مهدی صمدی

مهدی صمدی

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی،راه حل این است!

آکنه را می توان با محصولاتی که خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند، درمان کرد مثل کرم های ضدجوش.

بهترین مواد برای آکنه عبارتند از: بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، آلفا هیدروکسی اسیدها، رتینول، روغن درخت چای و گوگرد.

موادی مانند بنزوئیل پراکسید، آلفا هیدروکسی اسیدها، روغن درخت چای و گوگرد دارای خواص ضد باکتریایی هستند که به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک می کنند.

اسید سالیسیلیک لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین می برد که به باز شدن منافذ پوست و کاهش جوش ها کمک می کند.

این مقاله توسط دکتر Debra Jaliman، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره با یک مطب خصوصی در شهر نیویورک مورد بررسی پزشکی قرار گرفت.

برای مشاوره بیشتر به کتابخانه مرجع سلامت اینسایدر مراجعه کنید.

آکنه در ایالات متحده بسیار رایج است و هر ساله حدود 50 میلیون آمریکایی را مبتلا می کند. آکنه می تواند سرسخت باشد و خلاص شدن از شر آن سخت باشد، اما درمان های زیادی وجود دارد، چه بدون نسخه و چه از طریق نسخه، که می تواند به شما کمک کند پوستی شفاف داشته باشید.

 

با مجموعه عظیمی از محصولات ضد آکنه که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، چگونه می دانید کدام یک برای شما بهترین است؟ بسیاری از درمان های آکنه عمدتاً بر اساس مواد فعالشان متفاوت هستند. ما در حال تجزیه 6 ماده تشکیل دهنده، از نحوه کار آنها تا نحوه استفاده از آنها هستیم. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

 

بنزوئیل پراکسید

چگونه برای آکنه مفید است: بنزوئیل پراکسید یک داروی موضعی بدون نسخه است که میزان باکتری های عامل آکنه را که روی پوست زندگی می کنند را کاهش می دهد.

با از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه، می‌توان تعداد جوش‌های سرسفید و بزرگ‌تر را کاهش داد و همچنین دفعات جوش‌ها را کاهش داد.

 

یک متاآنالیز بزرگ در سال 2020 که در کتابخانه کاکرین منتشر شد تقریباً 30000 شرکت‌کننده را بررسی کرد و دریافت که بنزوئیل پراکسید در درمان آکنه مؤثرتر از دارونما است.

 

نحوه استفاده از این محصول: بنزوئیل پراکسید را می توانید در پاک کننده هایی که باید یک یا دو بار در روز استفاده شوند، پیدا کنید.

 

از چه غلظتی باید استفاده کنید: در مورد بنزوئیل پراکسید کمتر است. سلیمانی می گوید استفاده از بنزوئیل پراکسید با غلظت 2 تا 5 درصد باید برای آکنه صورت در غلظت های بالاتر 10 درصد یا بیشتر به همان اندازه موثر باشد. غلظت های پایین تر برای پوست ظریف صورت شما خشن یا خشک نمی شود.

 

کلیف پرلیس، MD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در شرکای پوست کیستون در خارج از فیلادلفیا، پنسیلوانیا، می گوید: با در نظر گرفتن این موضوع، آکنه روی قفسه سینه و پشت ممکن است به غلظت های بالاتری از بنزوئیل پراکسید برای دیدن نتایج نیاز داشته باشد. در حالی که قدرت بالاتر مانند 10 درصد ممکن است برای صورت بیش از حد باشد، اما می تواند آکنه مزاحم پشت یا سایر قسمت های بدن را درمان کند.

 

چه مدت طول می کشد تا کار کند: به گفته پرلیس، حدود دو هفته یا بیشتر طول می کشد تا شاهد بهبود باشیم.

 

اسید سالیسیلیک

چگونه برای آکنه مفید است: سالیسیلیک اسید یک بتا هیدروکسی اسید (BHA) است که لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین می برد. این می تواند این کار را با نفوذ عمیق به منافذ انجام دهد و در نتیجه آنها را باز کند.

 

سلیمانی می‌گوید سالیسیلیک اسید با بازکردن منافذ شما می‌تواند تعداد و اندازه جوش‌های سرسیاه را کاهش دهد. همچنین می تواند به خلاص شدن از شر چربی اضافی پوست شما کمک کند و در نتیجه از ایجاد جوش های جدید جلوگیری کند.

 

یک بررسی جامع در سال 2015 که در Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology منتشر شد، نشان داد که اسید سالیسیلیک در درمان آکنه ایمن و موثر است.

 

نحوه استفاده از این محصول: می توانید از این محصول در پاک کننده، ژل، مرطوب کننده یا کرم استفاده کنید. پرلیس می گوید بسته به محصول خاصی که استفاده می کنید، باید یک یا دو بار در روز استفاده شود. برای استفاده پیشنهادی برچسب را بخوانید.

 

از چه غلظتی باید استفاده کنید: مانند بنزوئیل پراکسید، غلظت بالاتر اسید سالیسیلیک به این معنی نیست که موثرتر خواهد بود. احتمالاً غلظت‌های موجود بین 5/0 تا 5 درصد را خواهید دید. سلیمانی می گوید 1 تا 2 درصد هدف خوبی برای استفاده است.

 

چقدر طول می کشد تا کار کند: یک تا دو هفته دیگر نتیجه را خواهید دید.

 

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

چگونه برای آکنه مفید است: AHA ها گروهی از لایه بردارهای شیمیایی هستند. پرلیس می گوید، آنها سلول های مرده پوست را حذف می کنند، از جمع شدن سبوم (روغن) جلوگیری می کنند و از رشد بیش از حد باکتری ها جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از AHA ها وجود دارد مانند:

 

اسید لاکتیک

اسید ماندلیک

اسید گلیکولیک

با از بین بردن سلول های مرده پوست و خلاص شدن از شر چربی اضافی، AHA ها می توانند به باز کردن منافذ پوست و در نتیجه کاهش جوش کمک کنند.

 

مطالعات نشان داده اند که AHA ها نسبتاً مفید هستند. یک مطالعه در سال 2010 که در مجله رسمی انجمن درماتولوژی ایتالیا و بیماری های مقاربتی منتشر شد، 248 شرکت کننده را با آکنه خفیف تا متوسط در طول 60 روز مورد بررسی قرار داد و نشان داد که اثربخشی در 64.2٪ از بیماران بالا بود و شیوع خفیف را کاهش داد. برای تعدیل آکنه در شرکت کنندگان و اینکه روی پوست بسیار قابل تحمل بود.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋