مهدی صمدی

مهدی صمدی

برای پیری نور، درمان‌هایی روی پوست اعمال می‌شود!

برای کاهش اثرات مضر خورشید، بسیار مهم است که از قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید خودداری کنید، از تخت های برنزه کننده استفاده کنید، لباس های محافظ بپوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید (به پیشگیری از آفتاب سوختگی مراجعه کنید ).

 

اما استفاده از مرطوب کننده های پوست باعث پر شدن موقت چین و چروک می شود. لوازم آرایشی به پنهان کردن عیوب رنگ پوست (مانند کک و مک، لکه های خورشیدی و پتشی) و برخی از چین و چروک های ظریف کمک می کند. با این حال، چین و چروک های عمیق و آسیب های قابل توجه به پوست نیاز به درمان قابل توجهی برای بهبود دارند.

 

پیری عکس

 

برخی از درمان‌ها، مانند لایه‌برداری شیمیایی، آلفا هیدروکسی اسید، کرم‌های ترتینوئین و لایه‌برداری پوست با لیزر، ممکن است ظاهر پوست آسیب دیده مزمن در اثر نور خورشید را بهبود بخشد.

 

اگرچه این درمان ها می توانند ظاهر تغییرات سطحی پوست را بهبود بخشند (مانند چین و چروک های ریز، رنگدانه های نامنظم، قهوه ای یا زرد شدن پوست و زبری)، اما برای چین و چروک های عمیق و آسیب های قابل توجه پوست بسیار کمتر موثر هستند.

 

اکتینیک کراتوز

 

کراتوز اکتینیک بر اساس تعداد و محل رشد و درمان قابل تحمل بیماران درمان می شود.

 

اگر فردی تعداد کمی رشد داشته باشد یا نتواند سایر روش های درمانی را تحمل کند، پزشکان معمولاً آنها را با انجماد با نیتروژن مایع (کرایوتراپی) یا خراش دادن (کریت کردن) و سپس سوزاندن با جریان الکتریکی (الکتروکوتر) خارج می کنند. گزینه های درمانی سریع ترین هستند. ، اما در مقایسه با سایر گزینه های درمانی خطر باقی ماندن جای زخم را افزایش می دهند.

 

با این حال، اگر فردی رشد پوستی زیادی داشته باشد، ممکن است از مایع یا کرم حاوی فلوراوراسیل (داروی شیمی درمانی که روی پوست استفاده می شود) استفاده شود. در طول چنین درمانی، پوست معمولاً به طور موقت بدتر به نظر می رسد، زیرا فلوراوراسیل باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن پوست می شود. سوزاندن کراتوز و پوست اطراف آسیب دیده توسط خورشید.

 

داروی ایمیکیمود در درمان کراتوزهای اکتینیک مفید است زیرا به سیستم ایمنی کمک می کند تا رشدهای پیش سرطانی پوست و سرطان زودرس را شناسایی و از بین ببرد. ایمیکیمود حدود 12 تا 16 هفته روی پوست استفاده می شود. ژل جدیدتری که روی پوست اعمال می شود. به مدت 2 تا 3 روز برای درمان کراتوز اکتینیک مزیت اصلی این ژل این است که نیاز به یک دوره درمانی کوتاه دارد.هم ایمیکویمود و هم اینجنول mebutate باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و سوزش مشابه با فلوراوراسیل می شوند.

 

درمان دیگر نور درمانی فتودینامیک نام دارد که شامل استفاده از یک آماده سازی شیمیایی بر روی پوست و سپس استفاده از نور مصنوعی به برچسب پوستی است.این روش درمانی ظاهری شبیه به آفتاب سوختگی ایجاد می کند. مزیت اصلی فتودینامیک تراپی این است که زمان کمتری می برد. به طور کلی روزهایی که معمولاً در آنها قرمزی، پوسته پوسته شدن و تحریک پوست رخ می دهد. بیماران ممکن است به بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشند.

 

کرم های ضد پیری صورت

 

اگرچه از نظر فیزیولوژیکی اجتناب ناپذیر است، اما با استفاده روزانه از کرم های ضدچروک پوست می توان با علائم پیری پوست مقابله کرد . هدف از مواد کاربردی موجود در فرمولاسیون آن ها ایجاد روشنایی، صاف کردن چین و چروک ها و بهبود رنگ پوست است .

 

آنها برای چه کاری هستند؟

 

کرم های ضد پیری، محصولات آرایشی هستند که به طور ویژه برای جوان نگه داشتن پوست، به حداقل رساندن لک های معمولی ناشی از پیری و/یا جلوگیری از شروع آن ها، فرموله شده اند.

 

با افزایش سن چه اتفاقی برای پوست می افتد

 

پیری پوست یک فرآیند چند عاملی است که با سن مرتبط است و اغلب با زمان ها و روش های فردی اتفاق می افتد. این پدیده چه به روشی کم و بیش مشخص، چه در اوایل و چه در اواخر سالها مشهود باشد، این پدیده نتیجه فیزیولوژیکی انحطاط آهسته بافتها است.

 

در اوایل سن 30 سالگی، پیری پوست منجر به یک سری تغییرات می شود که به تدریج ضخامت، تن، کشسانی و یکنواختی رنگی آن را کاهش می دهد.

 

با گذشت سالها:

 

پوست نازک تر می شود و به تدریج رطوبت خود را از دست می دهد.

 

گردش سلولی کندتر است.

 

الیاف کلاژن و الاستین - موادی که خاصیت ارتجاعی و فشردگی ماتریکس حمایتی درم را تضمین می کنند - به تدریج شل و کاهش می یابند.

 

در نتیجه سطح پوست کدرتر، کم آب و از نظر بافت ضعیف می شود. پیری می تواند توسط عوامل درونی (مانند میراث ژنتیکی-قانونی) و بیرونی (یا جوی-محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، گرد و غبار، آلودگی و غیره) تسریع شود.

 

خوشبختانه، این روند بسیار تدریجی است و به ما امکان می دهد با رویکردهای چند رشته ای، بر اساس استفاده از محصولات آرایشی خاص، درمان های زیبایی غیر تهاجمی و مداخلات پزشکی در چندین جبهه مداخله کنیم.

 

خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های روی پوست و کمبود رنگ را می‌توان تا حدی پیشگیری کرد و به لطف کرم‌های ضد پیری صورت که قادر به موارد زیر هستند:

کرم های صورت ضد پیری با مواد فعال هدفمند و مواد عملکردی بسیار غلیظ برای پیشگیری و درمان علائم پیری فرموله شده اند. برخی از این ها سد پوستی را تقویت کرده و رادیکال های آزاد را خنثی می کنند ، در حالی که برخی دیگر باعث تحریک نوسازی سلولی ، محافظت از الیاف الاستیک و فعال سازی تولید آنها میشوند.

صنعت آرایشی و بهداشتی طیف وسیعی از محصولات را برای هر سن و نوع پوستی در دسترس قرار می دهد ، اما مؤلفه های زیر برای معتبر بودن مهم هستند:

 

مرطوب‌کننده‌ها : کم‌آبی یکی از ویژگی‌های اصلی پوست پیر است و به تغییر برخی ساختارهای درم (مانند الیاف الاستیک و کلاژن) مربوط می‌شود. کاهش مقدار آب درون زا با نازک شدن اپیدرم و کاهش اثربخشی فیلم هیدرولیپیدی همراه است . ترکیبات مرطوب کننده در فرمولاسیون یک کرم ضد پیری خوب مهم هستند، زیرا می توانند از دست دادن مایعات در پوست را کاهش دهند و با کم آبی بدن مقابله کنند. از جمله مواد فعال ضد پیری که در این دسته قرار می گیرند، اسید هیالورونیک و کلاژن هستند.

 

آنتی اکسیدان ها: آنها با تبدیل رادیکال های آزاد به گونه های کم واکنش ، از استرس اکسیداتیو ، مسئول پیری سلولی جلوگیری می کنند. یک آنتی اکسیدان قوی که به طور گسترده در کرم های ضد پیری استفاده می شود ویتامین A (رتینول یا رتینیل استات) است: به لطف نفوذ آن در درم، عملکرد عمیقی دارد که قادر به تحریک بازسازی سلولی و بهبود تولید کلاژن است. آنتی اکسیدان های دیگری که مکانیسم دفاعی طبیعی را در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد تقویت می کنند، بنابراین معمولاً در کرم های ضد پیری صورت استفاده می شوند کوآنزیم Q10 و ویتامین های C و E هستند که گاها در ساخت ضدآفتاب ها نیز از آن ها استفاده می شود..

 

مواد مغذی : پوست پیر اغلب تحت فشار و آسیب پذیر در برابر تهاجمات خارجی به نظر می رسد. به همین دلیل ضروری است که کرم‌های ضدپیری برای آن‌ها عناصر لازم را فراهم کنیم تا تعادل هیدرولیپیدی صحیح و موانع محافظتی خود را بازگردانند. ترکیب کرم های ضد پیری شامل روغن های گیاهی و کره های موثر در جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست مانند روغن جوجوبا (به بازیابی سد چربی پوست کمک می کند)، کره شی ( نرم کننده و ترمیمعالی است ) و بادام . روغن (مغذی کننده و کشسان).

 

لایه بردارها : باعث افزایش گردش اپیدرم می شود و سلول های مرده و ناخالصی ها را از سطح پوست از بین می برد. به این ترتیب، پوست ظاهری روشن‌تر و صاف‌تر به خود می‌گیرد و همچنین پذیرای مواد عملکردی موجود در درمان‌های موضعی است. در کرم های ضد پیری، از جمله مواد لایه بردار مورد استفاده، آلفا هیدروکسی اسیدها ( AHA ) مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک هستند .

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋