مهدی صمدی

مهدی صمدی

چند ماده طبیعی برتر برای رفع آکنه

آکنه، لک و جای زخم می تواند یک کابوس پوستی باشد! درمان های طبیعی برای آکنه مفهوم جدیدی نیست. طبیعت بسیاری از بهترین مواد را برای آکنه به ما می دهد. بسیاری از پرمصرف‌ترین درمان‌های آکنه با نسخه و بدون نسخه از طب سنتی و درمان‌های طبیعی می‌آیند پوست درخت بید (پر از سالیسین) یک نمونه است مثل کرم های ضدجوش.

 

هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد و شرایطی مانند ماسک می‌تواند کاملاً متفاوت از انواع دیگر مانند آکنه هورمونی باشد. در موارد شدید، به خصوص اگر آکنه شما کیستیک باشد، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره برای جلوگیری از آسیب های وحشتناک و طولانی مدت حیاتی است.

 

برای بقیه ما، درمان های طبیعی برای آکنه اولین قدم عالی برای تحت کنترل گرفتن (و حفظ) پوست شما است. اگر نگران هستید یا اگر اوضاع در حال بدتر شدن است، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. صرف نظر از نوع پوست شما، باید تمام محصولات جدید خود را به درستی تست پچ کنید.

 

اصول اساسی برای درمان آکنه چه از محصولات طبیعی استفاده کنید یا نه یکسان است:

 

محافظت

استفاده از مراقبت از پوست طبیعی برای آکنه می تواند بسیار موثر باشد. اغلب این رویکرد ملایم‌تر است. بیشتر این مواد در محصولات تجاری استفاده می شود. با این حال، اگر شما یک رویکرد DIY را دوست دارید، اینترنت دستور العمل های زیادی دارد.

 

 

روغن های صورت حامل شماره 1

در مورد روغن های حامل، دو دلیل وجود دارد که به آکنه کمک می کنند. اولین مورد این است که آنها به تنظیم تولید سبوم شما کمک می کنند. برخی از کارشناسان حتی معتقدند که محصولات بدون روغن ممکن است آکنه را افزایش دهند زیرا پوست بیش از حد جبران می کند و از تعادل خارج می شود.

 

دومین دلیلی که روغن های صورت ممکن است به آکنه کمک کنند این است که سد پوستی شما را ترمیم و تقویت می کنند. هنگامی که یک سد پوستی آسیب دیده دارید، PH غیر طبیعی می شود، باکتری ها و قارچ ها به راحتی می توانند نفوذ کنند، از دست دادن آب و کم آبی رخ می دهد و آکنه افزایش می یابد. متأسفانه، این می تواند به یک چرخه معیوب تبدیل شود، زیرا افراد اغلب سعی می کنند آکنه خود را با اسیدهای بیشتر، شستشوی بیشتر و لایه برداری بیشتر «درمان» کنند - که باعث بدتر شدن آسیب سد و بدتر شدن جوش ها می شود.

 

اگر می خواهید روغن های حامل را به عنوان یک درمان طبیعی برای آکنه امتحان کنید، به دنبال چیزهایی مانند جوجوبا، اسکوالان و روغن حبشی باشید. به دلیل اثرات GLA (گاما-لینولنیک اسید) روی پروستاگلاندین ها، ممکن است توجه ویژه ای به روغن گل مغربی برای کسانی که آکنه هورمونی دارند، داده شود. اجتناب از روغن‌هایی که حاوی اسید اولئیک هستند، مانند روغن زیتون، احتمالاً محتاطانه است.

 

 

 

#2 روغن چریش (Azadirachta indica).

روغن چریش قرن هاست که برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده می شود و سابقه طولانی در طب آیورودا دارد.

 

چریش دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. در واقع (اجازه ندهید این شما را عصبانی کند)، روغن چریش به عنوان یک آفت کش طبیعی عمل می کند! این روغن جذاب‌ترین روغن نیست، زیرا بوی آن تند است و رنگ آن می‌تواند کاملا قهوه‌ای باشد. با این حال، بسیاری بر اثربخشی آن برای پاکسازی آکنه و بهبود جای زخم ها قسم می خورند.

 

  اگر می خواهید روغن چریش را امتحان کنید، آزمایش پچ مناسب مهم است. علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم آن را در روغن حامل مورد علاقه خود رقیق کنید.

 

 

#3 روغن تامانو (Calophyllum inophyllum).

روغن خالص تامانو که از مهره تامانو استخراج می شود، دارای قوام غلیظ، چسبناک، رنگ قهوه ای مایل به سبز و رایحه ای عمیق/خاکی است. مانند چریش، روغن تامانو زمانی که برای اولین بار آن را می بینید، می تواند کمی خسته کننده باشد.

 

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که خواص ضد باکتریایی آن به ویژه در از بین بردن هر دو ضایعه موثر است. آکنه و p.granulosum - باکتری های مرتبط با آکنه. یکی از فیتوکمیکال‌های فعال موجود در روغن تامانو، کالوفیلولید است، یک ماده ضدالتهابی که دارای اثرات ترمیم کننده زخم است.

 

اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، بهتر است از روغن تامانو اجتناب کنید. در غیر این صورت، تست پچ استاندارد توصیه می شود. همچنین باید روغن تامانو را با یک حامل رقیق کنید.

 

 

 

#4 اسانس درخت چای

روغن درخت چای به خوبی شناخته شده و رایج است. متأسفانه، حتی در کاربران طولانی مدت با حساسیت قابل توجهی همراه است. اگر این روغن برای شما مفید است، آن را ادامه دهید. با این حال، ما احساس می کنیم بسیاری از درمان های طبیعی بهتر و کمتر حساس برای آکنه وجود دارد.

 

در اینجا به اسانس آبی برنزه نیز اشاره ویژه ای می شود. بسیاری از مردم این ماده را دوست دارند، اما ما فکر می‌کنیم که بقیه موجود در این لیست بسیار بهتر هستند. ما در مورد برنزه آبی و اینکه چرا آن را دوست نداریم نوشته ایم.

 

 

 

#5 اسانس مانوکا (Leptospermum scoparium).

این اسانس از برگ های گیاه مانوکا در نیوزیلند (همان گیاهی که گل های مورد استفاده زنبورهای عسل مانوکا را تولید می کند) استخراج می شود. سابقه طولانی استفاده در درمان سنتی توسط مائوری ها دارد.

 

نشان داده شده است که مانوکا مانند روغن تامانو، باکتری هایی را که باعث آکنه می شوند، از بین می برد. رایحه ای خاکی با نت های شیرین دارد. بسیاری از اثرات مشابه با رایج تر را به اشتراک می گذارد

شماره 6 باکوچیول

باکوچیول یک ترکیب شیمیایی است که مستقیماً از دانه بابچی با استفاده از یک فرآیند فنی به نام استخراج تک مولکولی استخراج می شود. مطالعات بالینی اثرات قابل مقایسه ای را برای اهداف آکنه و ضد پیری نشان داده اند. این بدان معناست که مصرف کنندگان باکوچیول باید انتظار کاهش ظاهر لکه ها، خطوط ریز، چین و چروک، لکه های قهوه ای و هایپرپیگمانتاسیون را داشته باشند. این را می توان به صورت سرم یا روغن صورت استفاده کرد و برای افرادی که به دنبال درمان های فعال و طبیعی برای آکنه هستند، باید امتحان شود.

 

در مقاله بعدی موارد بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋