مهدی صمدی

مهدی صمدی

چگونه محصولات لبنی را ذخیره کنیم تا تا زمانی که ممکن است آنها را خوب نگه داریم

چگونه محصولات لبنی را ذخیره کنیم تا تا زمانی که ممکن است آنها را خوب نگه داریم

آیا می توانید آن را فریز کنید؟ شاید!

شیر

احتمالاً می دانید که شیر را در یخچال لبنیاتی نگهداری کنید. اما کجای یخچال مهم است. شیر، مهم نیست که کامل باشد یا بدون چربی، بهتر است در دمای 37 درجه فارنهایت نگهداری شود، که بسته به یخچال شما، معمولاً جایی در پشت در یک قفسه پایین تر است. ممکن است لازم باشد شیر را در کنار آن نگهداری کنید تا به راحتی جا بیفتد. از نگهداری شیر در یکی از قفسه های در خودداری کنید. این یک مکان ذخیره سازی وسوسه انگیز است زیرا به راحتی قابل دسترسی است، اما به سمت جلو گرمتر است و نوسانات دما ناشی از باز و بسته کردن مکرر درب باعث می شود شیر سریعتر فاسد شود.

 

برای ذخیره سازی طولانی مدت، چند گزینه دارید. در واقع می توانید شیر را منجمد کنید، البته تا زمانی که این کار را در یک ظرف پلاستیکی انجام دهید (وقتی یخ می زند منبسط می شود، بنابراین مقوا و شیشه که هر دو در برابر شکستن آسیب پذیر هستند، برای این کاربرد عالی نیستند). اطمینان حاصل کنید که شیر را قبل از تاریخ انقضا منجمد کنید و یک یا دو اینچ فضای سر به آن بدهید تا باز شود. یک پارچ پلاستیکی، مانند شیری که اغلب وارد آن می شود، به خوبی کار می کند. تا سه ماه در فریزر نگهداری می شود. آن را با گذاشتن آن در یخچال ذوب کنید و بگذارید آرام آرام به دمای مایع برسد. شیر ذوب شده دانه دانه به نظر می رسد، زیرا مولکول های چربی از هم جدا می شوند، اما آن را تکان دهید یا برای چرخش در مخلوط کن قرار دهید و خوب می شود. ماندگاری شیر ذوب شده به طور قابل توجهی کوتاهتر از شیر تازه است - شما می خواهید شیر آب شده را در عرض سه تا چهار روز مصرف کنید، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه ظروف شیر را در نظر داشته باشید.

 

اگر می توانید شیر UHT پایدار در قفسه را پیدا کنید که در اروپا محبوب است اما در آمریکا کمتر رایج است و در ایران نیز بیسیار کم وجود دارد، این نیز یک گزینه عالی است، زیرا تا زمانی که آن را باز نکرده اید مجبور نیستید آن را در یخچال بگذارید. (پس از باز شدن، یک هفته تا 10 روز دوام می آورد.) شیر همچنین می تواند کم آب شود و به شیرخشک تبدیل شود.

 

می توانید شیر تبخیر کنسرو شده را نیز بخرید، شیری که گرم شده و غلیظ شده است و حدود 60 درصد آب شیر را خارج می کند. بسیار خامه ای است و طعم کمی کاراملی دارد که برای افزودن به قهوه یا چای عالی است، اما به خاطر داشته باشید که برخلاف شیر کامل معمولی، نباید یک منبع غذایی معمولی برای نوزادان باشد، زیرا حاوی مقادیر یکسانی نیست. ویتامین‌ها، مواد معدنی یا چربی‌هایی که شیر کامل معمولی یا شیری که در قفسه ماندگاری وجود دارد، وجود دارد. کنسرو شیر تغلیظ شده به طور مشابه غلیظ شده است اما بسیار شیرین شده است، بنابراین برای تهیه کارامل، سس دسر و بستنی فوق العاده ساده است.

 

  هیچ کاری وجود ندارد که یک قوطی شیر تغلیظ شده شیرین نتواند انجام دهد

خامه سنگین و نیم و نیم

مانند شیر، خامه و نیم و نیم بیشترین ماندگاری را در جای خنک در یخچال دارند. از در بپرهیز! در برای چاشنی ها است. همچنین می‌توانید خامه را برای نگهداری طولانی‌تر، چه در یک سینی یخ یا در یک ظرف پلاستیکی، فریز کنید. مجدداً، باید آن را تکان دهید یا در غیر این صورت پس از ذوب آن را با هم مخلوط کنید تا چربی و مایع شیر را به ترکیب مجدد تشویق کنید. پس از ذوب شدن، خامه غلیظ به همان اندازه خامه تازه به خوبی حالت می گیرد. نیم و نیم آن نیز به خوبی در یک سینی یخ، ظرف پلاستیکی یا حتی در کیسه فریزر منجمد می شود.

 

کره

اگر عاشق کره هستید، یک خبر عالی برای شما دارم. شما حتی نیازی به نگهداری آن در یخچال ندارید! آره! درست است! این یکی از آن چیزهای آمریکایی است که مردم کشورهای دیگر را متحیر می کند.

 

اگر کره خود را روی پیشخوان در ظرفی درب دار بگذارید، برای سه هفته تا یک ماه بسیار خوب و همچنین بسیار قابل پخش است. در اینجا استثناهایی وجود دارد - اگر آشپزخانه شما خیلی گرم است این کار را انجام ندهید، زیرا خراب شدن را تسریع می کند. همچنین با کره شور بهترین کار را انجام می دهد، زیرا نمک به حفظ آن کمک می کند. من معمولاً کره را در ماه های سردتر روی پیشخوان و در تابستان در یخچال نگهداری می کنم.

 

  بهترین غذاهای کره، توصیه شده توسط حرفه ای ها

اگر کره بدون نمک دارید یا نمی‌خواهید به این سرعت از کره استفاده کنید، یخچال همچنان عالی است. کره برای سه ماه یا بیشتر در یخچال خوب است. و همچنین به خوبی یخ می زند، درست در بسته بندی اصلی یا بسته بندی شده در فویل آلومینیومی یا بسته بندی پلاستیکی. اینطوری برای یک سال یا بیشتر خوب خواهد بود. قبل از استفاده آن را در یخچال ذوب کنید.

 

پنیرهای نرم

بری، پنیر بز و سایر پنیرهای نرم یا آبدار خوشمزه هستند، اما مزاج لطیف‌تری نسبت به پسرعموهایشان دارند. اگر لکه‌های کپک سبز یا آبی روی آن‌ها دیدید، باید آن‌ها را بیرون بیندازید - خطرناک، اما کمتر از مسمومیت غذایی.

 

پنیرهای سخت و نیمه سخت

پنیرهایی که در لمس سفت تر هستند و رطوبت کمتری دارند. اگر به سرعت آنها را می خورید، مانند ظرف چند روز، خوب است که آنها را در پوشش پلاستیکی خود نگه دارید. برای نگهداری طولانی‌مدت، آنها را در کاغذ پوستی یا مومی بپیچید و سپس یک لایه پلاستیک یا فویل بپوشانید. درست مانند پنیر نرم، شما می خواهید این انواع را در یک مکان سرد در پشت یخچال نگهداری کنید. شما می توانید این پنیرها را نیز فریز کنید، به شرطی که به خوبی بسته بندی شوند تا از سوختن فریزر جلوگیری شود. اگر پنیر سفت شما یک لکه کپک زد، بهتر است نقطه کپک زده را از بین ببرید و باقیمانده را بخورید، به شرطی که شعاع یک اینچی را در اطراف قالب ببرید.

 

  پنیر رنده شده و پنیر ورقه شده

یک کیسه پنیر از قبل خرد شده دارید؟ آن را در کیسه ای که در آن آمده است یا در کیسه ای قرار دهید که در آن قابل بسته شدن است و بعد از باز شدن یک یا دو هفته در یخچال می ماند. همچنین یک کاندید عالی برای فریزر است، جایی که تا سه ماه دوام می آورد. حتی می‌توانید پنیرهای سخت یا نیمه سخت و کیسه‌های فریزر خود را رنده و منجمد کنید تا به راحتی توزیع و ذوب شوند. پنیر برش‌شده و بسته‌بندی شده نیز به خوبی منجمد می‌شود - آن را در یک کیسه فریزر یا یک لایه فویل اضافی ببندید تا از سوختن فریزر جلوگیری شود. زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید در یخچال ذوب کنید.

 

ماست

البته ماست را در یخچال نگه دارید. هنگامی که ماست را باز می کنید، بهترین کار در عرض پنج تا هفت روز است، اما می توان آن را تا حدود دو هفته تمدید کرد. اگر در آن کپک یا رگه های صورتی دیدید، آن را بیرون بیندازید - ارزش ریسک کردن را ندارد. خوشبختانه، اگر ماست زیادی دارید و زمان کافی برای خوردن آن ندارید، قطعا می توانید آن را فریز کنید. ماست منجمد خوراکی است که بسیاری از زنجیره‌های ملی از آن استفاده کرده‌اند، و بله، این فقط موادی است که با گرانولا می‌خورید، اما در فریزر، به علاوه طعم‌دهنده. ماست زمانی که یخ زده و ذوب می شود مقداری از بافت خود را از دست می دهد، اما زمانی که منجمد نگه داشته شود لذت بخش است. شما می توانید طعم های ماست منجمد خود را مانند ماست منجمد نارگیل-انبه درست کنید. یا فقط می‌توانید عروسک‌های ماست را روی یک تابه‌ای که با کاغذ روغنی یا فویل پوشانده شده‌اند، بگذارید، آن‌ها را فریز کنید و به کیسه‌ی فریزر منتقل کنید تا به صورت اسموتی و پخت در بیایند. در صورت تمایل می توانید آن را در کیسه فریزر یا سینی یخ فریز کنید.

 

منبع:https://mrsarma.com/

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋