مهدی صمدی

مهدی صمدی

مواد طبیعی که به عنوان ضدجوش قابل استفاده هستند!

آلوئه ورا

شرح

شما می توانید این ساکولنت کوچک را در آب و هوای گرمسیری در سراسر جهان پیدا کنید. این گیاه همه کاره است که در بسیاری از محصولات مصرفی از نوشیدنی ها گرفته تا لوازم آرایشی و لوسیون ها استفاده می شود.

 

آنچه در آن است

مجموعه ای از مواد فعال بیولوژیکی، از جمله ویتامین های B1، B2، B6، C، کولین، نیاسین آمید، گلیکوپروتئین، آنزیم ها، ترکیبات فنلی، انواع اسیدهای آمینه، فیتوکمیکال ها و اسیدهای سالیسیلیک که در کرم های ضدجوش استفاده میشود.

 

استفاده می کند

آلوئه ورا یکی از متداول ترین ترکیبات طبیعی مراقبت از پوست است، حتی اگر این محصول در کل کمتر از طبیعی باشد.

 

علاوه بر فواید مصرف آن (که موضوع دیگری است)، آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی، التیام بخش و ایجاد اپیدرم برای آفتاب سوختگی و زخم ها بسیار شناخته شده است.

 

به لطف ترکیب زیست فعال آن به عنوان یک درمان ضد قارچی، ضد ویروسی، ضد انگلی و بازسازی کننده نیز استفاده می شود.

 

مانند روغن بادام، در کاهش پیشرفت و خارش استریا (کشش های ناشی از بارداری) موثر است.

 

با مزایایی برای بیماری های پوستی، عفونت ها، نیش حشرات و موارد دیگر، این یک ماده فوق العاده همه منظوره است که باید در محصولات مراقبت از پوست و بدن به آن توجه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اعتدال برای این مورد کلیدی است زیرا می تواند بسیار قوی باشد (بسته به فرمول و درصد آلوئه موجود در محصول).

 

سرکه سیب

شرح

مایع تخمیر شده تقطیر شده از سیب سیب، ACV ارزان است و کاربردهای مختلفی دارد. می توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یا آن را روی پوست خود بمالید - در هر صورت فواید مفیدی دارد.

 

آنچه در آن است

اسید استیک، اسید مالیک

 

استفاده می کند

برای مزایای موضعی، ACV به عنوان یک پاک کننده و تونر موثر است. برای درمان آکنه، دارای خواص لایه برداری طبیعی است که به متعادل کردن سبوم و از بین بردن هیپرکراتوز کمک می کند (یعنی جایی که سلول های خارجی پوست با کراتین جایگزین می شوند).

 

همچنین خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد.

 

به خاطر داشته باشید که به دلیل اسیدی بودن آن می تواند حساس کننده باشد.

 

روغن آرگان

شرح

از میوه درخت آرگان مراکشی، این روغن غیر معطر هم در غذاها (فکر کنید: روغنی که برای فرو بردن نان استفاده می شود) و هم در لوازم آرایشی استفاده می شود. مملو از مواد مغذی است که آن را به یک عنصر نیروگاه واقعی برای حفظ پوست قوی، انعطاف پذیر و الاستیک تبدیل می کند.

 

آنچه در آن است

درصد بسیار بالایی از لیپیدها و اسیدهای چرب (لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک)، ویتامین‌های A و E (توکوفرول)، و سایر اجزای جزئی (پلی فنل‌ها، توکوفرول‌ها، استرول‌ها، اسکوالن و الکل‌های تری ترپن)

 

استفاده می کند

ماهیت نرم کننده آن به هیدراتاسیون کمک می کند. نشان داده شده است که عملکرد مانع پوست را ترمیم می کند و همچنین تولید سبوم را متعادل و تنظیم می کند.

 

مانند تمام روغن های گیاهی، محلول رقیق شده بهترین کار را دارد. این ماده اغلب در محصولات ارگانیک مراقبت از پوست کودک و لوسیون های بدون ضایعات برای انواع پوست یافت می شود.

 

روغن آووکادو (Persea Gratissima)

شرح

این یک ماده فوق العاده چرب (اما مغذی) است. این یکی از معدود روغن‌های گیاهی است که از دانه‌ها به دست نمی‌آید، بلکه از خمیری که هسته آووکادو را احاطه کرده است، فشرده می‌شود.

 

آنچه در آن است

مجموعه ای از مواد مغذی ضروری و فیتوکمیکال ها، مانند ویتامین های A، B1، B2، B12، D و E، و همچنین لیپیدها، الکل های چرب پلی هیدروکسیله و بتاکاروتن

 

استفاده می کند

روغن گیاهی طبیعی، غیر معطر، احیا کننده و نرم کننده پوست نیز به عنوان یک عنصر موثر در درمان طولانی مدت پسوریازیس نشان داده شده است.

 

همچنین به دلیل خواص ضد التهابی آن برای مقابله با بیماری های پوستی مانند اسکلروز لیکن ولو و به عنوان یک عامل محافظ در برابر آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود. این یک پایه موثر برای آرایش ارگانیک مقرون به صرفه فراهم می کند.

 

خاک رس بنتونیت

شرح

خاک رس بنتونیت یک خاک رس با پایه آلومینیومی جاذب است و به وفور در طبیعت یافت می شود.

 

نام آن از فورت بنتون، وایومینگ گرفته شده است، جایی که برخی از بزرگترین ذخایر معدنی در آن یافت می شود.

 

آنچه در آن است

عمدتاً مونت موریلونیت که گروه بسیار نرمی از مواد معدنی (آهن، مس، کالک) است.

التهاب

 

به عنوان یکی از ارزشمندترین مواد مراقبت از پوست سالم، برای مقابله با تحریکات پوستی، آفتاب سوختگی، بثورات و زخم ها نیز مفید است. برای افزایش و تقویت ترمیم زخم شناخته شده است و در درمان هموروئید استفاده می شود.

 

زغال چوبی

شرح

زغال چوب یا زغال چوب فعال (هنگامی که اکسیژن به زغال چوب اضافه می شود) فقط شکل ساده ای از کربن است که معمولاً در جامعه پزشکی برای درمان سم و حالت تهوع استفاده می شود.

 

آنچه در آن است

کربن

 

استفاده می کند

زغال چوب دارای منافذ کوچک و کم حجمی است که به طور قابل توجهی سطح آن را افزایش می دهد (یک گرم زغال چوب می تواند 3000 متر مربع را پوشش دهد) و به نوبه خود خاصیت جذب آن را افزایش می دهد. می تواند بین 100 تا 200 برابر وزن خود ناخالصی ها را جذب کند!

 

به لطف این ویژگی های منحصر به فرد، شواهد حکایتی نشان می دهد که به عنوان یک درمان موضعی در بیرون کشیدن چربی اضافی، کثیفی، باکتری ها، سموم و مواد شیمیایی از پوست موثر است. به همین دلیل است که معمولاً به عنوان یک عنصر اساسی در دئودورانت های بدون ظلم و دئودورانت های بدون ضایعات استفاده می شود.

 

همچنین به طور گسترده توسط پزشکان برای از بین بردن بوی تند زخم های مزمن استفاده می شود.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋