مهدی صمدی

مهدی صمدی

با این ضدجوش های طبیعی به جنگ آکنه ها برو!

خاک رس

انواع مختلفی از خاک رس برای مراقبت از پوست طبیعی استفاده می شود. دو رایج ترین آنها کائولن و بنتونیت هستند. خاک رس در بسیاری از پاک کننده ها و ماسک ها استفاده می شود. اثر اصلی خاک رس این است که چربی اضافی را از منافذ و صورت شما پاک می کند.

 

ماسک های خاک رس باید حدود 2 بار در هفته توسط افرادی با پوست چرب استفاده شود. اگر پوست خشکی دارید از این ماده استفاده کنید.

 

 

 

زغال چوب

مانند خاک رس (و اغلب با هم در یک ماسک استفاده می شود)، زغال چوب کمک می کند تا روغن اضافی، باکتری ها و کثیفی ها را از منافذ شما خارج کند و مثل کرم ضدجوش طبیعی عمل میکند. علاوه بر این، مولکول های کربن دارای بار منفی هستند که می تواند به جذب سایر مواد (ناخواسته) از پوست تو.

 

زغال چوب ممکن است کمی نامرتب شود، بنابراین بهتر است قبل از استفاده، فضای خود را آماده کنید. مانند خاک رس، برای افرادی با پوست بیش از حد چرب مناسب است.

 

 

گوگرد

گوگرد دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و به خشک شدن بیش از حد پوست چرب کمک می کند. عملکرد آن کمی شبیه بنزوئیل پراکسید است اما ملایم تر است. با این حال، می تواند تحریک کننده باشد و برای پوست های خشک بهترین نیست.

 

گوگرد بر روی آکنه های غیر التهابی (یعنی جوش های سفید و سر سیاه) موثرتر است و درمان خوبی برای لکه ها است.

عصاره پوست بید سفید (Salix alb)

عصاره پوست درخت بید حاوی ماده شیمیایی به نام سالیسین است که قرن ها به عنوان ضد التهاب، مسکن و کاهش دهنده تب استفاده می شود. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، یک لایه بردار ملایم و طبیعی است. سالیسین یک پیش ماده در سنتز اسید سالیسیلیک (یکی از رایج ترین درمان های آکنه) است.

 

در مقایسه با اسید سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید یک لایه بردار قوی نیست. با این حال، برای بسیاری از مصرف کنندگان، این چیز خوبی است. این جایگزین ملایم تر هنوز هم اثرات ضد آکنه دارد. به آرامی لایه برداری می کند، قرمزی را آرام می کند، تولید چربی اضافی را کاهش می دهد و منافذ را تصفیه می کند. این محلول در آب است و اغلب در تونرها و ماسک های طبیعی یافت می شود.

 

 

 

عصاره فندق جادوگر (Hamamelis virginian.)

عصاره طبیعی مفید دیگری که در بسیاری از تونرها یافت می شود، فندق جادوگر است. این ماده به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند، سطح پوست را از باکتری ها و چربی اضافی خلاص می کند و به بازگرداندن PH گوشته اسیدی به ناحیه صحیح کمک می کند.

 

فندق جادوگر خشن یا ضخیم نیست مگر اینکه بیش از حد استفاده شود. معمولاً ملایم است و التهاب را کاهش می دهد. با این حال، مانند تمام مواد قابض، استفاده بیش از حد می تواند خشک کننده باشد، بنابراین به تدریج و با غلظت کم شروع کنید تا زمانی که بدانید چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

 

 

 

اسیدهای میوه و آنزیم ها

اسیدهای میوه و آنزیم ها لایه بردارهای شیمیایی طبیعی هستند. با استفاده، سلول های مرده به مرور زمان شل شده و از بین می روند. مانند هر لایه بردار شیمیایی، تست پچ ضروری است. همچنین، با استفاده کم‌تر شروع کنید و در صورت تحمل آن را بسازید. این ترکیبات ملایم‌تر از اسیدهای غلیظ‌تر هستند، اما همچنان می‌توانند پوست شما را از بین ببرند و به سد آسیب وارد کنند.

 

آنزیم های خوب برای جستجو عبارتند از آناناس، پاپایا و کدو تنبل. برای اسیدها به دنبال عصاره زغال اخته (اسید لاکتیک)، عصاره پرتقال/لیمو (اسید سیتریک)، عصاره نیشکر (اسید گلیکولیک)، عصاره افرا شکر (اسید مالیک و تارتاریک)، عصاره سیب (اسید مالیک) و عصاره بادام تلخ ( اسید ماندلیک). این آلفا هیدروکسی اسیدها ظاهری صاف و درخشان به پوست می بخشند.

 

 

 سرکه سیب

این روزها به نظر می رسد که سرکه سیب به عنوان یک درمان برای همه چیز شناخته می شود. به عنوان یک درمان طبیعی برای آکنه، حاوی چندین آلفا هیدروکسی اسید است. مشخص شده است که باکتری هایی مانند P. acnes را از بین می برد.

 

سرکه قبل از استفاده از آن نیاز به رقیق شدن قابل توجهی دارد زیرا می تواند باعث سوختگی شود. با 10 میلی‌لیتر سرکه تا 90 میلی‌لیتر آب مقطر شروع کنید و حتماً آزمایش پچ را انجام دهید. اگر پوست حساس یا زخم های باز دارید بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.

 

 

 

کونیاک

اسیدهای میوه و آنزیم ها می توانند برای برخی افراد بیش از حد تحریک کننده باشند. در این صورت، بهتر است لایه برداری مکانیکی ملایم را انجام دهید. می توانید صورت خود را با استفاده از اسفنج کنجاک، 2 تا 3 بار در هفته تمیز کنید. هنگامی که خیس می شوند، این اسفنج ها بسیار نرم هستند اما به حذف تجمع سلول های مرده کمک می کنند. Konjac یک گیاه است و اسفنج های ساخته شده از آن 100٪ زیست تخریب پذیر هستند. این اسفنج های فیبر گیاهی سازگار با زمین و پایدار هستند.

 

 

عسل خام

قرن هاست که از عسل خام برای کمک به بهبود زخم استفاده می شود. عسل درجه پزشکی وجود دارد و در بیمارستان ها برای برخی از انواع زخم های مزمن استفاده می شود. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است. همچنین یک مرطوب کننده است که هیدراتاسیون را بهبود می بخشد.

 

اگر می خواهید یک داروی DIY در خانه ایجاد کنید، از عسل کم استفاده کنید. در غلظت 5% (5 میلی لیتر در مخلوط 100 میلی لیتر)، احتمالاً اثرات مفید خود را بدون ایجاد آشفتگی چسبنده ای که به سختی از بین می رود، اعمال می کند.

 

موارد احتیاط در مورد عسل شامل مواردی است که به زنبور عسل یا گرده آلرژی دارید. همچنین، تمام عسل‌ها به جز درجه پزشکی (تابش شده) می‌توانند حاوی هاگ‌های بوتولیسم باشند - بنابراین در زخم‌های باز یا روی نوزادان استفاده نکنید.

 

 

 

عصاره چای سبز Camellia sinensis).)

عصاره چای سبز مملو از پلی فنول ها و کاتچین ها است. به ویژه، حاوی یک گیاه شناسی فعال ضد آکنه به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که نشان داده شده است که آکنه و پوست چرب را بهبود می بخشد.

 

همچنین تصور می شود که عصاره چای سبز با داشتن اثر مهاری بر روی آندروژن ها (هورمون جنسی) آکنه های هورمونی را هدف قرار می دهد که سپس تولید روغن را کاهش می دهد. چای سبز یک ضدالتهاب با خواص ضد باکتریایی است، یک ماده عالی برای افزودن به روال طبیعی مراقبت از پوست.

 

 

 

آلوئه ورا

تسکین دهنده و احتمالاً یکی از بهترین عصاره های طبیعی همه جانبه، آلوئه ورا چیزی برای ارائه به کسانی که از آکنه رنج می برند، دارد. آلوئه به دلیل خواص آرام بخش که تسکین دهنده و التیام بخش است، دارای خواص ضد باکتریایی نیز می باشد. بسیار بعید است که باعث واکنش یا تحریک شود.

 

 

 

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها مشکل هستند زیرا به صورت تجاری آماده می شوند مجاری برای استفاده موضعی نیز حاوی مواد نگهدارنده هستند. این معمولا فرهنگ زنده را غیرفعال می کند. برخی از افراد در مصرف مکمل های خوراکی موفق هستند زیرا به تنظیم کل میکروبیوم بدن شما کمک می کند. سایر افراد به ماسک های خانگی که حاوی ماست هستند سوگند یاد می کنند. پیشنهاد می کنیم از کپسول های خوراکی پروبیوتیک برای کمک به بهبود سلامت کل میکروبیوم خود استفاده کنید.

 

 

 

آدامس ماستیک برای مراقبت از پوست | درمان های طبیعی برای آکنه

صمغ ماستیک Pistacia lentiscus))

صمغ ماستیک که «اشک خیوس» نیز نامیده می‌شود، نوعی شیره درخت، رزین خشک شده، از جزیره یونانی ایکاریا است. این باعث می شود که آن را به یک ماده طبیعی عاشقانه، اما گران قیمت برای آکنه تبدیل کند.

 

رزین در قطعات کوچک به اندازه گلوله برداشت می شود. پس از آسیاب شدن به پودر بسیار ریز می توان آن را در روغن حل کرد. از لحاظ تاریخی از آن برای مشکلات گوارشی و به عنوان یک درمان دندان استفاده می شد.

 

در مراقبت از پوست، صمغ ماستیک به تقویت پوست، سفت شدن منافذ، کاهش تولید چربی، کشتن باکتری ها و کاهش جوش های سرسیاه/کومدون کمک می کند.

 

 

 

 

 

نیاسینامید

نیاسینامید ممکن است برای آکنه های شدید، به ویژه اشکال التهابی مانند پاپول و پوسچول مفید باشد. ویتامین B3 به طور طبیعی از اسید نیکوتین بدست می آید که در مخمر آبجو و بسیاری از غلات وجود دارد. این ماده ضروری مراقبت از پوست، مقاله خاص خود را خواهد داشت، پس با ما همراه باشید!

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋