مهدی صمدی

مهدی صمدی

بهترین مواد برای مبارزه با آکنه به گفته متخصصان پوست

بهترین مواد برای آکنه

در ادامه مقاله قبل در مورد موارد ضدجوش :

پاک کننده روزانه از طرف دیگر، می‌توانید هفته‌ای یک بار یا بیشتر از آن به‌عنوان لایه‌بردار شیمیایی با غلظت‌های بالاتر، مثلاً 10 تا 15 درصد، استفاده کنید، ابتدا با متخصص پوست مشورت کنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

 

پرلیس می گوید، در ابتدا، زمانی که از AHA ها استفاده می کنید، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، خارش و خشکی کنید. اگر این اتفاق افتاد، مصرف خود را به یک روز در میان یا هر سه روز کاهش دهید تا زمانی که به محصول عادت کنید. هنگامی که به آن عادت کردید، می توانید فرکانس را افزایش دهید. پرلیس همچنین بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در صورت استفاده از AHA در روتین مراقبت از پوست خود تاکید می کند زیرا AHA ها پوست شما را نسبت به اشعه UV حساس تر می کنند.

 

از چه غلظتی استفاده کنید: سلیمانی می گوید در پاک کننده باید به دنبال 3 تا 8 درصد باشید. غلظت‌های بالاتر در لایه‌بردارها و ماسک‌ها باید با احتیاط استفاده شود زیرا در صورت استفاده نادرست می‌توانند باعث آسیب جدی شوند.

 

سلیمانی می‌گوید چقدر طول می‌کشد تا کار کند: AHA‌ها خیلی سریع کار می‌کنند و می‌توانید در عرض یک هفته یا کمتر شاهد بهبود باشید.

 

رتینول

چگونه برای آکنه مفید است: سلیمانی می گوید: رتینول نوعی رتینوئید است که از مشتقات ویتامین A است. این می تواند با از بین بردن لایه بالایی سلول های مرده پوست، و ترویج رشد کلاژن جدید و سلول های جدید سالم پوست، سرعت گردش سلول های پوست را افزایش دهد.

 

سلیمانی می‌گوید رتینول به دلیل قابلیت تغییر سلول‌های پوست برای کاهش اندازه و دفعات جوش‌های سرسیاه، سرسفید و حتی جوش‌های دردناک‌تر بسیار عالی است. به علاوه، بافت و رنگ پوست شما را بهبود می بخشد.

 

یک بررسی در سال 2017 منتشر شده در Dermatology and Therapy بیان کرد که رتینوئیدها باید یک درمان اصلی برای آکنه باشند، زیرا نشان داده شده است که در درمان انواع مختلف آکنه در "بسیاری از هزاران" بیمار موثر است.

 

نحوه استفاده از این محصول: رتینول معمولاً به شکل ژل موجود است. پرلیس می گوید قانون کلی این است که "از کم شروع کنید و آهسته پیش بروید"، به این معنی که با غلظت های کم شروع کنید و هر روز استفاده نکنید، زیرا رتینوئیدها می توانند باعث قرمزی، خارش، خشکی و حساسیت به نور خورشید شوند.

 

پرلیس پیشنهاد می‌کند برای کاهش سوزش، یک شب در میان یا هر سوم شب یک‌بار استفاده کنید، سپس می‌توانید دفعات آن را به هر روز افزایش دهید.

 

همیشه باید روی پوست خشک استفاده شود. استفاده از آن بر روی پوست مرطوب می تواند باعث افزایش سوزش شود. پرلیس می گوید. علاوه بر این، سلیمانی می‌گوید بهتر است شب‌ها قبل از خواب از رتینول استفاده شود و بعد از آن برای مقابله با خشکی احتمالی از مرطوب‌کننده استفاده شود. علاوه بر این، آنها نباید در دوران بارداری استفاده شوند.

 

از چه غلظتی استفاده کنید: سلیمانی می گوید: مشاهده غلظت رتینول در فراورده های OTC معمول نیست زیرا نسخه غیرفعال رتینوئیک اسید است. با این حال، Differin، رایج ترین رتینول OTC دارای غلظت 0.1٪ است.

 

اما اگر از یک متخصص پوست یک رتینوئید قوی دریافت کنید، غلظت آن از 0.025٪ تا 1٪ متغیر است و قدرت مناسب برای شما توسط متخصص پوست تعیین می شود.

 

چه مدت طول می کشد تا اثر کند: مدت زمان بیشتری طول می کشد تا رتینوئیدها عمل کنند. پرلیس می‌گوید صرف نظر از اینکه از رتینول OTC مانند Differin یا یک رتینوئید قوی استفاده می‌کنید، احتمالاً 4 تا 6 هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا نتایج را مشاهده کنید.

 

روغن درخت چای

چگونه برای آکنه مفید است: پرلیس می گوید که روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که ممکن است برای آکنه مفید باشد. پرلیس می‌گوید: «من روی کلمه «ممکن است» تاکید می‌کنم، زیرا مطالعاتی که از آن حمایت می‌کنند، کوچک و کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به تحقیقات برخی دیگر از درمان‌های [آکنه] مورد بحث دارند.

 

یک مطالعه در سال 2017 که در مجله پوست استرالیا منتشر شد، 18 فرد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ژل روغن درخت چای در کاهش آکنه موثر است. با این حال، مطالعات در مقیاس بزرگتر برای تعیین واقعی اثربخشی لازم است.

 

نحوه استفاده از این محصول: سلیمانی می گوید از روغن درخت چای در پاک کننده استفاده کنید. روغن درخت چای به عنوان یک روغن ضروری نباید مستقیماً روی پوست مالیده شود زیرا می تواند باعث ایجاد جوش شود.

 

از چه غلظتی باید استفاده کنید: پرلیس می گوید عدم استانداردسازی در محصولات روغن درخت چای، ارائه دستورالعمل برای غلظت یا کاربرد را دشوار می کند.

 

چقدر طول می کشد تا کار کند: بر اساس مطالعه مجله پوست استرالیا، نتایج جزئی بعد از 4 هفته و حتی بیشتر بعد از 12 هفته مشاهده شد.

 

گوگرد

چگونه برای آکنه مفید است: سلیمانی می‌گوید این کار باعث کاهش فراوانی جوش‌های سر سیاه و سرسفید می‌شود. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که لایه بالایی سلول‌های پوست را از بین می‌برد، که منافذ را باز می‌کند. علاوه بر این، پرلیس می گوید که می تواند قرمزی و اندازه جوش ها را کاهش دهد.

 

یک بررسی در سال 2009 منتشر شده در Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology بیان کرد که گوگرد به عنوان یک عامل خشک کننده و ضد باکتری برای آکنه موثر است و برای پوست های حساس مناسب است.

 

نحوه استفاده از این محصول: گوگرد در پاک‌کننده‌ها و ماسک‌ها یا درمان‌های لکه‌ای وجود دارد که فقط برای لکه‌های مشکل‌دار استفاده می‌شوند.

 

از چه غلظتی استفاده کنید: سلیمانی می گوید باید محصولی با غلظت گوگرد 3 درصد انتخاب کنید تا 5 درصد باید استفاده شود.

 

چه مدت طول می کشد تا اثر کند: پرلیس می گوید: درمان های لکه بینی می توانند ظاهر جوش ها را تنها در چند روز بهبود بخشند. استفاده از یک پاک کننده با غلظت کمتر ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج نشان داده شود.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر بعد از حدود یک ماه آزمایش محصولات با این مواد، آکنه شما اصلاً بهبود نیافته است، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا روتین مراقبت از پوست موثرتری داشته باشید، یا ممکن است تشخیص دهند که به چیزی قوی تر مانند درمان موضعی با نسخه یا درمان خوراکی مانند آنتی بیوتیک نیاز دارید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋