مهدی صمدی

مهدی صمدی

18 میوه و سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید!

به نظر می رسد همه در مورد رژیم های سم زدایی پاک صحبت می کنند، اما این رژیم ها معمولا بر اساس محدودیت کالری و مواد غذایی برای پاکسازی بدن هستند درست مثل پاک کننده های صورت.

 

به جای داشتن یک رژیم غذایی سخت، یک راه بهتر برای سم زدایی بدنتان این است که فقط مصرف غذاهای کامل را افزایش دهید که به طور طبیعی بدن را پاکسازی می کنند.

 

پاکسازی بدن از سموم می تواند به بسیاری از بیماری های مزمن مانند افزایش وزن، التهاب، مشکلات پوستی، خستگی و موارد دیگر کمک کند. در اینجا لیستی از غذاهای پاک کننده طبیعی وجود دارد که در اسموتی های سم زدایی نیز عالی عمل می کنند:

 

1. سیب

بهترین میوه های پاک کننده سم زدایی - سیب

سیب دارای مقادیر بالایی پکتین است که فیبری است که به فلزات سنگین و کلسترول در بدن می چسبد و به پاکسازی روده کمک می کند. سیب در دستور العمل های سم زدایی محبوب است زیرا فیبر و آب بالایی دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

 

سایر فواید سیب برای سلامتی شامل تقویت باکتری های روده، عملکرد سالم ریه از آنتی اکسیدان ها، حمایت از دیابت نوع 2 و کاهش خطر بیماری قلبی است.

 

2. آووکادو

بهترین میوه های پاک کننده سم زدایی - آووکادو

آووکادو نه تنها منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب است، بلکه دارای ماده مغذی به نام گلوتاتیون است که برخی از چربی های ناسالم را مسدود می کند. همچنین به مسدود کردن ده ها ماده سرطان زا بالقوه کمک می کند و کبد را سم زدایی می کند.

 

آیا میدانستید؟ گواکامول با استفاده از آووکادو و گشنیز نسبت به 22 نوع میوه دیگر در مبارزه با آسیب کبدی مفیدتر است.

 

3. چغندر

بهترین سبزیجات سم زدایی - چغندر قرمز

چغندر به عنوان یک پاک کننده کبد و تصفیه کننده بدن شناخته شده است. رنگ قرمز روشن موجود در چغندر توسط یک ترکیب گیاهی مهم به نام بتالین ایجاد می شود که خواص ضد التهابی و قارچ کش مهمی دارد. مقاله مرتبط: طرز تهیه اسموتی چغندر

 

4. زغال اخته

برترین میوه های سم زدایی - زغال اخته

اعتقاد بر این است که زغال اخته دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان در بین همه سبزیجات و میوه های رایج است (مطالعات 1 و 2). زغال اخته دارای خواص آنتی بیوتیکی مفیدی است و به مسدود کردن باکتری های خاص در دستگاه ادراری کمک می کند.

 

آنها همچنین به مبارزه با بیماری قلبی کمک می کنند و سرشار از ویتامین هایی مانند B6، ویتامین C و پتاسیم هستند. بسیاری از مردم نمی دانند که زغال اخته دارای فیبر است که به کاهش کلسترول کمک می کند.

 

به طور کلی، زغال اخته کم کالری و سرشار از مواد مغذی است، بنابراین حتما آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

5. کلم بروکلی

سبزیجات پاک کننده سم زدایی برتر - بروکلی

کلم بروکلی که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی خود شناخته می شود و علم دریافته است که رژیم غذایی غنی از سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک می کند. کلم بروکلی نسبت به اکثر سبزیجات پروتئین بیشتری دارد و منبع غنی ویتامین هایی مانند ویتامین C، K، B9 فولات، منگنز، پتاسیم و آهن است.

 

6. کلم

بهترین سبزیجات پاک کننده سم زدایی - کلم

من می دانم که کلم خوردن آنقدرها هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اما به راحتی در اسموتی ترکیب می شود و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین C، K و ویتامین B6 است.

 

کلم همچنین دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. کلم به پاکسازی دستگاه گوارش و سم زدایی کبد کمک می کند.

 

7. کرفس

بهترین سبزیجات سم زدایی - کرفس

کرفس سرشار از ویتامین K است و همچنین حاوی ویتامین های مهم دیگری است. بسیاری از مردم نمی دانند که کرفس حاوی بسیاری از مواد ضد التهابی است که به کاهش التهاب کمک می کند. کرفس همچنین از عملکرد سالم کبد و هضم کمک می کند.

 

به طور کلی، کرفس فواید زیادی دارد و به دلیل خواص پاک کنندگی آن در بسیاری از دستور العمل های سم زدایی و کاهش وزن بسیار محبوب است.

 

8. زغال اخته

بهترین میوه های سم زدایی - زغال اخته

همه ما شنیده ایم که نوشیدن آب کرن بری برای ما مفید است. این به این دلیل است که کرن بری دارای خواص آنتی بیوتیکی و تقویت کننده سیستم ایمنی برای مبارزه با باکتری ها است. زغال اخته واقعاً یک غذای فوق العاده غنی از ویتامین C و فیبر است و تنها 45 کالری در هر فنجان دارد.

 

کرن بری تقریباً از هر میوه و سبزی (به جز زغال اخته) آنتی اکسیدان های ضد بیماری بیشتری دارد.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋