مهدی صمدی

مهدی صمدی

میوه های استوایی که خاصیت ضد آکنه دارند!

در پایان مقالات مواد طبیعی قابل استفاده به عنوان ضدآکنه به مواردی همچون کاکائو ، نارگیل و برخی گیاهان و میوه های استوایی که در آمریکای جنوبی وجود دارد می رسیم و آن ها را مورد برسی قرار می دهیم با ما تا پایان همراه باشید.

کاکائو

استفاده از کاکائو در غذا و دارو به حدود 3000 سال قبل به زمان مایاها و آزتک ها باز می گردد. جدا از مصرف محبوب ترین ماده در جهان، کاکائو (به عنوان عصاره یا کره) هنگام استفاده روی پوست فواید زیادی نیز دارد.

 

آنچه در آن است

ترکیبات گیاهی فعال زیستی، آنتی اکسیدان های فنلی (فلاونوئیدها، اما مهم ترین و فعال ترین آنها کاتچین، اپی کاتچین و پروسیانیدین ها)، مواد معدنی ضروری، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و تئوبرومین هستند.

 

استفاده می کند

این نرم کننده طبیعی فوق العاده موثر با خنثی کردن استرس اکسیداتیو از پوست محافظت می کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن محافظت نوری پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید که برای سلامت پوست بسیار مهم است، افزایش می دهد.

 

همچنین نشان داده شده است که از تولید کلاژناز و الاستاز (یعنی آنزیم هایی که سلول های پوست را تخریب می کنند) جلوگیری می کند که روند پیری پوست را کند می کند و خطر چین و چروک را کاهش می دهد. این یک مرطوب کننده مغذی موثر است.

 

اگر مستعد آکنه هستید، هنگام استفاده از کره کاکائو محتاط باشید زیرا می تواند منافذ شما را مسدود کند.

 

نارگیل

شرح

این یکی از همه کاره ترین مواد (برای پوست و غذا) در اطراف است. درختان نارگیل که عضوی از خانواده نخل هستند، در مناطق گرمسیری در سراسر جهان یافت می شوند و در صنعت کرم های ضدجوش کاربرد دارد.

 

آنچه در آن است

ترکیبات فعال زیستی، از جمله تری گلیسیریدها (اسیدهای چرب با زنجیره متوسط - عمدتا اسید لوریک، آلفا توکوفرول اسید میریستولئیک و اسید پالمیتولئیک)، فنل ها، تانن ها، فلاونوئیدها، استروئیدها، آلکالوئیدها و تری ترپن ها

 

حاوی ویتامین E است و یکی از معدود روغن هایی است که ضد حساسیت است.

 

استفاده می کند

نارگیل به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما، درماتیت، پسوریازیس و بریدگی ها استفاده می شود.

 

همچنین برای پوست های خشک عالی است زیرا ماهیت نرم کنندگی و غلظت بالای لیپیدها عملکرد سد را بهبود می بخشد که هیدراتاسیون پوست را فراهم می کند (و حفظ می کند).

 

البته توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات موجود ادعا می کنند که روغن نارگیل برای آکنه و محافظت در برابر آفتاب مفید است، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

 

E

اتیل ماکادمیت

شرح

اتیل ماکادامیات مایعی غیر فرار، غیر چرب، شفاف و بی رنگ است. این استر اتیل الکل و اسیدهای چرب به دست آمده از روغن دانه ماکادامیا است.

 

به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی برای مراقبت از پوست، بسیار آسان پخش می شود و از فرآیندی به نام صابون سازی (تبدیل چربی یا روغن به صابون و الکل با استفاده از گرما و قلیایی) حاصل می شود.

 

آنچه در آن است

اتیل اولئات و اتیل پالمیتولات

 

استفاده می کند

به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود. خواص آنتی اکسیدانی رادیکال های آزاد را خنثی می کند و گونه های فعال اکسیژن را از بین می برد.

 

در حالی که مطالعات زیادی به طور خاص در مورد آجیل ماکادمیا انجام نشده است، پیشنهاد شده است که ترکیبات فنلی آجیل دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به آنتی اکسیدان های مغذی مانند ویتامین E و سلنیوم هستند.

امیدواریم توانسته باشیم موارد مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم، سپاس از همراهی شما.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋