مهدی صمدی

مهدی صمدی

بهترین مواد طبیعی و فعال برای مبارزه با آکنه

آکنه یک عارضه پوستی شایع است که اکثر افراد را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه ممکن است خجالت‌آور و خسته‌کننده باشد، اما راه‌های زیادی برای درمان آکنه وجود دارد.

 بهترین مواد طبیعی و فعال برای مبارزه با آکنه از جمله ضدجوش ها را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه استفاده از این مواد برای دستیابی به بهترین نتایج ارائه خواهیم داد. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای از بین بردن آکنه خود هستید، به خواندن ادامه دهید!

ابتدا سبوم اضافی را از بین ببرید

پاکسازی صورت

دلایل زیادی برای ظاهر شدن جوش ها وجود دارد: ژنتیک و PMS معمولاً عامل ایجاد جوش هستند. سبک زندگی نامناسب نیز می تواند به ظهور این نقص ها کمک کند. اما این جوش ها معمولا در نتیجه تولید بیش از حد چربی و تجمع ناخالصی ها در منافذ پوست ایجاد می شوند.

 

به همین دلیل است که برای خلاص شدن از شر جوش ها، ابتدا باید صورت خود را تمیز کنید. این به حذف سبوم اضافی و ناخالصی های پوست شما کمک می کند. می توانید از یک پاک کننده ملایم یا اسکراب صورت استفاده کنید. حتما از محصولی استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. همچنین می‌توانید یک برس پاک‌کننده از محدوده LUNA را امتحان کنید. با دستگاه های پاک کننده صورت هوشمند FOREO، پوست خود را از راحتی در خانه تمیز و سفت کنید. کمترین زمان را صرف کنید و پوستی شفاف، درخشندگی جوانی و اثرات ماندگار داشته باشید. حذف تا 99.5 درصد ناخالصی ها هرگز آسان تر نبوده است.

از چه محصولاتی باید استفاده کنید؟

اگر پوست چرب دارید، ممکن است لازم باشد از پاک کننده قوی تری استفاده کنید. همچنین می توانید پس از پاکسازی از یک تونیک قابض استفاده کنید تا به از بین بردن چربی اضافی کمک کند.

 

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، حتما از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید بعد از تمیز کردن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارد.

 

به طور کلی، بهتر است از پاک کننده هایی که حاوی مواد شیمیایی خشن مانند سولفات هستند خودداری کنید. اینها می توانند روغن های طبیعی را از پوست شما پاک کنند و آکنه شما را بدتر کنند.

 

بهترین مواد طبیعی برای آکنه

دلایل زیادی برای ظاهر شدن جوش ها وجود دارد: ژنتیک و PMS معمولاً عامل ایجاد جوش هستند. سبک زندگی نامناسب نیز می تواند به ظهور این نقص ها کمک کند. اما این جوش ها معمولا در نتیجه تولید بیش از حد چربی و تجمع ناخالصی ها در منافذ پوست ایجاد می شوند.

 

روغن درخت چای

یکی از بهترین مواد طبیعی برای مبارزه با آکنه روغن درخت چای است. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می تواند به کاهش اندازه جوش ها و جلوگیری از ایجاد آنها کمک کند. برای استفاده از روغن درخت چای، چند قطره از آن را به یک گلوله پنبه بریزید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن درخت چای را به پاک کننده یا مرطوب کننده صورت خود اضافه کنید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از مواد طبیعی عالی برای مبارزه با آکنه است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش اندازه جوش ها و تسکین پوست کمک کند. برای استفاده از آلوئه ورا، مقدار کمی از ژل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید چند قطره آلوئه ورا را به پاک کننده یا مرطوب کننده صورت خود اضافه کنید.

 

عسل مانوکا

عسل مانوکا نوعی عسل است که در نیوزلند تولید می شود. این عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می تواند به مبارزه با آکنه کمک کند. برای استفاده از عسل مانوکا، مقدار کمی از عسل را به ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید چند قطره عسل مانوکا را به پاک کننده یا مرطوب کننده صورت خود اضافه کنید.

 

خاک رس سبز

این پودر سبز رنگ پاک کننده، ضد عفونی کننده و ضد التهاب برای درمان جوش های ریز و از بین بردن چربی اضافی که باعث ظاهر شدن آنها می شود، عالی است. برای داشتن پوستی نرم و صاف، با مخلوط کردن کمی پودر با آب با قاشق چوبی (فلز خاصیت خاک رس را کاهش می دهد) ماسک درست کنید و یک لایه یکنواخت روی صورت بمالید که بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید و سپس از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

 

بهترین مواد فعال برای آکنه

علاوه بر مواد طبیعی، بسیاری از مواد فعال نیز وجود دارند که می توانند به شما در خلاص شدن از شر آکنه کمک کنند.

 

بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید یک عامل ضد باکتری است که به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کند. این ماده در انواع محصولات بدون نسخه مانند پاک کننده ها، تونرها و کرم ها موجود است.

رتینوئیدها

این فرم از ویتامین A به دلیل عملکرد کراتولیتیک خود در مبارزه با آکنه بسیار موثر است که به کاهش اندازه جوش ها و جلوگیری از ایجاد آنها کمک می کند. رتینوئیدها در انواع محصولات بدون نسخه مانند کرم ها و ژل ها در دسترس هستند.

 

اسید سالیسیلیک

این ماده یک عامل کراتولیتیک است که به تجزیه سبوم که منافذ را می بندد و باعث آکنه می شود کمک می کند. اسید سالیسیلیک در انواع محصولات بدون نسخه مانند پاک کننده ها، تونرها و کرم ها موجود است.

 

اسید گلیکولیک

این ماده یک عامل لایه بردار است که به حذف سلول های مرده پوست که می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث آکنه شوند، کمک می کند. اسید گلیکولیک در انواع محصولات بدون نسخه مانند پاک کننده ها، تونرها و کرم ها موجود است.

 

نیاسینامید

این فرم از ویتامین B3 یک درمان موثر برای آکنه است. نیاسینامید به کاهش اندازه جوش ها کمک می کند و از ایجاد آنها جلوگیری می کندتشکیل. این ماده در انواع محصولات بدون نسخه موجود است.

 

نکات و ترفندهای اضافی اگر پوست مستعد آکنه دارید

چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد جوش انجام دهید:

 

صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید.

یک یا دو بار در هفته پوست خود را با یک لایه بردار ملایم لایه برداری کنید.

هر روز پوست خود را با یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی مرطوب کنید.

از لمس صورت خود با دست خودداری کنید. از آرایش و سایر محصولاتی که می توانند منافذ شما را مسدود کنند، خودداری کنید.

جوش های خود را از بین نبرید! این می تواند باعث گسترش و التهاب بیشتر آنها شود.

از مصرف همزمان محصولات حاوی AHA/BHA و رتینول خودداری کنید.

همیشه، اما همیشه زمانی که بیرون می روید از ضد آفتاب استفاده کنید.

وقتی صحبت از آکنه می شود، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای پاکسازی پوست خود انجام دهید. برخی از افراد مواد طبیعی را انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر مواد فعال را انتخاب می کنند. همچنین چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد جوش در وهله اول انجام دهید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋