مهدی صمدی

مهدی صمدی

10 مزیت ضد آفتاب که برای محافظت از پوست خود به آن نیاز دارید!

خورشید رایج ترین و فراوان ترین منبع ویتامین D است. این چیزی است که قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید را برای مردم زمین حیاتی می کند. ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا محدود؟ خوب، اشعه‌هایی که ویتامین D را به استخوان‌های شما می‌آورند و آن‌ها را تقویت می‌کنند، همان پرتوهایی هستند که UVA اشعه ماوراء بنفش A) و UVB (فرابنفش (B) را با تخریب گسترده لایه اوزون ما حمل می‌کنند. خطر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این اشعه ها روی پوست برهنه شما می تواند از آفتاب سوختگی، قرمزی روی پوست تا ملانوم بدخیم متغیر باشد. بنابراین، در حالی که به ویتامین D نیاز داریم، به محافظت دائمی در برابر اشعه های مضر نیز نیاز داریم. کرم ضد آفتاب پاسخی به هر سوالی در مورد مشکلات پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش است.

 

بسیاری از ما از ضد آفتاب استفاده کرده‌ایم، زیرا تنها یک مزیت را می‌دانیم که کرم ضد آفتاب از ما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. اما خیلی بیشتر از این کار می کند. فواید چندگانه ضد آفتاب باعث شده است که لوازم آرایشی به همراه مقدار معقولی از SPF، ضدآفتاب را به شکل مخفیانه ای در خود جای دهند. بیایید 10 مزیت اصلی کرم ضد آفتاب را بررسی کنیم که به شما دلایلی برای ایجاد یک کمپ در کیف خود برای بقیه روزهای زندگی شما می دهد.

 

1. بین پوست زیبا و اشعه ماوراء بنفش سدی قرار دهید:

فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید، می‌تواند قطب شمال یا قطب جنوب، منطقه زمستانی یا تابستانی باشد، می‌توانید در خانه یا در محل کار خود باشید - نمی‌توانید از آفتاب پنهان شوید، و همچنین نمی‌توانید اشعه‌های فرابنفش را مسدود کنید. حتی در ابری ترین روزها، اشعه ماوراء بنفش نمی بخشد.

 

اما با استفاده از یک کرم ضد آفتاب می‌توان یک سپر محافظ روی پوست شما قرار داد که می‌تواند استفاده از UVA و UVB از پوست شما و لایه‌های زیر آن را سخت کند.

 

2. از شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند:

پوستی درخشان، صاف و جوان تر - چه کسی رویای آن را نمی بیند؟ اما دائماً در دنیایی زندگی می کنید که در آن اشعه UVA فراوان است - تقریباً غیرممکن است که بدون استفاده از ضد آفتاب روزانه به پوستی کاملاً جوان تر برسید. اشعه های UVA مقصر اصلی شکستن کلاژن و از بین بردن خاصیت ارتجاعی پوست شما هستند و در نتیجه چین و چروک ها و خطوط ریز ناخواسته ایجاد می شود. تحقیقات ثابت کرده است که مصرف کننده معمولی کرم ضد آفتاب نسبت به افرادی که از ضد آفتاب استفاده نمی کنند، 24 درصد کمتر احتمال دارد که علائم پیری را قبل از سن مناسب داشته باشند. اگر به شما حق انتخاب داده می شود که جوان تر به نظر برسید، باید به کرم ضد آفتاب فرصت بدهید.

 

3. احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد:

ملانوما - بدترین نوع سرطان پوست که می توانید نام ببرید ناشی از اشعه UV بدنام است. توانایی انتشار سریع به سایر اندام ها، ملانوم را به ویژه برای افراد زیر 40 سال خطرناک و تهدید کننده زندگی می کند.

 

4. از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند:

 

اگر مشکلات پوستی دیگری مانند التهاب، آکنه یا قارچ دارید، حتی پس از بهبودی ناحیه عفونی، لکه‌های تیره باقی می‌مانند. اگر در معرض نور خورشید قرار نگیرد، لکه های تیره به طور طبیعی محو می شوند. حتی قرار گرفتن در معرض محدود می تواند آن لکه های تیره را حتی تیره تر نشان دهد زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث تسریع تولید ملانین در اطراف ناحیه آسیب دیده می شود. یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده، نجات دهنده نهایی شما برای محافظت از شما در برابر هایپرپیگمانتاسیون است.

 

5. محافظت از پوست ظریف ناشی از لایه برداری شیمیایی:

لایه برداری شیمیایی روز به روز محبوب می شود. در حالی که به طور موثر پوست شما را لایه برداری می کند، در عین حال، پوست شما را 2 برابر در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب آسیب پذیر می کند. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست ظریف بسیار توصیه می شود.

 

 

6. کاهش لکه روی صورت:

پوست ممکن است بزرگترین عضو بدن ما باشد، اما نمی توان انکار کرد که پوست ظریف است. بنابراین، هنگامی که اشعه ماوراء بنفش برای مدت طولانی تری به پوست شما نفوذ می کند، پوست شما شکننده می شود و آن را در برابر کبودی آسیب پذیرتر می کند. پوست شما بیشتر احتمال دارد پوسته پوسته شدن، قرمزی، ظاهر شدن بیشتر و بیشتر رگ‌ها، تورم و خارش را تجربه کند. و عامل اصلی کسی جز اشعه ماوراء بنفش نیست. بنابراین، ایمن ماندن از هیپرپیگمانتاسیون با استفاده از ضد آفتاب آسان تر است.

 

به دنبال یک گزینه ضد آفتاب عالی هستید که لکه های تیره شما را کاهش دهد و از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند؟ می توانید کرم روز ضد پیگمنت Eucerin را انتخاب کنید. این کرم روز مرطوب کننده با SPF 30 است که به طور قابل توجهی لکه ها را از بین می برد و از ظاهر شدن مجدد آنها جلوگیری می کند. این کرم ضد رنگدانه به معکوس کردن اثرات شدید پیری و قرار گرفتن در معرض نور خورشید که می‌تواند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون شود، کمک می‌کند. مقدار سخاوتمندانه باید کمک زیادی به ایمن و لطافت پوست شما کند.

 

7. جلوگیری از آفتاب سوختگی:

یکی از شناخته شده ترین و شناخته شده ترین فواید ضد آفتاب که همه ما می دانیم این است که کرم ضد آفتاب اجازه نمی دهد پوست ما در برابر آفتاب سوختگی سرخ شود. آفتاب سوختگی شایع ترین عارضه جانبی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است. در مدت کوتاهی پس از بیرون رفتن بدون هیچ گونه دفاعی در برابر اشعه های مضر، متوجه یک لکه قهوه ای سوخته در پوست برهنه خود خواهید شد. در موارد حتی بدتر، ممکن است از یک واکنش آلرژیک به آن ها رنج ببرید مناطق نسوخته بنابراین، مقدار مناسبی از ضد آفتاب استفاده کنید و ایمن باشید.

 

8. جلوگیری از برنزه شدن:

  یک برنزه زیبا ممکن است روی پوست شما زیبا به نظر برسد، اما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید ضرر دارد. اشعه ماوراء بنفش شدید شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های پوستی ناخواسته قرار می دهد. قبل از اینکه بخواهید حمام آفتاب بگیرید، از یک پوشش خوب کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا مطمئن باشید.

 

9 ناهمواری پوست را پاک می کند:

  چه کسی نمی خواهد رنگ یکنواخت روی پوست خود داشته باشد؟ فرقی نمی کند سفید باشید یا رنگ پوست تیره. اشعه ماوراء بنفش پتانسیل ایجاد یک رنگ ناهموار روی پوست شما را دارد. بنابراین، استفاده از کرم ضدآفتاب را برای داشتن لحن شفاف‌تر و یکدست‌تر انتخاب کنید.

 

10. پوست سالم با چهره ای بهتر:

با تکامل علم، کرم های ضد آفتاب راه درازی را پیموده اند. امروزه کرم ضدآفتاب دارای موادی برای تقویت کلاژن، پروتئین و الاستین است که برای سلامت و لطافت پوست ضروری است. و با داشتن پوستی سالم، داشتن پوستی بهتر یک امتیاز است. روز خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب برای ارتقاء سطح بازی مراقبت از پوست خود شروع کنید. آزاد زندگی کنید و بگذارید کرم ضد آفتاب به اشعه ماوراء بنفش فکر کند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋