدایی کبد و پاکسازی مجرای روده عالی است.

 

12. کلم پیچ

بهترین سبزیجات پاک کننده - کلم پیچ

کلم پیچ در crucifero است خانواده سبزیجات ما که برای کمک به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. کلم پیچ سرشار از فیبر است که به پاکسازی مجرای روده کمک می کند.

 

همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است و حتی مشخص شده است که به مبارزه با برخی از سموم ناشی از دود دست دوم کمک می کند.

 

13. لیمو

بهترین میوه پاک کننده - لیمو

لیمو معمولا در هر دستور سم زدایی به خصوص در آبمیوه گیری استفاده می شود. لیمو به هضم غذا کمک می کند، التهاب را کاهش می دهد و سیستم را تمیز می کند.

 

لیمو سرشار از ویتامین C است که به بدن در پاکسازی مواد شیمیایی مضر کمک می کند. در واقع، حتی نوشیدن آب لیمو نیز می تواند فواید شگفت انگیزی داشته باشد.

 

14. پیاز و سیر

بهترین سبزیجات پاک کننده - پیاز و سیر

بسیاری از مردم شنیده اند که مصرف پیاز و سیر به مبارزه با آنفولانزا کمک می کند. این به این دلیل است که هر دوی این غذاها حاوی فلاونوئیدهایی هستند که تولید یک آنتی اکسیدان قوی کبدی به نام گلوتاتیون را افزایش می دهند.

 

بسیاری از مزایای سلامتی دیگر از جمله کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول سلامت و سم زدایی فلزات سنگین وجود دارد.

 

به طور کلی، پیاز و سیر برای مبارزه با باکتری ها، تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن عالی عمل می کنند.

 

15. آناناس

میوه های سم زدایی - آناناس

آناناس سرشار از ویتامین C است و حاوی یک آنزیم هضم کننده پروتئین به نام بروملین است. بروملین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند و توسط افرادی که از درد مفاصل رنج می برند استفاده می شود.

 

16. انار

بهترین میوه های سم زدایی - انار

انار سرشار از آنتی اکسیدان است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این میوه منحصر به فرد حاوی دو ترکیب منحصربفرد به نام‌های پونیکالاگین و اسید پونیسیک است که خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی به آن بخشیده است.

 

انار خواص ضد التهابی شگفت انگیزی دارد و مطالعاتی برای کاهش التهاب در دستگاه گوارش و روده بزرگ انجام شده است (1و2). همچنین برای کمک به کاهش سرطان پروستات، کاهش فشار خون، کمک به مبارزه با آرتریت و کاهش کلسترول ناسالم مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

میوه انار فواید بسیار زیادی دارد که همه باید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

 

17. توت فرنگی

بهترین میوه های سم زدایی - توت فرنگی

توت فرنگی دارای سطوح بالایی از ویتامین C است و به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. توت فرنگی سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان برای حمایت از سیستم ایمنی سالم و سلامت کلی است.

 

نکته - توت فرنگی را به عنوان سم زدایی طبیعی به آب خود اضافه کنید.

 

18. هندوانه

بهترین میوه های سم زدایی - هندوانه

هندوانه تقریباً 92 درصد آب است، اما همچنان سرشار از مواد مغذی برای سلامتی مانند ویتامین B6، A، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است.

 

هندوانه به ویژه سرشار از لیکوپن است که آنتی اکسیدانی است که به هندوانه رنگ قرمز غنی می دهد. لیکوپن به حمایت از سلامت قلب، سلامت استخوان و سجده سالم کمک کرده است. همچنین حاوی سیترولین است که به کبد و کلیه ها کمک می کند تا از شر آمونیاک خلاص شوند.

 

یکی دیگر از فواید جالب هندوانه زیرا نشان داده شده است که دردهای عضلانی را تسکین می دهد و خواص ضد التهابی دارد.

 

نکته - هر چه هندوانه رسیده تر (قرمز تر) باشد، مواد مغذی بیشتری از آن دریافت خواهید کرد.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋